Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet helemaal zeker of ik hier in het juiste subforum zit, maar ik vond geen betere categorie.

Voor een project gebruik ik op dagelijkse basis een custom map in Google Maps, waarmee mensen naar bepaalde locaties kunnen navigeren. Deze maak ik via My Maps op basis van een Excel import. Werkte sinds september prima, maar vanaf deze week ervaar ik een vreemd probleem:

- Ik maak een custom map, deel deze
- Map werkt voor korte tijd
- Na onbekende periode of onbekend aantal keer openen krijg ik (en anderen met mij) ineens de melding "Kan kaart niet openen" in de Maps app op Android en iOS.
- Via mobiele browser of op de PC speelt dit probleem niet, maar dat is onpraktisch voor ons gebruiksdoel en via de mobiele browser kun je niet navigeren in Maps.

Ik heb van alles geprobeerd, nieuwe custom map maken, ook met andere data, map maken onder een ander Google account, etc. Geen succes. Ook de cache van de Maps app geleegd, permissies nagekeken, maakt allemaal niets uit.

Wie heeft de gouden tip die leidt naar de oplossing van dit mysterie? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Timmert op 07-03-2024 11:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:53
Heb je de changelog van de Google Maps apps opgezocht. Aangezien het op iOS en op Android speelt, maar niet in de browser, gok ik dat daar een wijziging is doorgevoerd, bijvoorbeeld een limiet ingesteld ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:14:
Heb je de changelog van de Google Maps apps opgezocht. Aangezien het op iOS en op Android speelt, maar niet in de browser, gok ik dat daar een wijziging is doorgevoerd, bijvoorbeeld een limiet ingesteld ergens.
Heb jij een idee waar ik die kan vinden? Want ik kan met de beste wil van de wereld over deze versie (11.118.0101) niks vinden.

Het gekke is ook dat ie het initieel wel doet, maar er later mee stopt.
Als er een limiet zou zijn op het aantal locaties op de kaart, zou ie het uberhaupt niet doen en als er in Maps zelf een limiet zou zitten op het aantal weergaven zou ie het op de PC ook niet blijven doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKingNL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb sinds ongeveer een week hetzelfde probleem. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:53
Timmert schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:38:
[...]

Heb jij een idee waar ik die kan vinden? Want ik kan met de beste wil van de wereld over deze versie (11.118.0101) niks vinden.

Het gekke is ook dat ie het initieel wel doet, maar er later mee stopt.
Als er een limiet zou zijn op het aantal locaties op de kaart, zou ie het uberhaupt niet doen en als er in Maps zelf een limiet zou zitten op het aantal weergaven zou ie het op de PC ook niet blijven doen...
Developer website van Google. Waarschijnlijk een limiet op api calls per x tijd, daarom werkt die eerst wel, daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fairylightz
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-06-2024
ik heb exact hetzelfde probleem... nog geen oplossing gevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelHoutenbos
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik had hetzelfde probleem. Veel getest met diverse personen en ik kreeg het onder mijn eigen Google account niet goed aan de praat. Ik heb nu een nieuw account aangemaakt, vervolgens exact hetzelfde gedaan op dezelfde computer en nu werkt het wel! Ik heb de accounts nog niet met elkaar vergeleken dus ik weet nog niet precies waar het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:30
NelHoutenbos schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:52:
Ik had hetzelfde probleem. Veel getest met diverse personen en ik kreeg het onder mijn eigen Google account niet goed aan de praat. Ik heb nu een nieuw account aangemaakt, vervolgens exact hetzelfde gedaan op dezelfde computer en nu werkt het wel! Ik heb de accounts nog niet met elkaar vergeleken dus ik weet nog niet precies waar het zit.
Mogelijk dat je het limiet aan requests bereikt hebt van de Google Maps API?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fairylightz
Hahn schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:54:
[...]

Mogelijk dat je het limiet aan requests bereikt hebt van de Google Maps API?
Zit er überhaupt een limiet op dan? En zoja, hoe kan ik dit aanpassen? Ben geen held in deze materie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:30
fairylightz schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:08:
[...]

Zit er überhaupt een limiet op dan? En zoja, hoe kan ik dit aanpassen? Ben geen held in deze materie :?
Daar zitten zeker limieten op, waarboven je (meer) moet gaan betalen. Ik zou zeggen, begin met zoeken bij google naar 'google maps api limit' :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fairylightz
Hahn schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Daar zitten zeker limieten op, waarboven je (meer) moet gaan betalen. Ik zou zeggen, begin met zoeken bij google naar 'google maps api limit' :)
Okay, dankjewel!!! _/-\o_ Dan lijkt me idd daar het probleem te zitten, want initieel werkt het wél maar daarna niet meer... Ik ga het (proberen) uitpluizen, benieuwd wat het extra gaat kosten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngeborgR
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 30-06-2024
Hallo!
Ik heb het probleem nu ook opeens. Vanochtend kon ik nog in alle mappen van MyMaps, maar nu in sommige niet meer. Het zijn de mappen waarin ik vandaag bewerkingen heb toegevoegd. Gewoon dezelfde soort bewerkingen die ik anders ook doe.

Heeft iemand al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert.worms
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb het zelfde probleem sinds 7 juli. Slechts een 10tal keer is de nieuw gecreerde map bekeken. Oplossing?
Pagina: 1