AMD Athlon 1 gig ( 266 ) niet te warm ??

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
beste mensen ik heb sinds kort een AMD 1 Gig ( zie sign ) maar als ik gewoon m'n windows aan heb ( met msn, winamp, icq enzo aan ) is m'n cpu temp 60 graden ... is dat niet wat warm ?? ik heb 'm (nog ) niet over geclocked

en zo ja ( dus als dat wat aan de warme kant is ) wat ken ik daar zo aan doen ????

pc | server | laptop | pda

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Wart voor een koeler heb je dan. Ik vind hem ook wel warm hoor.

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Amd's worden allemaal warm en 60 graden is zeker niet te hoog.
Als ik het goed heb, kunnen ze zeker tot 100graden aan.
Als je wilt gaan overclocken echter, zou ik je toch een betere koeling willen adviseren :)

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Meschien een andere koeler kopen.

Verwijderd

Nou ik heb een AMD K7 Athlon 1,2 Ghz met 512 L1 cache ( Geen AMD Thunderbird Athlon met 128 L1 cache )

en dat ding word bij normaal gebruik z'n 58,4C
das heel normaal en een AMD kan makkelijk 100C hebben.

Dus je kan nog sneller >:)

Verwijderd

Ik denk dat als je AMD procje 100 graden is, je hem weg kunt gooien.
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar AMD zelf zegt dat Athlons zo rond de 90C stressed mogen worden, dit zou ik alleen met een grote korrel zout nemen sinds Athlons bij 70C al instabiel worden.

Koop een tubetje Artic Silver II en een fop32-1 of fop38 als je van straaljagers houdt :P

Verwijderd

die fop38 houdt mijn 1,2 athlon @ 1.75 volt beneden de 50C, dusse dan moet dat met een 1 gig helemaal lukke :)

Verwijderd

Mijn 1Ghz is 41C idle met fop32-1 en Artic Silver II.
Stressed issie zo'n 50/52.

Verwijderd

Maar om 60C hoef je echt niet wakker te liggen, dat was mijn procje ook toen ik nog een iceberg coolertje had, liep gewoon stabiel zonder enig probleem.
Ik zou alleen niet gaan overclocken als ie nu al 60C wordt.
Mijn 1Ghz@1.3Ghz wordt 48C idle, da's dus 7C meer dan wanneer die op 1Ghz loopt.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mijn 1.2 was eerst ook 65 en nu met een spire 5e053b1h3r en dat leuke grijze koelpasta is ie nog maar 44 :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
jah onder m'n cooler zit zo'n raar groen vlakje ... is dat voor extra warmtie gelijding of mot ik die verwijderen ???

pc | server | laptop | pda

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Dat is inderdaad voor extra warmtegeleiding, maar als je al koelpasta vanuit een tube erop hebt zitten, moet je het eraf halen.

Verwijderd

Het is niet zo'n groot probleem als het lijkt. Het ligt aan de temperatuur sensor en sensor-software van de ASUS. ASUS rekent gewoon een veel grotere marge in dan andere fabrikanten.60 graden bij ASUS is dus bijvoorbeeld even veel als 50 graden bij andere moederbordenfabrikanten.

Verwijderd

GOH ja, mijn tbird 1Ghz is stressed 38° :) :)
En dit met een standaard koelerke, maar ik vraag me ook wel af welke cooler het best is voor een tbird 1.4Ghz (ga nieuwe PC maken) en met 'best' bedoel ik dus 55° is OK, en maar 30-35dBa :)

thx

Verwijderd

Voor een meer exacte temperatuur meting kun je sisoft sandra nemen, deze leest gewoon je bios, en die leest direct van de onboard temperatuur sensor.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 22:39 schreef Mallo het volgende:
GOH ja, mijn tbird 1Ghz is stressed 38° :) :)
En dit met een standaard koelerke, maar ik vraag me ook wel af welke cooler het best is voor een tbird 1.4Ghz (ga nieuwe PC maken) en met 'best' bedoel ik dus 55° is OK, en maar 30-35dBa :)

thx
Zit je temp sensor soms tegen je mobo aangedrukt ipv tegen je proc :?
Om je proc zo koel te houden heb je echt wel wat meer nodig dan een 'standaard' coolertje... Als 'standaard' coolers zo zouden koelen als jij beschrijft zou niemand meer coolers van 150+ gulden aanschaffen.

Of heb je soms een case vol met fans die je even vergat? ;)

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 22:46 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Zit je temp sensor soms tegen je mobo aangedrukt ipv tegen je proc :?
Om je proc zo koel te houden heb je echt wel wat meer nodig dan een 'standaard' coolertje... Als 'standaard' coolers zo zouden koelen als jij beschrijft zou niemand meer coolers van 150+ gulden aanschaffen.

Of heb je soms een case vol met fans die je even vergat? ;)
Hmm ik ben begonnen met een temp van 62-64° en 28° case.
2 Casefans later 22°/38° nou dat is klasse :)
Dus ja 1 hangt vanboven in case boven CPU (geen hole) en 1 aan de zijkant (wel hole) ter hoogte van mijn geforce B-)

EDIT: Typo

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Tb core op 2.05 volt 48 graden stressed :)

wel extreme luchtkoeling enzo

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Hoezo 55 graden 'best'? Een tbird kan goed gekoeld stressed toch wel onder de 45 blijven?

Overigens is de ventilatie in de kast bijna net zo belangrijk als de cpu cooler. Heb m'n 1,4 met zelfde cooler overgezet van een Aopen kast naar een 19" server rack en de tempratuur is 10 graden gedaalt. Als ik gewoon zit de webbrowsen en icq en 49 graden en met Max Payne (3d spel) haalt ie af en toe 55. En de kast staat in een kamer van 25 graden dus echt veel beter kan het denk ik ook niet.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 22:56 schreef Arthur_ het volgende:
Hoezo 55 graden 'best'? Een tbird kan goed gekoeld stressed toch wel onder de 45 blijven?
Ja oke maar in een miditower zonder er een BEEST van een koeler met 46dBa ofzo erop te smijten krijg je hem niet extreem koel en 55° kan geen kwaad en is een mooie temp en dat wil ik dus ook, welke koeler zou er geschikt voor zijn?
Hoe zou een Dragon Orc3 4.9k RPM het doen? ipv de 7K RPM

Verwijderd

Ja ok tis dus niet alleen dat standaard coolertje :P
Mjah ik heb ook een beetje gelogen, ik heb een fop32-1 met een 80mmm case fan ter hoogte van agp/cooler, zonder dat wordt procje 5 graden warmer en agp kaart wordt ook lekker warm.

Hiervoor had ik een Iceberg namaak Chrome orb, toen werdt ie 60 graden idle!
Toen een Copperbase Spire die m'n procje op 50 graden hield maar dat was niet genoeg, dus vandaar nu m'n fop32-1, en die doet het netjes zonder al teveel kabaal te maken.
Maandag komt m'n 350W Enermax (nieuwe serie met PFC) die 5cm boven m'n procje warme lucht wegzuigt dus zal ie nog ietsje koeler worden.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 23:00 schreef Mallo het volgende:

[..]

Ja oke maar in een miditower zonder er een BEEST van een koeler met 46dBa ofzo erop te smijten krijg je hem niet extreem koel en ...
Die 19" serverkast heeft idd een zeer grote fan aan de voorkant maar ik heb 'm werkend naast een Aopen bigtower gehad en die maakte meer lawaai.

Verwijderd

Tot 1333Mhz zou ik de fop32-1 nemen, heb het zelf getest met m'n eigen proc 1Ghz@1.3Ghz = 47/48C idle en 55/56 stressed.
Da's toch redelijk acceptabel en niet duur(even buiten de artic silver om, die heb je zowiezo nodig)

[edit]zonder extra case fans kun je hier rustig 5C bovenop doen[edit]
Pagina: 1