Soundbar LG relatief zacht via HDMI ARC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T!m
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-08-2024
Mijn vraag
Sinds enkele maanden (daarvoor nooit een probleem) is het televisiegeluid via de soundbar in verhouding erg laag, m.a.w. ik moet de soundbar heel hard zetten om een normaal volume te krijgen. Het irritante is dat de soundbar dan enorm hard staat als ik hem gebruik zonder de televisie, bijv. als ik spotify stream via wifi of als de Google assistant iets zegt… De soundbar kán dus wel normaal functioneren.
Kennen mensen dit probleem en hoe dit op te lossen??

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung televisie UE49MU6100. Software up to date.
LG soundbar SL8YG, aangesloten op tv via HDMI ARC. Software up to date.
KPN kastje DIW7022

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere HDMI kabel, geen oplossing.
In KPN instellingen:
Geluid - Audio kwaliteit instellen alle 4 de opties geprobeerd, geen oplossing.
Algemene instellingen - Apparaatvoorkeuren HDMI CEC aan/uit, Optische uitgang aan/uit, MAT aan/uit, geen oplossing.
In TV instellingen: geluidsuitvoer Ontvanger (HDMI), HDMI uitvoer PCM, HDMI-CEC geactiveerd
LG soundbar instellingen: staat op HDMI ARC, verder niet veel in te stellen...
Alle apparaten als eens van de stroom gehaald, ook geen oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
De DIW7022 is ruim een jaar na release nog steeds deels brak en zijn/ waren er recent nog o.a. issues met het geluid/ volume goed weergeven, dit zou met de laatste firmwareupdate verholpen moeten zijn.

Firmware 0.26.24
Verbeteringen in het geluid

- Voorkomen van problemen waar het geluid en het beeld niet gelijk lopen (lipsync problemen).
- Beter volumeniveau van stereo
- Het geluidsniveau tussen tv-zenders en apps zoals YouTube en Netflix is minder groot
Wanneer dit geen soelaas biedt kun je wellicht proberen om de TV, soundbar en KPN ontvanger te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T!m
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik kreeg een tip om via de Google Assistant het commando 'volume maximaal' te geven en toen is het volume van het KPN kastje op maximaal gegaan en is het geluid weer zoals het hoort te zijn. Probleem is dus opgelost!