Hallo mede forumgebruikers,
Mijn huidige game PC gaat al weer een geruime tijd mee en het is tijd voor een grote upgrade. De games die ik speel zijn:
- Baldur's Gate 3
- Horizon Forbidden West (als die uit is
)
- Cyberpunk 2077
- The Witcher 3
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een soepele game ervaring op 1440p >60Hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder mijn huidige systeem met randapparatuur. Best al een oud systeem.
Monitor: Acer Predator XB271HUAbmiprz 27 inch 2560x1440 144Hz NVIDIA G-Sync
Behuizing, monitor en randapparatuur neem ik mee naar het volgende systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn huidige systeem en voorgaande systemen bestonden voornamelijk uit onderdelen van Intel, MSI, Corsair en Nvidia die mij goed bevallen zijn. Maar ik sta zeker open voor andere merken. Dus komt maar door met tips en suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De aankomende vier/vijf jaar moet ik met de basis zoals processor, moederbord, geheugen enz. vooruit kunnen. En dat ik bijvoorbeeld alleen de videokaart moet vervangen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf nu een lijst gemaakt met onderdelen waarbij ik denk dat deze voldoen. Waar ik zelf nog niet helemaal over uit ben is de voeding en dan vooral het wattage. Zelf al wat lopen rekenen en daar komt ongeveer 750W uit. En misschien dat ik de SSD ook wil upgraden omdat 500GB, met de huidige games die steeds groter worden, niet zoveel meer is.
Mijn huidige game PC gaat al weer een geruime tijd mee en het is tijd voor een grote upgrade. De games die ik speel zijn:
- Baldur's Gate 3
- Horizon Forbidden West (als die uit is
- Cyberpunk 2077
- The Witcher 3
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een soepele game ervaring op 1440p >60Hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder mijn huidige systeem met randapparatuur. Best al een oud systeem.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-8400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI Z370 SLI PLUS | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 93,55 | € 93,55 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer i32 | € 0,- | € 0,- |
1 | Toetsenborden | Corsair K68 RGB Mechanical Gaming Keyboard (US) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse | € 67,90 | € 67,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 46,90 | € 46,90 |
1 | Gaming headsets | HyperX Cloud II Red | € 54,99 | € 54,99 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 48,76 | € 48,76 |
Totaal | € 312,10 |
Monitor: Acer Predator XB271HUAbmiprz 27 inch 2560x1440 144Hz NVIDIA G-Sync
Behuizing, monitor en randapparatuur neem ik mee naar het volgende systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 365,- | € 365,- |
1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16G VENTUS 2X OC | € 849,- | € 849,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 39,55 | € 39,55 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 122,90 | € 122,90 |
Totaal | € 1.535,45 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn huidige systeem en voorgaande systemen bestonden voornamelijk uit onderdelen van Intel, MSI, Corsair en Nvidia die mij goed bevallen zijn. Maar ik sta zeker open voor andere merken. Dus komt maar door met tips en suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De aankomende vier/vijf jaar moet ik met de basis zoals processor, moederbord, geheugen enz. vooruit kunnen. En dat ik bijvoorbeeld alleen de videokaart moet vervangen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf nu een lijst gemaakt met onderdelen waarbij ik denk dat deze voldoen. Waar ik zelf nog niet helemaal over uit ben is de voeding en dan vooral het wattage. Zelf al wat lopen rekenen en daar komt ongeveer 750W uit. En misschien dat ik de SSD ook wil upgraden omdat 500GB, met de huidige games die steeds groter worden, niet zoveel meer is.