Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-05 09:12
Tweakers,

Zelf heb ik recent een Meta Quest 3 gekocht.
Nu hoor ik overal dat AirLink best wel goed werkt mits je de juiste onderdelen hebt.

Natuurlijk een VR-Ready PC.
Een stabiele Wi-Fi verbinding (Wi-Fi 6 of nog beter 6E (6Ghz)
Een dedicated router/ap verbinding.

Nu heb ik zelf de Intel Killer 6E 1675 PCIe kaart gekocht. Deze ondersteund DCT Technologie.
Volgens Intel is dit de beste optie voor wireless VR. Helaas werkt dit niet met mijn AMD 5800X.

Wat is jullie ervaring?. Ik heb nu maar een kabel gekocht van Kiwi van 30 euro.. Wat is best practice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:23

D4NG3R

kiwi

:)

AMD chipsets worden inderdaad niet ondersteunt als je DCT in wil zetten, werkt AL momenteel compleet niet? Heel veel meer dan met WiFi op hetzelfde netwerk verbinden en een app installeren is er namelijk niet aan:

https://www.meta.com/en-g...nk/connect-with-air-link/

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
Ja, klopt. Toch las ik op internet dat wanneer je die PCIe versie hebt van de Killer AX1675 dan kun je wel die Intelligence Center openen en dan een Wifi 6E Hotspot aanmaken. Helaas is mij dit niet gelukt wegens veel foutmelding.

Ook heb ik met mijn huidige Netgear Wi-Fi 6E Router verbonden (staat ver weg). Helaas is de latency extreem. Dus dit werkt ook niet. Enige optie die ik zie is een 140 euro 6E Router kopen apart voor bij de Quest te plaatsen. Dit is wel prijzig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 11:31
Hotspotten is ten zeerste af te raden, als je draadloos gaat streamen met de Quest, heb je echt een verbinding nodig met een LAN kabel en dan het liefste naar een aparte router/AP in AP mode.

Het kost wat, maar die router kun je met redelijke zekerheid ook voor de Quest 4 gaan gebruiken en zal je echt veel plezier geven. Ik heb hier zelfs twee aparte routers in AP mode staan, eentje beneden voor de spellen waarbij ik mijn racesim niet nodig heb ;) en eentje op zolder waar mijn racesim staat.
Werkt erg goed op die manier!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
Nice Koldur,

Wil je misschien je keuze in AP delen?
Hoe dichtbij staan die AP tot je Quest?

En vergelijkend met een kabel wat is je mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 11:31
Acezeck schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:31:
Nice Koldur,

Wil je misschien je keuze in AP delen?
Hoe dichtbij staan die AP tot je Quest?

En vergelijkend met een kabel wat is je mening?
Ik speel niet anders dan draadloos, draadloos hangt wel van een hoop factoren af. De bekabeling moet op orde zijn, inclusief de connectoren. Eventuele switches ertussen moeten ook gewoon degelijk zijn en dan de netwerkkaart (bedraad dus!) kan ook nog kuren hebben. Zoveel factoren die het beïnvloeden.

Dan komt het volgende, 5GHz is in principe de betere band, want het komt verder. Maar als je geen vrije kanalen hebt i.v.m. buren, dan wil je liever 6E gebruiken.
Ik gebruik zelf USA model van de TP-Link AXE75, maar de Europese heb ik ook genoeg goede dingen over gelezen, maar ook mindere ervaringen. Het hangt van zoveel af, dat het in eerste instantie niet het meest makkelijke is. Maar als het dan werkt, is het echt heerlijk.

Wil je er niet mee afschrikken, want als je een beetje handig bent en ietwat snapt van netwerken, lukt het altijd wel. Maar wil ook eerlijk zijn en je alvast een voorzetje geven waarop te letten.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verkeerde plek

[ Voor 94% gewijzigd door richards3 op 15-03-2024 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melgers
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 08:46
Ik heb een VR Air Bridge van D-Link gekocht (90,- euro geloof ik). Voor mij werkt dit prima. Mijn PC is zelf alleen met middels wifi aan het internet gekoppeld. Kreeg dedicated wifi 5 router voor alleen VR niet lekker werkend. Nadeel is dat de quest dan zelf geen internet meer heeft.

Tenaka

Pagina: 1