Deurbel gaat eigen leven leiden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-09 14:47

kujinshi

seven heroes

Topicstarter
Hallo, ik heb last dat mijn deurbel af en toe afgaat. Kan willekeurig op de dag zijn. Maar heb het ook weleens twee keer per uur gehad. Dan weer eens een hele week of weken geen last.

Het is geen belletjetrek van kinderen. Kan het zijn dat mijn deurbelautomaat in de meterkast half stuk is? Het is allemaal van Hager en ongeveer 20 jaar geleden ingebouwd. Toen was mijn hele meterkast vervangen.

Kan je je deurbel ook buiten de meterkast om schakelen?

Een kwestie van wat moet ik hiermee, heeft iemand die ook eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:50
Ik heb dit wel eens gehoord van anderen met een draadloze deurbel. Dan bleek er ergens anders een apparaat op hetzelfde kanaal te zitten (bijvoorbeeld een sleutel).

Maar die Hager is al vrij oud, dus ik gok dat alles bedraad is? In dat geval zul je denk ik de meterkast in moeten duiken om uit te zoeken of er iets veranderd is. Het kan gebeuren dat componenten kapot gaan, al is die kans niet zo groot. De behuizing buiten zit verder wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou eerst eens de beldrukker van de muur/kozijn afhalen en kijken hoe de binnenkant daarvan er uit ziet. Dat kan na 20 jaar ook wel eens op zijn. Of vol water. Of een draadbreuk. Of…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik heb dit ook wel eens gehad, dat was water in de deurbel wat af en toe sluiting veroorzaakte waardoor de bel opeens afging. Bedrading + deurbel vervangen en het was weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-09 14:47

kujinshi

seven heroes

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Deurbel is inderdaad bedraad aangesloten in de meterkast op zo'n deurbelautomaat.

Ik kan dus het beste eens de deurbel zelf inspecteren, die hangt er inderdaad ook al 20 jaar. Mischien is inderdaad intern wat verroest oid.