Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eighty-four
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:26
Ik heb laatst al mijn foto's (+/- 100.000) geimporteerd en georganiseerd in Lightroom Classic. Dit werkte allemaal zonder problemen. Probleem is dat als ik probeer een set foto's te exporteren, de export bij sommige foto's blijft hangen. Linksboven staat de melding 'Export 1 file' / 'Export xx files', maar er gebeurt verder helemaal niks meer. LrC loopt niet vast, geeft geen foutmelding en CPU-gebruik gaat niet omhoog, maar de export staat helemaal stil.

Als ik meerdere foto's selecteer om te exporteren gaat het bij een deel van foto's goed (ook foto's in dezelfde folder), maar de export blijft hangen zodra hij bij een foto komt die niet wil exporteren. Er lijkt dus niks mis te zijn met de locatie van de bronbestanden of de exportlocatie (want die zijn hetzelfde bij foto's die wel goed exporteren). Als ik via explorer een kopie maak van de foto's die niet willen exporteren, deze importeer in LrC en vervolgens weer exporteer gaat dat ineens zonder problemen. Dat is dus op zich een optie, maar dan ben ik alle ratings etc kwijt, en weet ik niet waar het probleem vandaan komt en of het niet weer ontstaat.

Ik kan de foto's die niet willen exporteren gewoon openen in LrC en andere programma's, ze zijn niet heel groot / complex, hebben geen rare tekens in de bestandsnaam, bestandsnaam + path is niet te lang. Bij de foto's die wel exporteren gaat dat vlot en zonder problemen, dus ik geloof niet dat er iets met de PC aan de hand is (Dell vostro-3681 / Intel Core i3 10100 @ 3.60GHz / 16.0GB Crucial DDR4-2666 / Corsair MP600 CORE XT 4TB / Samsung SSD 870 QVO 4TB / LrC 13.2).

Wat ik verder heb geprobeerd:
- Foto in LrC naar een andere map verplaatsen en vanuit daar exporteren --> zelfde probleem
- LrC opnieuw installeren --> maakt geen verschil

Hoe kom ik erachter waar dit probleem vandaan komt en hoe kan ik het oplossen / voorkomen?

Alle reacties

• Lodewijk2017
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02 13:38
Zelfde probleem hier zopas opgedoken, op Mac. Heb je een oplossing gevonden?

• eighty-four
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:26
Het probleem is hier inmiddels opgelost, maar ik kan je niet vertellen hoe. Zou goed kunnen dat het na een Lightroom/Windows-update weer goed is gekomen, maar ik heb het niet precies bijgehouden.

• Lodewijk2017
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02 13:38
Wat gelezen op fora, geen duidelijk antwoord gevonden, wel opgelost. Ik heb mijn export aangepast: iets andere grootte van beeld, andere bestemming gekozen (bureaublad) en andere naam... Het werk weer. Ook bij anderen gelezen dat kleine aanpassingen in de export, plots weer zorgen voor leven. - Dank voor je reactie. Succes.