gescamd en gehack account op facebook en instagram

Pagina: 1
Acties:
  • 864 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne19169
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-04-2024
Mijn vraag

Ik ben op 19 februari 2024 gescamd/gehackt. Vanaf dat moment gebeuren er ook allerlei dingen op mijn meta accounts zowel facebook als instagram. Hierdoor werden al mijn accounts geschorst. Inmiddels zijn er op 1 na al mijn accounts weer geactiveerd. 1 bedrijfsaccount blijft maar geschorst. IK heb hiervoor meerdere appeals ingediend en ook meerdere emails verstuurd naar support en security van Meta. Maar intussen is op mijn facebook account een advertentie account aangemaakt waarop 12 campagnes zijn opgezet. Deze voldeden (gelukkig) niet aan de voorwaarden, maar hierdoor heeft Meta wel definitief dit advertentie account gesloten en weet ik niet of ik ooit nog een advertentie kan maken als ik dit zou willen. En ik krijg ook weer waarschuwingen van Meta over de accounts die ik juist net weer terug had gekregen. Als ik naar de accounts zelf ga zie ik niets raars. Ook van vrienden die mij volgen hoor ik dat ze niets geks hebben opgemerkt. Maar ze de criminelen zijn dus nog wel actief. Ondanks al mijn pogingen, krijgt ik geen contact met Meta. Wat moet ik doen. Al mijn accounts dan maar verwijderen? Ik weet het echt niet meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
I phone en laptop
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Al mijn wachtwoorden gereset. Veiligheidsherstel stappen via Facebook, oneindig veel appeals ingediend. Heel veel mails naar facebook en instagram support verstuurd. Via het helpcentrum van instagram problemen gemeld. Facebook en instagram securtity gemaild. Alles in het engels en nederlands.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je 2FA al ingeschakeld voor de accounts die je terug hebt? En gekeken in het activiteitenlogboek?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je wel je lokale beveiliging (weer) op orde? Als ik je verhaal zo lees, zitten de hackers op jouw computer/browser/netwerk.

In het algemeen:
- Gebruik je een password manager om sterke en unieke wachtwoorden te genereren?
- Is je e-mailaccount beveiligd met 2FA? Heb je deze ook gereset?

Voor de lokale beveiliging:
- Heb je je computer al eens volledig gewist en opnieuw geïnstalleerd?

Wat je kan doen is booten van een Linux Live USB (bijvoorbeeld Ubuntu) waarop je in de webbrowser (Firefox) de uBlock Origin adblocker installeert, je password manager add-on en vanuit die situatie al je wachtwoorden en 2FA gaat resetten. Zorg dat je de 2FA niet in je password manager opslaat. Reset trouwens ook alle toegang tot je password manager.

Deze setup zorgt ervoor dat in ieder geval een hack op je computer niet actief is. Hier herinstalleer je je computer en richt je deze weer opnieuw in. Pas als je alle beveiliging en updates geïnstalleerd hebt, ga je weer langzaam inloggen op je accounts.

Hier is overigens eenzelfde topic waar je wellicht van kunt leren: Google account, Instagram, Steam gehackt

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 07-03-2024 21:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bella_24
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01-10-2024
Hi!

Ik ben hier nieuw! Ik ben dus ook gehacked. :-(

29.06.2022 werd ik helaas gehacked op Instagram. Ik had op een berichtje gereageerd dat een vriend van mij had gestuurd. Het leek helemaal niet verdacht. Uitieindelijk is het allemaal heel snel gegaan. Ik was toen ook op mijn werk en super hard aan het stressen. In een paar minuten was de hacker uiteraard in mijn account geraakt. E-mail adres verandert en ook gsm nummer. Het ging zo snel. Ik probeerde nog mijn account terug te krijgen door al de stappen te volgen, alsook de video opname. Tevergeefs.

Eind augustus 2024 kreeg ik opeens een melding van FB dat mijn instagram suspended was omdat ik de regels niet volgde. (de guidelines van FB). Ik kreeg weeral stress, omdat ik dacht nu wordt ik weeral gehacked.

Uiteindelijk na een halfuur gechat (met een medewerker van FB) en verschillende stappen gevolgd te hebben kreeg ik mijn instagram terug. (ook een video opname).

Maandag 23.09.2024 besloot ik mijn instagram te deactiveren. Ik wou gewoon even een pauze nemen van instagram.

Vrijdag 27.09.2024 probeerde ik mij terug in te loggen op Instagram. Dit luktte niet. Ik kreeg een melding dat mijn account suspended was. Doordat mijn Facebook en Instagram gelinked zijn. (ik volgde de Community standards)

Ik heb verschillende keren geprobeerd mijn account terug te activeren. Maar het lukt niet. Ik kan ook niemand bereiken die bij FB werkt. Als mijn vrienden mijn account opzoeken staat het ook niet meer tussen hun vriendenlijst. Ik ben dus denk ik volledig verwijdert .... :-(

De voorbije dagen heb ik ook geprobeerd mijn oude account van 2022 terug te krijgen. Maar helaas de hacker zit daar nog steeds op. (post ook foto's enzo).

Als iemand mij zou kunnen en willen helpen let me know!

Xxx Bella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:03

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
@Bella_24 Succes met het terugkrijgen van jouw account maar niemand hier op Tweakers kan jou hiermee helpen. Ik gooi dit topic dicht aangezien het ook een kaping is van iemand anders zijn topic welke ook nog eens een half jaar oud is.

Dit topic is gesloten.