timemachine reservekopie ophalen andere mac

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-05 11:38
Dag mensen

Ik maak wekelijks een timemachine-backup op mijn macbook. Stel dat die zou gestolen worden of kapot gaan, kan ik dan vlot deze backup op een andere mac plaatsen?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 14:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Je maak een backup van je macbook naar een usb schijf of waar gaat deze heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 17:55
je maakt de backups van de macbook op dezelfde macbook? of gebruik je een externe harde schijf? In dat laatste geval kun je deze inderdaad gewoon terughalen op een andere mac (met wat haken en ogen aan schijfruimte en macos versie, maar je kunt in principe overal bij).

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Sorry, vergeten te vermelden. Ik gebruik een externe hd voor de kopie en op mijn macbook draait wel nog high sierra.

Iemand die ik ken heeft een imac met catalina. Indien nodig kan ik dus mijn externe hd koppelen aan die imac en zo aan al mijn bestanden geraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

dellete schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:32:
Sorry, vergeten te vermelden. Ik gebruik een externe hd voor de kopie en op mijn macbook draait wel nog high sierra.

Iemand die ik ken heeft een imac met catalina. Indien nodig kan ik dus mijn externe hd koppelen aan die imac en zo aan al mijn bestanden geraken?
Idealiter zit je op hetzelfde versie van het besturingssysteem. Misschien een idee om deels in de Cloud te gaan werken voor je belangrijkste bestanden. Programmas e.d. kan je vaak gewoon makkelijk opnieuw vinden/downloaden.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Ok, maar zou het werken tussen een macbook met high sierra en een imac met catalina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 19:55
Vermoedelijk wel, mits je de inloggegevens van de Time Capsule harddisk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Bedankt!

Iemand ervaring met een timemachine kopie van het ene systeem naar het andere over te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
Ja hoor, je kan gewoon een complete kopie van het oude systeem op een nieuw systeem creeren door een timemachine kopie te gebruiken. Maar je moet daarvoor wel eigenlijk twee ongeveer dezelfde apparaten hebben met liefst hetzelfde besturingssysteem.

Als je nu nog op High Sierra werkt, probeer dan in ieder geval dit bij te werken naar Sonoma en een nieuwe backup te draaien. Als je dan een nieuw apparaat moet kopen dan is je nieuwe MacBook compatibel met je Time Machine kopie. Als daar teveel versies verschil tussen zit dan is er kans op problemen bij het terugzetten.

Even voor de volledigheid, je hebt dit allemaal doorgelezen neem ik aan? https://support.apple.com...mac-mini/apdc6980d3be/mac (is voor een Mac mini, maar het idee is hetzelfde).
https://support.apple.com/nl-nl/102551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Denk je dat er bv. via een tussenweg een mogelijkheid is om met een recente OS een timemachine kopie van een high sierra systeem over te plaatsen is?

bv. als mijn mijn macbook kapot gaat of gestolen is dan zou ik een andere macbook kunnen kopen en daar eerst high sierra op zetten om zo de timemachine kopie over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Iemand een idee?

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Laatst online: 05-07 19:55
Waarom maak je niet aanvullend aan je Time machine backup gewoon een kopie van al je data (en bladwijzers e.d. naar een externe schijf? je kunt toch niet (al) je applicaties overnemen van High Sierra naar Catalina en je voorlkomt daarmee ook dast je alleerlei verzamelde meuk meeneemt.
Het is wel wat werk, mar je start dan wel met een verse schone installatie op Catalina.
En ook de Sleutelhanger inhoud kun je meenemen (internet is your friend) maar dat vereist een handmatige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Is een goed idee!

Zou iemand weten uit ervaring of het vlot gaat om een timemachine backup, vooral bestaande uit word documenten, pdf's, etc, gemaakt op een macbook met high sierra vlot te gebruiken is op een imac met catalina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Iemand? Bedankt!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
Bel eens met Apple hierover: https://support.apple.com/nl-nl/106932

Er zijn hierboven al meerdere antwoorden gegeven op je vraag, alsook diverse links om door te lezen maar ik krijg niet de indruk dat je hier iets mee hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Laatst online: 07:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.