Ik had verwacht dat er wel een topic zou zijn over veiligheid op internet, maar kon deze niet vinden.
Vandaar dit ik deze maar in Algemene zaken zet ...
Je leest tegenwoordig veel over privacy en wat er allemaal wel niet op internet staat etc.
Nu kreeg ik via mij tandarts een factuur met daarin een link/url naar een website waar factuur staat. De link/url bevat wel een hele reek aan cijfers en letters, maar volgens mij kan één ieder die deze link/url heeft deze benaderen. Het zit dus niet achter een gesloten omgeving waar je moet inloggen.
Nu vraag ik mij af hoe veilig is dit nu? Wat een bot of hacker zou hier bij kunnen?
Het betreft een volledige factuur, niet een betalingsverzoek ofzo.
Het geeft mij toch een raar gevoel dat zo al je gegevens zo online staan.
Thanks,
Matthijs
Vandaar dit ik deze maar in Algemene zaken zet ...
Je leest tegenwoordig veel over privacy en wat er allemaal wel niet op internet staat etc.
Nu kreeg ik via mij tandarts een factuur met daarin een link/url naar een website waar factuur staat. De link/url bevat wel een hele reek aan cijfers en letters, maar volgens mij kan één ieder die deze link/url heeft deze benaderen. Het zit dus niet achter een gesloten omgeving waar je moet inloggen.
Nu vraag ik mij af hoe veilig is dit nu? Wat een bot of hacker zou hier bij kunnen?
Het betreft een volledige factuur, niet een betalingsverzoek ofzo.
Het geeft mij toch een raar gevoel dat zo al je gegevens zo online staan.
Thanks,
Matthijs