Ik heb mijn huidige systeem van een update voorzien en na alles aangesloten te hebben boot hij niet, totaal geen leven.
Setup:
uitvoering: AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed
uitvoering: Gigabyte X570 AORUS ELITE
uitvoering: AMD Radeon RX 7900 XTX
uitvoering: WD Blue SATA 3 Gb/s, 250GB
uitvoering: WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB
uitvoering: be quiet! Pure Base 500 Wit
uitvoering: Samsung Odyssey G9 (G94TSSU) 49" Zwart
uitvoering: be quiet! Dark Rock 4
uitvoering: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
uitvoering: be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W
uitvoering: Intel 660p 1TB
uitvoering: Samsung 830 series SSD 256GB
uitvoering: Samsung 840 EVO 250GB
inventaris: PC 5.0
[/i]
Ge-update onderdelen:
uitvoering: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI
uitvoering: AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
uitvoering: G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR
Het is voor mij niet de eerste keer dat ik een PC heb gebouwd, wel weer lang geleden, maar ik heb alle kabels nagelopen of het er echt wel stevig in zit, geheugen zit er echt in geklikt evenals de GPU. Ook de PSU switch gecontroleerd.
Wat viel mij op:
Ten opzichte van mijn oude moederbord heeft dit nieuwe moederbord 2x 8 pin connector, mijn oude had 1x 8-pings. De voeding die ik heb, uitvoering: be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W, heeft genoeg modulaire kabels. Ik kon geen 2e CPU kabel set vinden, maar wel een algemene PCI-e 8 pins die aan de voedingzijde in een vergelijkbare stopcontact gaat als de huidige CPU power kabel.
Ik heb als test dus een 2e 8pings connect in het moederbord gestoken in de hoop dat dat het probleem was. De 2e kabel heeft geen CPU label, maar als ik naar de pinnetjes kijk lijkt die exact hetzelfde als de CPU kabel.
Het moederbord heeft een mager PDF document als manuel, wat ik nog niet heb gevonden is of ik een ouderwetse jumper moet plaatsen.
Kan iemand mij bevestigen of ik inderdaad met 2x8 pin moet werken voor de CPU power en maakt de kabel label daarin uit.
Kan ik een systeem booten zonder memory, enige nieuwe onderdeel dat niet 100% nieuw is. Kan dat zorgen voor een totale NIET boot?
Dank voor het meedenken,
Joost
Setup:
uitvoering: AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed
uitvoering: Gigabyte X570 AORUS ELITE
uitvoering: AMD Radeon RX 7900 XTX
uitvoering: WD Blue SATA 3 Gb/s, 250GB
uitvoering: WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB
uitvoering: be quiet! Pure Base 500 Wit
uitvoering: Samsung Odyssey G9 (G94TSSU) 49" Zwart
uitvoering: be quiet! Dark Rock 4
uitvoering: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
uitvoering: be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W
uitvoering: Intel 660p 1TB
uitvoering: Samsung 830 series SSD 256GB
uitvoering: Samsung 840 EVO 250GB
inventaris: PC 5.0
[/i]
Ge-update onderdelen:
uitvoering: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI
uitvoering: AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
uitvoering: G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR
Het is voor mij niet de eerste keer dat ik een PC heb gebouwd, wel weer lang geleden, maar ik heb alle kabels nagelopen of het er echt wel stevig in zit, geheugen zit er echt in geklikt evenals de GPU. Ook de PSU switch gecontroleerd.
Wat viel mij op:
Ten opzichte van mijn oude moederbord heeft dit nieuwe moederbord 2x 8 pin connector, mijn oude had 1x 8-pings. De voeding die ik heb, uitvoering: be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W, heeft genoeg modulaire kabels. Ik kon geen 2e CPU kabel set vinden, maar wel een algemene PCI-e 8 pins die aan de voedingzijde in een vergelijkbare stopcontact gaat als de huidige CPU power kabel.
Ik heb als test dus een 2e 8pings connect in het moederbord gestoken in de hoop dat dat het probleem was. De 2e kabel heeft geen CPU label, maar als ik naar de pinnetjes kijk lijkt die exact hetzelfde als de CPU kabel.
Het moederbord heeft een mager PDF document als manuel, wat ik nog niet heb gevonden is of ik een ouderwetse jumper moet plaatsen.
Kan iemand mij bevestigen of ik inderdaad met 2x8 pin moet werken voor de CPU power en maakt de kabel label daarin uit.
Kan ik een systeem booten zonder memory, enige nieuwe onderdeel dat niet 100% nieuw is. Kan dat zorgen voor een totale NIET boot?
Dank voor het meedenken,
Joost
http://speedtest.net/result/2130203198.png