Dag iedereen. Ik heb een intergasketel van 2 jaar oud. Vorige week begon hij zich vreemd te gedragen: hij maakte vreemde geluiden uit een sifon. Dit was voorheen niet zo. Vandaag stopte het met werken, zowel voor warm water als voor verwarming. De knipperende fout is 5 of 6. Na de herstart heeft de ketel enige tijd gewerkt.
Wat mij opviel is het zeer vreemde gedrag van een sifon. De luchtstroom probeert het water in de sifon te doorbreken en daardoor naar buiten te duwen. Toen hij het water eruit duwde (einde video), voelde ik een sterke luchtstroom uit de verbinding tussen de sifonleiding en het riool.
Heeft iemand dit tegengekomen? Is het normaal dat er lucht door de sifon stroomt?
Hier is de video: YouTube: March 7, 2024
Wat mij opviel is het zeer vreemde gedrag van een sifon. De luchtstroom probeert het water in de sifon te doorbreken en daardoor naar buiten te duwen. Toen hij het water eruit duwde (einde video), voelde ik een sterke luchtstroom uit de verbinding tussen de sifonleiding en het riool.
Heeft iemand dit tegengekomen? Is het normaal dat er lucht door de sifon stroomt?
Hier is de video: YouTube: March 7, 2024