Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:30
Als je een hypotheek wil aanvragen als je in loondienst bent is het allemaal redelijk simpel te berekenen. Je pakt je salaris en doet dag ongeveer keer 4,5 en je weet wat je kunt lenen. Echter hoe werkt dat als je een BV hebt en je jezelf salaris uitkeert maar daarnaast ook nog winst maakt? Kan je dat ook meenemen in die berekening voor de hoogte van je hypotheek? Het salaris wat ik mezelf jaarlijks uitkeer is circa €80.000,-. Daarnaast hou ik nog een saldo winst voor belasting van €138.000,- en na belasting €112.000,- over nadat ik mezelf salaris heb uitgekeerd. Kun je deze winst ook meerekenen? En zo ja, hoe is die berekening dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Sunri5e op 07-03-2024 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:06
Indicatie alhier: https://www.berekenhet.nl/hypotheek/maximale-hypotheek-ondernemer.html

Voor ‘t echie: bel een adviseur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:28
Je moet 4 jaar gemiddelde pakken.
Sommige banken vinden t ook oke als je iets minder jaar stabiel inkomen hebt.
Bij mij pakten ze totale netto winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:30
Maar daar houden ze nog steeds geen rekening met de winst van meer dan een ton die ik niet uitkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24
Als je niks uitkeer heb je ook geen inkomen uit winst. Dat pakken ze natuurlijk niet mee.

Je hebt de winst dus gewoon in de reserves van je bv zitten? Waarom dan geen hypotheek van je bv nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:11
De truc is dat je dat geld leent van de eigen BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:06
jaspermeul schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:46:
Als je niks uitkeer heb je ook geen inkomen uit winst. Dat pakken ze natuurlijk niet mee.

Je hebt de winst dus gewoon in de reserves van je bv zitten? Waarom dan geen hypotheek van je bv nemen?
Precies, moet je bv het wel kunnen betalen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TS_10558
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39
Ga naar een adviseur. Winst in de BV wordt wel degelijk meegenomen in de berekening.

Hypotheek uit BV is zeker een mogelijkheid maar deze constructie is aan steeds meer regels onderhevig.

[ Voor 38% gewijzigd door TS_10558 op 09-03-2024 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43

_Arthur

blub

jaspermeul schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:46:
Het correcte antwoord is, dat dat wel gedaan wordt.

De geldverstrekker kan een Inkomensverklaring Ondernemer willen zien. O.a. Raadhuys kunnen die opmaken voor: https://raadhuys.eu/tarieven/

[ Voor 21% gewijzigd door _Arthur op 10-03-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:08
Voor dit soort gevallen heb je echt een goede adviseur nodig. Die weet precies welke verstrekker op welke manier naar je BV kijkt. En dat begint er al mee dat je op een salaris uit je eigen BV minder kunt lenen dan op hetzelfde salaris in loondienst bij een werkgever.

Voor de rest is lenen van je eigen BV zolang er HRA is een nobrainer. Van elke euro die je aan rente betaalt aan je BV krijg je 36,97 cent via de IB terug, terwijl de BV er maar 19% over betaalt. Per saldo neemt je beschikbare liquiditeit in de BV dus toen met 17,97 cent per euro rente. Da's een stuk prettiger dan geld overmaken naar een bank.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1