iOS development zonder mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 13:19
Mijn vraag
Voor een hobby project willen we ook native code draaien in onze web applicatie. Daarvoor gebruiken we CapacitorJS. Dit werkt super goed voor Android, echter moet je voor iOS development een Mac hebben. Alleen heb ik geen Mac beschikbaar noch hebben we de middelen om er een aan te schaffen. Wat is de beste manier om iOS development te doen zonder een MacOS draaiend apparaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
CapacitorJS (daar wil ik een iOS plug-in voor schrijven)
Eigen laptop is een Lenovo p15v gen1 met Fedora Linux

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- MacBook van m’n moeder. Die is helaas te oud, komt uit 2015 en kan geen XCode draaien.
- OSX-KVM (virtual hackintosh). De naam zegt het al, het is een beetje hacky. M’n Apple id werd gelijk al geblokkeerd en ik verwacht met deze route enkel en alleen tegenslagen. Dan wel dat Apple deze hackintosh om de week sloopt met een update ofzo.
- Marktplaats struinen maar daar zijn ze nog steeds vrij duur als ze nog “recent” genoeg zijn.

Mijn vraag dus aan jullie, hebben jullie nog ideeën die ik eens kan proberen?

Beste antwoord (via ComputerGekkie op 12-03-2024 08:58)

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
- OSX-KVM (virtual hackintosh). De naam zegt het al, het is een beetje hacky. M’n Apple id werd gelijk al geblokkeerd en ik verwacht met deze route enkel en alleen tegenslagen. Dan wel dat Apple deze hackintosh om de week sloopt met een update ofzo.
Dit is niet helemaal waar, je moet het alleen goed doen. Op internet zijn honderden voorbeelden te vinden van perfect werkende hackintoshes. Ik heb er meerdere gedraaid, als daily, in de afgelopen 15 jaar. Ik heb letterlijk van de eerste OSX Tiger intel versies tot Ventura aan toe op een hackintosh gehad. Echter door de overstap van Intel naar Apple Silicon nu een Mac Mini M1 gekocht. OpenCore is een goede zoekterm.

Jouw AppleID is geblokkeerd door het gebruik van een niet bestaand (of zelfs geen) serial number. Als je een goede serial generator gebruikt, dan denkt Apple dat je op een echte mac zit en gaat je Apple ID niet blokkeren.

Ohja, met datzelfde OpenCore kun je ook de macbook van je moeder uit 2015 dusdanig patchen dat je de nieuwste versies kunt draaien (zowel van MacOS als van Xcode)

Marktplaats kan natuurlijk altijd, een M1 Mac Mini van 8GB 256GB zie je soms al voor 400 euro. Bovenstaande opties zijn echter veel goedkoper (hardware heb je al).

[ Voor 14% gewijzigd door TheIbex op 08-03-2024 15:03 ]

Interpolis, glashelder!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Voor mij alweer heel wat jaar geleden dat ik hier diep in gedoken ben, maar het antwoord was toen ook simpel: Niet. Je moet, zoals je zelf al gevonden hebt, XCode kunnen draaien.

Je zou nog kunnen proberen het geheel te builden door middel van GitHub Actions. Daar vond ik o.a. dit artikel over. Maar is geloof ik ook niet helemaal gratis. Een ander alternatief is MacInCloud. Deze oplossingen zijn vooral interessant als je al een werkende applicatie hebt, maar IMHO niet om echt in te ontwikkelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Dit is niet helemaal waar, je moet het alleen goed doen. Op internet zijn honderden voorbeelden te vinden van perfect werkende hackintoshes. Ik heb er meerdere gedraaid, als daily, in de afgelopen 15 jaar. Ik heb letterlijk van de eerste OSX Tiger intel versies tot Ventura aan toe op een hackintosh gehad. Echter door de overstap van Intel naar Apple Silicon nu een Mac Mini M1 gekocht. OpenCore is een goede zoekterm.

Jouw AppleID is geblokkeerd door het gebruik van een niet bestaand (of zelfs geen) serial number. Als je een goede serial generator gebruikt, dan denkt Apple dat je op een echte mac zit en gaat je Apple ID niet blokkeren.

Ohja, met datzelfde OpenCore kun je ook de macbook van je moeder uit 2015 dusdanig patchen dat je de nieuwste versies kunt draaien (zowel van MacOS als van Xcode)

Marktplaats kan natuurlijk altijd, een M1 Mac Mini van 8GB 256GB zie je soms al voor 400 euro. Bovenstaande opties zijn echter veel goedkoper (hardware heb je al).

[ Voor 14% gewijzigd door TheIbex op 08-03-2024 15:03 ]

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 13:19
Dank voor jullie reacties. We hebben het even overlegd en denk dat we dan toch maar door de zure appel heen bijten en een “Genuine” mac gaan kopen om mee te ontwikkelen.

Hier mag een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 14:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Een tweedehands Mac mini met intel-cpu is niet duur, en prima in staat om XCode te draaien.

Je kunt zelfs overwegen om een MacBook Pro met intel-CPU te kopen. die zijn in waarde gekelderd na de komst van Apple Silicon maar nog prima voor XCode.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl