Als ik het goed heb, kunnen ze zeker tot 100graden aan.
Als je wilt gaan overclocken echter, zou ik je toch een betere koeling willen adviseren
Verwijderd
en dat ding word bij normaal gebruik z'n 58,4C
das heel normaal en een AMD kan makkelijk 100C hebben.
Dus je kan nog sneller
Verwijderd
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar AMD zelf zegt dat Athlons zo rond de 90C stressed mogen worden, dit zou ik alleen met een grote korrel zout nemen sinds Athlons bij 70C al instabiel worden.
Koop een tubetje Artic Silver II en een fop32-1 of fop38 als je van straaljagers houdt
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou alleen niet gaan overclocken als ie nu al 60C wordt.
Mijn 1Ghz@1.3Ghz wordt 48C idle, da's dus 7C meer dan wanneer die op 1Ghz loopt.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Verwijderd
En dit met een standaard koelerke, maar ik vraag me ook wel af welke cooler het best is voor een tbird 1.4Ghz (ga nieuwe PC maken) en met 'best' bedoel ik dus 55° is OK, en maar 30-35dBa
thx
Verwijderd
Verwijderd
Zit je temp sensor soms tegen je mobo aangedrukt ipv tegen je procOp zaterdag 08 september 2001 22:39 schreef Mallo het volgende:
GOH ja, mijn tbird 1Ghz is stressed 38°![]()
![]()
En dit met een standaard koelerke, maar ik vraag me ook wel af welke cooler het best is voor een tbird 1.4Ghz (ga nieuwe PC maken) en met 'best' bedoel ik dus 55° is OK, en maar 30-35dBa
thx
Om je proc zo koel te houden heb je echt wel wat meer nodig dan een 'standaard' coolertje... Als 'standaard' coolers zo zouden koelen als jij beschrijft zou niemand meer coolers van 150+ gulden aanschaffen.
Of heb je soms een case vol met fans die je even vergat?
Verwijderd
Hmm ik ben begonnen met een temp van 62-64° en 28° case.Op zaterdag 08 september 2001 22:46 schreef Roefoes het volgende:
[..]
Zit je temp sensor soms tegen je mobo aangedrukt ipv tegen je proc
Om je proc zo koel te houden heb je echt wel wat meer nodig dan een 'standaard' coolertje... Als 'standaard' coolers zo zouden koelen als jij beschrijft zou niemand meer coolers van 150+ gulden aanschaffen.
Of heb je soms een case vol met fans die je even vergat?
2 Casefans later 22°/38° nou dat is klasse
Dus ja 1 hangt vanboven in case boven CPU (geen hole) en 1 aan de zijkant (wel hole) ter hoogte van mijn geforce
EDIT: Typo
wel extreme luchtkoeling enzo
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Verwijderd
Overigens is de ventilatie in de kast bijna net zo belangrijk als de cpu cooler. Heb m'n 1,4 met zelfde cooler overgezet van een Aopen kast naar een 19" server rack en de tempratuur is 10 graden gedaalt. Als ik gewoon zit de webbrowsen en icq en 49 graden en met Max Payne (3d spel) haalt ie af en toe 55. En de kast staat in een kamer van 25 graden dus echt veel beter kan het denk ik ook niet.
Verwijderd
Ja oke maar in een miditower zonder er een BEEST van een koeler met 46dBa ofzo erop te smijten krijg je hem niet extreem koel en 55° kan geen kwaad en is een mooie temp en dat wil ik dus ook, welke koeler zou er geschikt voor zijn?Op zaterdag 08 september 2001 22:56 schreef Arthur_ het volgende:
Hoezo 55 graden 'best'? Een tbird kan goed gekoeld stressed toch wel onder de 45 blijven?
Hoe zou een Dragon Orc3 4.9k RPM het doen? ipv de 7K RPM
Verwijderd
Mjah ik heb ook een beetje gelogen, ik heb een fop32-1 met een 80mmm case fan ter hoogte van agp/cooler, zonder dat wordt procje 5 graden warmer en agp kaart wordt ook lekker warm.
Hiervoor had ik een Iceberg namaak Chrome orb, toen werdt ie 60 graden idle!
Toen een Copperbase Spire die m'n procje op 50 graden hield maar dat was niet genoeg, dus vandaar nu m'n fop32-1, en die doet het netjes zonder al teveel kabaal te maken.
Maandag komt m'n 350W Enermax (nieuwe serie met PFC) die 5cm boven m'n procje warme lucht wegzuigt dus zal ie nog ietsje koeler worden.
Verwijderd
Die 19" serverkast heeft idd een zeer grote fan aan de voorkant maar ik heb 'm werkend naast een Aopen bigtower gehad en die maakte meer lawaai.Op zaterdag 08 september 2001 23:00 schreef Mallo het volgende:
[..]
Ja oke maar in een miditower zonder er een BEEST van een koeler met 46dBa ofzo erop te smijten krijg je hem niet extreem koel en ...
Verwijderd
Da's toch redelijk acceptabel en niet duur(even buiten de artic silver om, die heb je zowiezo nodig)
[edit]zonder extra case fans kun je hier rustig 5C bovenop doen[edit]