Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie1234
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-03-2024
Mijn vraag
...Is het mogelijk om met een mobiele luidspreker unit, via je stem een gesprek te starten met een contactpersoon uit je telefoon?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Galaxy A13

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Nest mini 2

[ Voor 3% gewijzigd door japie1234 op 07-03-2024 17:43 ]

Beste antwoord (via 13art op 08-03-2024 09:19)

• japie1234
Ik probeer mijn vraagstelling altijd zo kort en duidelijk mogelijk te houden. Aard van het beestje. De luidspreker unit optie hangt samen met de prijs.

Ik heb uren geïnvesteerd in de mini 2 omdat ik dacht dat het kon. Vanmiddag gebeld met Google. Medewerker uitgebreid gesproken en zei dat mijn wens niet mogelijk is. Hij heeft ook nog zijn collega geraadpleegd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:52
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Probeer die eerst in te vullen. Er zijn genoeg mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie1234
Heb Nest mini 2 geprobeerd en ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:25

13art

Moderator Mobile
japie1234 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:48:
Heb Nest mini 2 geprobeerd en ingevuld
Probeer wat duidelijker te wezen in wat je precies wil want dat is nu totaal niet duidelijk. De inkt van je computer/telefoon/tablet raakt niet op, dus iets meer woorden voor meer context zou fijn zijn.

Wat bedoel je met een 'mobiele luidspreker unit'? Smart speaker? Bluetooth speaker?
Wat heb je precies geprobeerd en hoe heb je dat gedaan? Waar liep je tegenaan?

Heb je al de hulp pagina van Google geprobeerd m.b.t. De Nest 2? Want als ik denk te begrijpen wat je wil gaat dat waarschijnlijk niet:
Bellen instellen op je Google Nest-speaker of -scherm
Met speakers en schermen van Google Nest en Home kun je via je stem bellen naar vrienden, familie en bedrijven. Stel de belmethoden in die je wilt gebruiken en bel daarna via je speaker of scherm.

Je kunt op 3 manieren bellen met Nest-speakers en -schermen:

* Bellen via Google Meet (voorheen Google Duo)
Beschikbaar in alle landen en talen waar speakers of schermen voor Google Nest of Home worden verkocht.

* Door Google ondersteund bellen
Alleen beschikbaar in de VS en Canada.

* Mobiel bellen met Google Fi en Google Voice
Alleen beschikbaar in de VS.
Vereist een Google Fi- of Google Voice-abonnement.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• japie1234
Ik probeer mijn vraagstelling altijd zo kort en duidelijk mogelijk te houden. Aard van het beestje. De luidspreker unit optie hangt samen met de prijs.

Ik heb uren geïnvesteerd in de mini 2 omdat ik dacht dat het kon. Vanmiddag gebeld met Google. Medewerker uitgebreid gesproken en zei dat mijn wens niet mogelijk is. Hij heeft ook nog zijn collega geraadpleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Vreemd. Een normale bluetooth speaker met microfoon verbindt met Googe Assistant op je telefoon en die kan je contact informatie inzien en dan wel bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door RepareerDroid op 08-03-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
RepareerDroid schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:07:
Vreemd. Een normale bluetooth speaker met microfoon verbindt met Googe Assistant op je telefoon en die kan je contact informatie inzien en dan wel bellen.
Niet helemaal volgens mij. De bluetooth speaker verbindt met de telefoon er er vindt alleen audio uitwisseling plaatst tussen de bluetooth speaker en de telefoon. Op de telefoon staat de Google Assistent die via de telefoon dan een gesprek kan opstarten. Het is niet dat de bluetooth speaker direct verbind met de Google Assistent op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
13art schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:55:
[...]

Niet helemaal volgens mij. De bluetooth speaker verbindt met de telefoon er er vindt alleen audio uitwisseling plaatst tussen de bluetooth speaker en de telefoon. Op de telefoon staat de Google Assistent die via de telefoon dan een gesprek kan opstarten. Het is niet dat de bluetooth speaker direct verbind met de Google Assistent op je telefoon.
Dat bedoelde ik ook niet. De bluetooth speaker verbindt inderdaad gewoon als vervanging van de microfoon in de telefoon, maar je kunt dan via de normale Google oproep wel een gesprek starten met een contactpersoon. De Nest Mini kan op dezelfde manier met een telefoon verbinden, dus zou dan in principe ook moeten kunnen bellen. Wellicht in combinatie met een andere oproep dan die van de ingebouwde voice assist (Hey Google?) zodat de nest oproep niet de telefoon oproep blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
En toch kan het niet zoals Google zelf ook al aangeeft:
13art in "Spraakgestuurd bellen"

Alleen middels Google Meet (althans, hier in NL/Europa).

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 08-03-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
13art schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:36:
En toch kan het niet zoals Google zelf ook al aangeeft:
13art in "Spraakgestuurd bellen"

Alleen middels Google Meet (althans, hier in NL/Europa).
Dat zegt Google. Wellicht heeft Google het geblokkeerd, maar dat betekent niet meteen dat er geen omwegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie1234
https://support.google.com/googlenest/answer/7130274?hl=nl

Zou dus wel moeten kunnen. Maar als een een medewerker van Google zegt "het kan niet". Kan ik alleen confronteren. Dat zal ik maandag doen.

Thx for replys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie1234
Heb Google vandaag gebeld. De medewerker vertelde dat openbare info pas soms na lange tijd bijgewerkt wordt.

Ben dus nog steeds op zoek naar een luidspreker waarmee je draadloos een gesprek kunt voeren met een contactpersoon.

Voorbeeld: (hoi naam luidspreker) bel (naam contactpersoon).

Heeft iemand hier info over?
Pagina: 1