Vloerluik vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:55
Onze vloerluik naar de kruipruimte bij de vloer ingang vanuit de hal naar de garage en het vloerluik na de waterleidingen bij de voordeur zijn aan vervanging toe. Welk materiaal kan ik hiervoor het beste gebruiken hpl, betonplex of cement gebonden houtvezelcementplaat? Wat kan voldoende gewicht aan en gaat lang mee? We lopen er vaak dagelijks overheen.

Daarnaast wil ik het luik isoleren vanuit de onderkant van de plaat. Werkt een eps of pir plaat dan het beste tegen vocht?

Is zelf maken het beste of eentje op maat bestellen? Wil er namelijk niet doorheen zakken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 23:32
Inncem pro geisoleerd kruipluik

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10:49
18mm (controleren wat je nu hebt ivm opstaande randen) Botonplex / Okoume. Bouwmarkt zaagt hout zo voor je op maat. Okoume wel even likje verf geven.

PIR voor beste isolatie waarde vastgeplakt met willekeurige montage kit. PIR kun je zelf snijden (plakken vanuit kruipruimte). ESP is goedkoper, isoleert minder en beschadigd ook sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:30
Wat je ook kan doen is een kunststof plaat op maat en van de juiste dikte bestellen.
Plak er evt wat PIR tegenaan met montagekit en je bent klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:19
Weet niet of je een bijzondere/afwijkende maat nodig hebt maar ik heb er vorig jaar eentje bij de Hornbach gehaald voor vijf tientjes.
https://www.hornbach.nl/c...uw/inspectieluiken/S4487/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:55
Bedankt voor de reacties. Ik moet in ieder geval wat hebben liggen wat voldoende gewicht kan opvangen.

Onder de vloer rand heb ik ook nog een houten balk die rot is. Ook twijfel ik hier of voor kunststof of hout moet gaan aangezien de kruipruimte nog wat vochtig is.

[ Voor 41% gewijzigd door Remtronica op 11-03-2024 00:03 ]

Pagina: 1