Mijn vraag
Ik wil graag een cameradeurbel en aangezien ik het absurd vind om aan abonnement af te moeten sluiten voor een bel, kom ik bij Eufy uit.
Ik vind hun productrange echter niet heel overzichtelijk. Ik twijfel nu tussen deze drie modellen:
bedrade 2K bel 86 euro
batterijgevoede met Homebase 2 155 euro
batterijgevoede met Homebase 3 269 euro
Ik meen te begrijpen dat ik de batterijgevoede ook met een trafo kan aansluiten, zodat ik ze niet periodiek hoef op te laden. Tegelijk geeft me dit de flexibiliteit om de draad ooit te laten vervallen (we gaan de voordeur nog laten vervangen), dus ik neig naar een van die opties.
Maar van de andere kant zijn die 2 tot 3 x zo duur, zonder dat daar voor mij duidelijke functionele meerwaarde aan zit.
Ik heb geen gong (is gesneuveld bij verbouwing). De beltrafo is een antiek ding met 8V, maar ik ben bereid een nieuwe te kopen. Er loopt nog een draadje van de oude deurbel naar de meterkast.
Ik wil graag een cameradeurbel en aangezien ik het absurd vind om aan abonnement af te moeten sluiten voor een bel, kom ik bij Eufy uit.
Ik vind hun productrange echter niet heel overzichtelijk. Ik twijfel nu tussen deze drie modellen:
bedrade 2K bel 86 euro
batterijgevoede met Homebase 2 155 euro
batterijgevoede met Homebase 3 269 euro
Ik meen te begrijpen dat ik de batterijgevoede ook met een trafo kan aansluiten, zodat ik ze niet periodiek hoef op te laden. Tegelijk geeft me dit de flexibiliteit om de draad ooit te laten vervallen (we gaan de voordeur nog laten vervangen), dus ik neig naar een van die opties.
Maar van de andere kant zijn die 2 tot 3 x zo duur, zonder dat daar voor mij duidelijke functionele meerwaarde aan zit.
- Ook vraag ik me af hoe luid de bellen van de bedrade variant en de homebase zijn. Zijn beide door het hele huis te horen? Zijn er sowieso verschillen qua geluid tussen de losse gong en de Homebase?
- Kan ik de homebase overal plaatsen, of moet die dicht bij de deurbel staan en/of op een bedrade ethernetconnectie aangesloten zijn (beide beperkingen maken dat hij eigenlijk alleen in de meterkast kan, wat me niet optimaal lijkt voor het geluid). Ik meen te lezen op internet dat de homebase ook op Wifi kan werken, maar een bevestiging daarvan zou welkom zijn.
- Wat is de meerwaarde van de Homebase 3 t.o.v. de 2? Ik lees dat de opslag van de 3 uitbreidbaar is, maar ik denk dat de 16 GB voor alleen een bel wel voldoende is.
- Ik lees hier op Tweakers over veel issues met het bedraad aansluiten van de batterijgevoede bel. Zijn deze nog steeds relevant of was dat (hopelijk) iets van oudere modellen?
- Zijn er nog andere opties die ik zou kunnen overwegen?
Ik heb geen gong (is gesneuveld bij verbouwing). De beltrafo is een antiek ding met 8V, maar ik ben bereid een nieuwe te kopen. Er loopt nog een draadje van de oude deurbel naar de meterkast.