Toon posts:

PCMCIA kabeltje (ontkoppelen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k weet niet of het hier hoort, maarja.
M'n vraagje: ik heb een PCMCIA nic van Dynalink in m'n laptop zitten. Wanneer ik de modem eruit wil halen moet ik onder in de taakbalk eerst de modem ontkoppelen.
Maar, kun je het stekkertje dat op de modem zit eruit halen zonder dat je iets kapot maakt? Zo kan ik namelijk toch de lappie in de tas stoppen zonder elke keer dat ding te hoeven instaleren.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Ik koppel en ontkoppel die stekkers altijd terwijl de laptop nog aanstaat, zowel van mijn NIC als mijn modem.
(nog) geen problemen meegehad.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
k, bedankt.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

De kaart kan je wel laten zitten ja. Gewoon het stekkertje lospleuren kan wel d8 ik. Doe het zelf niet zo vaak, alleen als die uit is dan doe ik dat. Als die aan is niet. Of ik moet net als jou eerst in die taakbalk bij dat icoontje zijn en dan daar ontkoppelen, dan kan ik direct de hele kaart eruit halen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Het kabeltje eruit trekken kan inderdaad geen enkel kwaad. De hele kaart overigens ook niet, je hoort een piepje, je modem is weg, en je kunt weer verder

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Je moet altijd opletten als je zomaar stekkers uit de computer trekt.

Bij poorten zoals USB en PCMCIA is dat per definitie toegestaan (is zo opgenomen in de standaard), terwijl het bij andere poorten zoals je LPT officieel niet mag. In de praktijk kan dit nog zo vaak goed gaan, maar je loopt het risico dat het op een bepaald moment verkeerd gaat. (Ik spreek uit ervaring :( )

De standaard zegt alleen dat je de PCMCIA-kaart uit de PC mag halen terwijl deze aan staat. De standard zegt NIETS over het vwerwijderen van de kabels die zijn aangesloten op de PCMCIA-kaart.

Het is daarom niet mogelijk om te garanderen dat de electronica in de PCMCIA-kaart geen schade oploopt als je de stekkers zomaar los trekt. Alleen de fabrikant van de PCMCIA-kaart kan je vertellen in hoeverre dit is toegestaan.
En al gaat het 999 keer goed, dan kun je bij de 1000e poging je kaart nog opblazen als deze niet voldoende beschermd is!!!

Verwijderd

PCI is ook hot-pluggable B-)

Maar een PCI kaartje vervangen terwijl je PC aanstaat doe ik toch liever niet.
Pagina: 1