Toon posts:

Stap voor stap hulp IR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal

Ik heb iemands hulp nodig.
Ik heb een infraroodontvangmodule voor op de seriele poort gebouwd met behulp van het schemaatje uit CT. Het werkt. Dat wil zeggen, WinLirc ontvangt signalen van het onvangertje wanneer ik er op zap. Maar hoe krijg ik nu het werkende, dat wil zeggen dat ik winamp enzo kan bedienen? Heeft iemand ook het moduletje gebouwd en het werkende met Winamp? Kan iemand mij stap voor stap helpen? Dus wat achter eenvolgens te installeren en hoe in te stellen?

Please?

Groetjes van panda.

Verwijderd

Er staan op de winamp site wat plugins voor winamp, moet je die ff installeren, dan ff instellen (dus voor play ff op playknop zappen, etc). Not that difficult

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wil niet werken, die heb ik al geprobeerd. Ik moet WinLirc ofzo hebben, maar dan nog een goede plugin, ik wil graag iemand weten die het werkende heeft.

Verwijderd

Op de homepage van WinLIRC staat ook een Winamp plugin die prima werkt.
Als je ook nog andere programma wilt bedienen met je RC moet je programma's als IRex of IRAssistant hebben. Die zijn simpel te gebruiken en hebben een duidelijke readme. Voor IRAssistant moet je wel de goede plugin voor WinLIRC hebben: http://www.antenet.fi/irassistant/irass.html (onder aan de pagina bij drivers). Je kunt IRAssistant ook zonder WinLIRC gebruiken, dan heb je de general COM driver nodig. Die vangt dan direct de signalen van je IR onvanger op.
Veel plezier :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja okee, maar ik heb dus maar een eenvoudige ontvanger, die slechts signaaltjes geeft aan de com poort. Winirc is dan toch enige die het signaal begrijpbaar kan maken voor de pc? Het werkt bij mij maar half met irassistent, en het instellen van de winircwinampplugin gaat niet echt helemaal goed :(

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op zaterdag 08 september 2001 23:07 schreef 5731N het volgende:
Op de homepage van WinLIRC staat ook een Winamp plugin die prima werkt.
Als je ook nog andere programma wilt bedienen met je RC moet je programma's als IRex of IRAssistant hebben. Die zijn simpel te gebruiken en hebben een duidelijke readme. Voor IRAssistant moet je wel de goede plugin voor WinLIRC hebben: http://www.antenet.fi/irassistant/irass.html (onder aan de pagina bij drivers). Je kunt IRAssistant ook zonder WinLIRC gebruiken, dan heb je de general COM driver nodig. Die vangt dan direct de signalen van je IR onvanger op.
Veel plezier :)
zwaar offtopic maar wat een geweldig icon heb jij zeg :)

ik ga ook ff kijken waar jullie het over hebben. misschien wel interressant ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 00:51 schreef bolk het volgende:

[..]

zwaar offtopic maar wat een geweldig icon heb jij zeg :)

ik ga ook ff kijken waar jullie het over hebben. misschien wel interressant ;)
Hihi, ja dat vond ik dus ook wel.. :)
download het complete filmpje hier
Pagina: 1