Lenovo kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral software development. Ik deed voorheen vooral backend en smart contracts, wat mijn machine prima aankan. Maar nu ik steeds meer de frontends lokaal draai, merk ik dat het toch allemaal traag is. Ik ga Linux gebruiken

Wat is je budget?
Geen budget in gedachte, maar ik wil goede prijs/kwaliteit. Niet teveel betalen voor een onnodig krachtige machine.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik neem deze vaak mee. Ik werk remote en reis veel. Thuis zal ik ook vaak ineen cowork of starbucks zitten met de laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo. Ik heb nu een een xx en die bevalt goed. Nooit problemen mee, behalve dat hij wat langzaam is. Voor referentie, ik heb een Lenovo IdeaPad 3 14ARE05 AMD Ryzen-3 4300U 14 laptop uit 2020. Wat voor mij belangrijk is, is een fijn toetsenbord (check) en een laptop die ver open kan klappen (check, zie bijgesloten foto).

Ik denk er dus aan om weer een Ideapad te kopen, maar er zijn zoveel keuzes hierin. Ik vind het lastig in te schatten hoeveel cpu, ram, etc ik nodig heb. Advies is welkom.
Is het ook de moeite om deze te kopen in Azie, ik ben hier nog een paar weken en electronica is een stuk goedkoper.

Afbeeldingslocatie: https://www.laptopspirit.fr/comparateur/images/fiches/3/G-31294-6-Lenovo-IdeaPad-3-15IIL05-(81WE003HFR)-6.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Ideapad pro 5 configureren op lenovo site zonder besturingssysteem. Heb je een 7840hs met 16 of 32gb voor ca. 900-1100. Kan je prima mee vooruit.

Zowel in 14" als 16" te krijgen.

Je zou ook een Yoga Pro 7 kunnen overwegen.

[ Voor 11% gewijzigd door FitTiv op 08-03-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 20:30
Wat hierboven staat: een met Ryzen 7840 is op dit moment best een goede koop. Snelle processor met redelijk goede onboard GPU (780M). Al kan je ook met minder wegkomen met jouw doel hoor. Heb zelf de slim 6 met bovenstaande processor: erg tevreden mee. Heb een IPS scherm gekozen 2240x1400 mat. Ook erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 21:28
@abc874 welk formaat wil je? 14”, 16”, of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBoomsma11
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik ben altijd wel fan van Asus, prijs-kwaliteit verhouding is erg goed.
Betere ervaringen mee dan bijv. Lenovo of Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
Dank voor alle reacties, ik ga deze week even bij de Lenovo winkel langs en zal jullie advies meenemen.
Balance schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:49:
@abc874 welk formaat wil je? 14”, 16”, of wat anders?
Ik denk zelf aan 14", vooral omdat het makkelijker is om mee te nemen en ik een toetsenbord zonder numpad fijner vind. Maar een groter scherm zou wel fijn zijn. 14" is goed te doen, maar niet ideaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 21:28
@abc874 let even goed op de naamgeving bij AMD-processoren. Je wilt er een met als 3e cijfer een 4, want dan krijg je een Zen4 processor (de modernste en meest efficiënte architectuur). Dus bijvoorbeeld een Ryzen 7 7840HS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNmcYYXfeg3QsTexrvBf5PnjqZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nEeh8Q2HcEk62gFIUzjlXJg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
Top, bedankt voor alle reacties! Ik wil kiezen voor een Yoga laptop. Er zijn 2 varianten met een Ryzen 7, de Yoga Pro 7 Gen 9 en Yoga Slim 7 Gen 8. Beide ongeveer even duur.
De Pro heeft een 8845HS-processor, en de Slim een 7840S-processor. Maar de Slim heeft dan wel weer de optie om te kiezen voor 32GB ram, wat bij de Pro niet mogelijk is. Welke zou het beste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
abc874 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:14:
Top, bedankt voor alle reacties! Ik wil kiezen voor een Yoga laptop. Er zijn 2 varianten met een Ryzen 7, de Yoga Pro 7 Gen 9 en Yoga Slim 7 Gen 8. Beide ongeveer even duur.
De Pro heeft een 8845HS-processor, en de Slim een 7840S-processor. Maar de Slim heeft dan wel weer de optie om te kiezen voor 32GB ram, wat bij de Pro niet mogelijk is. Welke zou het beste zijn?
Ik heb nu gekozen voor een Ideapad Pro 5 Gen 9. De bestelling is wat vertraagd en ik begin nu te twijfelen over de grafische kaart. Als ik geen games ga spelen, heeft het dan zin om te kieze nvoor de NVIDIA® GeForce RTX™ 4050-laptop-GPU 6GB GDDR6 in plaats van de ingebouwde grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Toevallig, ik zit ook net te kijken naar een Lenovo, de Yoga 7 2-in-1. Ik ben uitgekomen op deze twee modellen:

uitvoering: Lenovo Yoga 7 2-in-1 14IML9 (83DJ006QMH)
uitvoering: Lenovo Yoga 7 2-in-1 14AHP9 (83DK005CMH)

Thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe laptop, en vraag jullie hulp om te kiezen tussen twee laptops. Beide Lenovo.
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)? Simpele taken: MS Office, Browsen, af en toe een foto bewerken, kinderen een beetje games.
  • Wat mag je laptop gaan kosten? Maximaal €1000. Dat is ruim voor waar ik de laptop voor nodig heb, maar ik denk dat deze wel weer 8-10 jaar mee zal gaan (vorige is na 10 jaar stuk gegaan)
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc) Nee. Ook het scherm is niet super belangrijk omdat laptop in de meeste gevallen via USB-C zal worden ingeplugd op een groot scherm.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Nee, geen voorkeur. Ik zoek wel een kwalitatief goede laptop. Vorige laptop is 10 jaar meegegaan.
Na onderzoek ben ik uitgekozen op een AMD Ryzen systeem. Betere prijs/kwaliteit dan Intel. Ik heb nu twee modellen gevonden. Zie hier voor Pricewatch vergelijking
  • Optie 1: Lenovo Yoga Pro 7 14APH8 (82Y8003CMH) [Link naar Pricewatch]. Deze is gebasseerd op een Ryzen 7 7840H. Prijs: €850
  • .
  • Optie 2: Lenovo IdeaPad Slim 5 14AHP9 (83DB0033MH) [Link naar Pricewatch]. Deze is gebasseerd op Ryzen 8 8845H. Prijs: €900. Dit is de goedkoopste laptop met wel de nieuwste 8845H processor
  • .
Laptop hebben zeer vergelijkbare specificaties op elementen die voor mij belangrijk zijn:
  • Snelle processors met relatief hoge TDPs (dat is prima want ik gebruik 'm weinig zonder stekker) en krijgen vergelijkbare score in benchmark tests
  • Allebei AMD Radeon 780M als geïntegreerde gpu. Volgens mij is dit de snelste interne GPU in deze prijsklasse. Een aparte grafische kaart lijkt mij niet nodig / te duur
  • 512GB Hard drive (voor mij voldoende)
  • 16GB RAM (voldoende)
  • Wifi 6 (niet belangrijk voor nu want ik heb maar 100mb internet maar iig toekomst bestendig)
  • USB-C voor power (dit is volgens mij inmiddels standaard maar voor mij wel heel belangrijk zodat ik makkelijk kan aansluiten op scherm met built-in dock-in
De verschillen lijken vooral in het scherm te zitten maar dat is voor mij niet belangrijk. De nieuwere SlimPad heeft een OLED die iets kleiner is dan het IPS paneel van de oudere Yoga Pro.

Gelet op het beperkte prijsverschil ben ik geneigd voor de nieuwere en iets duurdere IdeaPad te gaan. Wat zijn jullie ideeen? Ik ben daarnaast benieuwd of de bouwkwaliteit van de Yoga Pro anders (lees: beter is). Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
ventusGallus schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:51:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe laptop, en vraag jullie hulp om te kiezen tussen twee laptops. Beide Lenovo.

Gelet op het beperkte prijsverschil ben ik geneigd voor de nieuwere en iets duurdere IdeaPad te gaan. Wat zijn jullie ideeen? Ik ben daarnaast benieuwd of de bouwkwaliteit van de Yoga Pro anders (lees: beter is). Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Hierbij een schopje. Inmiddels is de oude Yoga
pro opeens €1000 en daarmee duurder dan de iets nieuwere IdeaPad. Makkelijke keus dus

Edit: ik vind zojuist nog een andere uitvoering van de Yoga Pro 7. Vrijwel identiek als degene die ik hierboven heb neergezet, maar een stuk goedkoper (€780): uitvoering: Lenovo Yoga Pro 7 14APH8 (82Y80024MH). Die heb ik nu besteld

[ Voor 21% gewijzigd door ventusGallus op 19-05-2024 15:19 ]

Pagina: 1