Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakkex100
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-05-2024
Hallo iedereen, ik heb via sunsky een vivo x100 besteld en al thuis ondertussen.
Ik heb nederlandse taal, google + play store.
Echter als ik op het startscherm naar rechts veeg(waar je normaal je feed van google krijgt) krijg ik nu altijd chinese artikels in mijn feed. Kan ik dit ergens in de instellingen aanpassen of ga ik hier toch een aosp moeten toepassen om dit opgelost te krijgen? Ik heb dus wel een soort global versie maar toch met heel veel chinese invloed, kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
(jarig!)
@jakkex100 welkom op Tweakers.

Ik heb je vraag even een eigen topic gegeven, dat is beter voor de zichtbaarheid en de kans dat mensen dan reageren op je topic is een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:43
Is je telefoon de Chinese of Global rom?

Je zou eens kunnen proberen de launcher te vervangen door bijvoorbeeld Nova launcher. Grote kans dat in die van jouw telefoon de Chinese feed hard zit ingebakken.

Alternatief kun je ook die feed waarschijnlijk ook compleet uitzetten met de inrichting van de startschermen door die pagina te verbergen. Dat doe ik in ieder geval op mijn Samsung.

En dit vond ik ook nog om naar te kijken:
debloat - https://tradingshenzhen.c...ices-best-settings-1-hack

multilanguage - https://tradingshenzhen.c...-google-apps-without-root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakkex100
Bedankt voor het antwoord, ik ga er straks eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakkex100
ik nova launcher erop gezet, het doet wel wat maar het chinees gaat toch nog overheersen,
ben toch aan het overwegen om een aosp te gaan zoeken, goed idee? of nog andere voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakkex100
Dus op zich werkt alles wel, maar de telefoon vraagt bij het instellen dus ook niet naar de regio/land,
ik ga nog wat research doen om dit te kunnen oplossen, want voor de rest is het wel een fantastisch mooie en supersnelle telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakkex100
Ondertussen een youtube filmpje gevonden van een man die helemaal zegt wat je moet uit- en inschakelen, en dat werkt goed. toch bedankt voor je hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:33
jakkex100 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:48:
Ondertussen een youtube filmpje gevonden van een man die helemaal zegt wat je moet uit- en inschakelen, en dat werkt goed. toch bedankt voor je hulp.
Misschien is het handig om een linkje te plaatsen van het blijkbaar goed werkende filmpje... :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Pagina: 1