Celsius verliezen opgeven bij belasting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjuu
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-04 22:14
Hey iedereen,

Ik heb een best significant bedrag verloren in het faillissement van Celsius en ik vroeg mij af of iemand weet of je dat verlies kan aftrekken van de belasting. Ik heb tenslotte ook netjes belasting betaald over het bedrag dat eerder in mijn bezit was.

Inmiddels een deel terug betaald gekregen in Februari maar nog steeds meer in de min dan de plus.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Daantjuu op 07-03-2024 11:46)

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 16:04
Daantjuu schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:29:
Ik refereer naar verliezen uit aannemelijk belang, het is een optie in belasting aangifte
een aanmerkelijk belang is als jij 5% meer van de aandelen in een bedrijf hebt. Wat je niet hebt.

Jij hebt geïnvesteerd en verloren. Dat is het risico bij investeringen en je eigen verantwoordelijkheid.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Als consument?
"verlies kan aftrekken van de belasting."?

Volgens mij moet je als consument belasting betalen over vermogen. (spaargeld en cryptos)
Als je dat kwijt raakt, betaal je daar geen belasting meer over, want het vermogen is weg.

Hoe wil je dan "verlies aftrekken"?
Volgens mij zoek je iets wat niet mogelijk is.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjuu
Ik refereer naar verliezen uit aannemelijk belang, het is een optie in belasting aangifte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:35

D4NG3R

kiwi

:)

Dat is toch simpelweg het risico wat je loopt bij investeringen en beleggingen? Geld/waarde wat je niet meer hebt hoef je ook geen vermogensbelasting meer over te betalen.

Edit: Heh, elke dag leer je weer wat nieuws. Dat is dus inderdaad een ding, maar of dat hier relevant is? https://www.belastingdien...uit_aanmerkelijk_belang_1

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 07-03-2024 11:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 16:04
Daantjuu schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:29:
een aanmerkelijk belang is als jij 5% meer van de aandelen in een bedrijf hebt. Wat je niet hebt.

Jij hebt geïnvesteerd en verloren. Dat is het risico bij investeringen en je eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjuu
Aha duidelijk. Bedankt voor de inzichten en reacties.

Nog even een toevoeging, verlies uit waarde verlies snap ik zeker wel. Maar verlies doordat het is afgenomen ivm een faillissement leek mij een andere situatie. Maar het klinkt ook zeker aannemelijk dat het gewoon dikke pech is

[ Voor 69% gewijzigd door Daantjuu op 07-03-2024 11:49 ]

Pagina: 1