Welke Eufy deurbel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-06 17:10
Mijn vraag
Ik wil graag een cameradeurbel en aangezien ik het absurd vind om aan abonnement af te moeten sluiten voor een bel, kom ik bij Eufy uit.

Ik vind hun productrange echter niet heel overzichtelijk. Ik twijfel nu tussen deze drie modellen:
bedrade 2K bel 86 euro
batterijgevoede met Homebase 2 155 euro
batterijgevoede met Homebase 3 269 euro

Ik meen te begrijpen dat ik de batterijgevoede ook met een trafo kan aansluiten, zodat ik ze niet periodiek hoef op te laden. Tegelijk geeft me dit de flexibiliteit om de draad ooit te laten vervallen (we gaan de voordeur nog laten vervangen), dus ik neig naar een van die opties.

Maar van de andere kant zijn die 2 tot 3 x zo duur, zonder dat daar voor mij duidelijke functionele meerwaarde aan zit.
  • Ook vraag ik me af hoe luid de bellen van de bedrade variant en de homebase zijn. Zijn beide door het hele huis te horen? Zijn er sowieso verschillen qua geluid tussen de losse gong en de Homebase?
  • Kan ik de homebase overal plaatsen, of moet die dicht bij de deurbel staan en/of op een bedrade ethernetconnectie aangesloten zijn (beide beperkingen maken dat hij eigenlijk alleen in de meterkast kan, wat me niet optimaal lijkt voor het geluid). Ik meen te lezen op internet dat de homebase ook op Wifi kan werken, maar een bevestiging daarvan zou welkom zijn.
  • Wat is de meerwaarde van de Homebase 3 t.o.v. de 2? Ik lees dat de opslag van de 3 uitbreidbaar is, maar ik denk dat de 16 GB voor alleen een bel wel voldoende is.
  • Ik lees hier op Tweakers over veel issues met het bedraad aansluiten van de batterijgevoede bel. Zijn deze nog steeds relevant of was dat (hopelijk) iets van oudere modellen?
  • Zijn er nog andere opties die ik zou kunnen overwegen?
Huidige situatie:
Ik heb geen gong (is gesneuveld bij verbouwing). De beltrafo is een antiek ding met 8V, maar ik ben bereid een nieuwe te kopen. Er loopt nog een draadje van de oude deurbel naar de meterkast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:16
Ik heb zelf de Eufy Video Doorbell Dual 2 Pro + HomeBase 3 in huis. De deurbel is in mijn geval bedraad aangesloten, waardoor ik er in principe geen omkijken meer naar heb. Ook de HomeBase is bedraad aangesloten op de router en staat bij mij in de meterkast. Met de meterkast deur dicht hoor je de bel alsnog afgaan (homebase fungeert als chime), zelfs op zolder. Bovendien krijg je ook direct een melding op je apparaten. Enige vorm van vertraging, waar vaak over gesproken wordt bij de HomeBase 2, heb ik (nog) geen last van gehad.

De HomeBase 3 schijnt in vergelijking met de HomeBase 2 een stuk sneller en betrouwbaarder te zijn. Het enige nadeel dat ik ervaar is dat de HomeBase 3 vooralsnog niet aan Apple HomeKit kan worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-06 17:10
Bij gebrek aan input hier(tot net toe), ben ik voor de set met de homebase 2 gegaan, met een extra chime.

Mijn ervaringen tot nu toe zijn:
  • Homebase 2 in de meterkast is niet luid genoeg voor het hele huis, dus de extra chime is wel nodig.
  • Nadat we de homebase in de meterkast gezet hadden, was de wifi op onze telefoons in huis merkbaar trager. We hadden de homebase wel via wifi (dus niet bedraad) aanmgesloten op de router, vanwege geen vrije kabels op de router. Nadat we de homebase op de bovenverdieping gezet hebben, doet de wifi het weer als voorheen.
  • De bel komt met een vertraging van 2 to 20 s door op mijn telefoon. Ik heb nog niet geprobeerd ook een videoverbinding tot stand te brengen. Wellicht dat dit beter werkt als ik de homebase toch bedraad zou aansluiten?
  • Ik heb de deurbel aangesloten op een 24V voeding. Feedback over de batterijstatus is verwarrend; initieel liep hij soms op, dan weer af, en nu zie ik geen getal meer, alleen een groen stekkericoontje. Maar soms laat hij juist weer even een batterijsymbooltje zien.
  • De firewall bij het bedrijf waar ik werk blokkeert de videoverbindingen (zowel life als playback) van de app, dus een gesprek voeren vanuit het werk gaat niet lukken tenzij ik snel switch naar de 5G
Over het geheel geeft het allemaal net geen robuuste indruk. Maar hij doet wat ik nodig heb en zonder abonnement...

[ Voor 10% gewijzigd door aap op 20-03-2024 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-06 10:29
Ik zie dat er weinig reacties zijn gegeven hier, dus deze post zal meer zijn voor anderen met een soortgelijke vraag....

Naast Eufy is er ook Reolink; deze bieden ook een video-deurbel welke geen abo vereist voor meldingen of opslag. Opslag gaat op een SD-kaart, NAS of NVR. Deze zou ik dan ook meer omschrijven als een camera met deurbel-functie. (bijv. 24-uurs opname met meldingen bij detectie/aanbellen.) Er is een POE (power over ethernet) versie voor bedrade aansluitingen met voeding en data via netwerkkabel en een Wifi versie met voeding via de beltrafo en data via netwerkkabel of wifi (2,4 en 5ghz).

Misschien het bekijken waard voor mensen met een vraag als deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

aap schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:16:
Mijn vraag
Ik meen te begrijpen dat ik de batterijgevoede ook met een trafo kan aansluiten, zodat ik ze niet periodiek hoef op te laden. Tegelijk geeft me dit de flexibiliteit om de draad ooit te laten vervallen (we gaan de voordeur nog laten vervangen), dus ik neig naar een van die opties.
Voordeel van de batterijgevoede (ik heb die zelf) is dat de opslag in de gong of homebase is en niet in de bel. De homebase heb je volgens mij niet per se nodig (tenzij die gong de homebase 2 is?). En dat is ook het nadeel trouwens omdat dit met wifi gaat ;)

Ook is het de eerste wifideurbel waarbij het praten enigzins bruikbaar is (vaak is dat te traag en zijn de mensen al weer weg, ik denk dat het voor de postbode nog steeds te traag is :p )

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 22-03-2024 08:52 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• junkchaser
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je wat netwerk knowhow hebt kan je altijd kijken naar het echte werk:

Ubiquiti-unifi-g4-doorbell

uitvoering: Ubiquiti UniFi G4 Doorbell

_/-\o_
Pagina: 1