[Multi] Frostpunk 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48

Linksquest

[Multi] Frostpunk 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GX0FBRkLidhF1Qcio2hhLqHGng0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Su7ulpRVDxPLhAgK3NaUlBf3.png?f=user_large
Ontwikkelaar: 11 bit studios
Uitgever: 11 bit studio's
Platforms: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALCt2y1r6Ja_k4YdrKrTkbPfBCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X|S, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5oOMJR5TojbKCM4-B6axGgGQQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tVz4RcWPFgSCe00B4exuW5uC.webp?f=user_large PS5, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_BVzIgm0UZru7pbpqRD6A7dVTg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ao8cHhkY16Vj7J9MLDz9sjAG.webp?f=user_large PC
Release-datum: 20-9-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWGOgoLAg8wFiHs2j8usCQn05OU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/momCkWpcgAVuwAekSWk5YDKp.png?f=user_large

De Vorst houdt nooit op
Frostpunk 2 is het vervolg op het veelgeprezen, door de BAFTA genomineerde overlevingsspel voor samenlevingen, waarin het bouwen van steden, strategie en management gameplay werden gecombineerd.

30 jaar na de apocalyptische sneeuwstorm wordt de aarde nog steeds overweldigd door de eindeloze vorst en het harde, ijzige klimaat. Je speelt als de leider van een grondstoffenverslindende metropool waar uitbreiding en de zoektocht naar nieuwe krachtbronnen een onvermijdelijke realiteit is.

De stad mag niet vallen
De stad is vooruitgegaan. Jaren van white-outs hebben de wereld veranderd en de lei schoongeveegd. De samenleving vecht nog steeds voor levensbehoudende voorraden, maar ze realiseren zich langzaam dat ze het ergste hebben overleefd. En dat de wereld leeg is, rijp voor het grijpen.

Mensen zijn ook veranderd. Als ze eenmaal het gevoel hebben dat ze het ergste hebben overleefd - en het overlevingsinstinct verdwijnt - komt hun menselijke aard naar boven, gedreven door ambitie die de stad naar de ondergang kan voeren.

"Frostpunk 2 is nog steeds een spel over de stad en haar samenleving," zegt Jakub Stokalski, medebestuurder van het spel en Design Director bij 11 bit studios.

"Maar innerlijke onrust, aangewakkerd door toenemende sociale verschillen, betekent dat spelers te maken krijgen met nieuwe soorten bedreigingen. We gebruiken een post-apocalyptische opzet om een betekenisvol verhaal te vertellen over menselijke ambitie. Want uiteindelijk is het niet de natuur zelf die een einde aan ons kan maken - het is de menselijke natuur."

De rol van rentmeester op je nemen
Naarmate de stad groeit, wordt het steeds ingewikkelder om nieuwe wetten te maken en aan te nemen. De mensen verdelen zich langzaam in facties met verschillende, vaak tegenstrijdige visies op de toekomst.

De Raad is een plek waar deze ideeën botsen, soms met geweld. Het is jouw taak als Steward om ervoor te zorgen dat de stad niet ten onder gaat aan deze conflicten. Beheers opkomende crises en stuur de mensheid tegelijkertijd naar een nieuwe toekomst.

Edities
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/My4ijMT24rMiB6Vwa5EKBf_0kVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MbMjDsofKk5wCAU6NWEMzjfU.png?f=user_large

Trailers

Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qm5PRdbBoekFcA934xgcPXWlFkU=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/rfUVNrQ8VHLa5FyPsZKDfg0A.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0o45dOcCchZFHu98TuHk058WA20=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/HCgfBd5EUOZLIFkJ0FJeoXoF.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-11nDtPq6WfwlnxKZon1k6rq0q0=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/IILFZYeNtCEXnPBLOj5eX7yH.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sY49Y8p8Eohcu6iKAkAjp-ZMHZ0=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/w0NvRAIkz4EDRS4jkqY0JdRo.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYxoMhz6tIrsqHtEwCKUU0Ehyr8=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ylPRTQPcU043OKmxN4IomSsl.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35llClIRufpuqJSLeFHSdTQsaUo=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/hw2Rlii2sw8I4ysx1z7eDmCb.webp?f=fotoalbum_tile

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM!
^ Naar boven ^

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik moet deel 1 dan maar eens een keer proberen, deze is blijkbaar aan mij voorbij gegaan, zeker als die door o.a. BAFTA genomineerd is worden.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:39
Linksquest schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:50:
Ik moet deel 1 dan maar eens een keer proberen, deze is blijkbaar aan mij voorbij gegaan, zeker als die door o.a. BAFTA genomineerd is worden.
Hier val je je absoluut geen buil aan! De laatste keer dat ik zo gepakt ben door een game was de eerste keer dat ik Anno speelde.

Eindelijk weer eens diepgang met de focus op de kolonie i.p.v. op combat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08

Polariteit

Fietsende fotografeur

Genoten van Frostpunk 1, geweldig sfeertje en toffe gameplay.

K ga deze in de gaten houden, denk dat ik hem wel ga halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:00
Ik moet frostpunk 1 nog spelen in mijn epic library, maar ik dacht dat het meer om een strategy game ging dan actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:39
AntiChrist7 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:20:
Ik moet frostpunk 1 nog spelen in mijn epic library, maar ik dacht dat het meer om een strategy game ging dan actie?
Sterker nog, er is geen combat. Enige wat telt is goede voorbereiding, de juiste keuzes maken, en in mindere mate een dosis geluk.

De wereld is een gletsjer, soms heb je gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08

Polariteit

Fietsende fotografeur

AntiChrist7 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:20:
Klopt helemaal. Denk dat het topic onder het subforum Strategy beter op zijn plek is 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12

World Citizen

FreeReef.nl

"Welcome To Frostpunk 2

Frostpunk 2 is a challenging game in which planning ahead is crucial, and failure is a natural part of the experience.

If you're a veteran of the original Frostpunk or enioy a challenge you may try your luck with the Officer (or higher) difficulty level. Otherwise, we suggest you start at Citizen and Take it one step at a time.

Remember: it's not about how many times we fall. It's about how many times we get up."

Dat is het eerste wat je ziet als je begint met de campaign. :)

Ik kan iedereen deel 1 enorm aanraden als je ongeveer ron de de 35/45 bent. Je hebt vroeger games gespeeld waarin je verloor. Dit ga je weer meemaken met Frostpunk.

De game is niet gemaakt om je hersenen te voeden met constante voldoening. Het is zoals vroeger een game waar je regelmatig "Game over" gaat zien. Althans dat was deel 1.

Ik ben nu nog niet voorbij het schermpje met de melding hierboven. De muziek is alweer zo geweldig dat ik even 10min geniet van de melding dat je gaat verliezen en de muziek.

:Y * World Citizen heeft er echt enorme ongelofelijke niet te stuiten veel zin in

FreeReef.nl

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De sfeer in het spel is inderdaad helemaal top. Ik heb met de advanced access inmiddels de story mode uitgespeeld. Tijdens de proloog was het even wennen aan de compleet nieuwe gameplay, daarna ben ik niet meer in heel grote problemen gekomen. Nu dus maar een Utopia game gestart met een tandje moeilijker.

Performance - in ieder geval bij mij (Linux, Proton-GE, Radeon 6700XT) - valt helaas wel wat tegen, hopelijk wordt dat in de toekomst nog wat beter.

Al met al heb ik er tot nu toe erg van genoten. Zeker een goede opvolger van het eerste deel. Let wel: de gameplay werkt heel anders, er ligt nu meer focus op het politieke aspect en minder het city building. Ik kan me voorstellen dat het daardoor niet bij iedereen aan de verwachtingen voldoet.

@World Citizen mocht je 'm nog niet gevonden hebben, de soundtrack staat ook op Spotify :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Frostpunk 1 veel gespeeld en enorm van genoten. En toch sta ik niet voor aan de rij voor deel 2.
Ik kan mij niet voorstellen hoe het nog leuker wordt dan deel 1 en ik heb niet echt zin om weer een hele hoop uit te gaan vinden. Veel van het spel is uitvinden hoe e.e.a. werkt, qua volgorde e.d. en minder echt "spelen". lastig uit te leggen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 08:42
Dinictus208 schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:37:
Frostpunk 1 veel gespeeld en enorm van genoten. En toch sta ik niet voor aan de rij voor deel 2.
Ik kan mij niet voorstellen hoe het nog leuker wordt dan deel 1 en ik heb niet echt zin om weer een hele hoop uit te gaan vinden. Veel van het spel is uitvinden hoe e.e.a. werkt, qua volgorde e.d. en minder echt "spelen". lastig uit te leggen.
Ik heb deel 1 ook veel gespeeld en met heel erg veel plezier! Ik had mijn twijfels bij deel 2, maar toch de deluxe gekocht. Heb de game ongeveer een uurtje geprobeerd, maar ik vind het helemaal niks. Bij deel 1 kon je lekker micromanagen en je stad echt bouwen. In deel 2 voelt dit niet half zo goed. Je bent op macro niveau bezig dat ik het gevoel met mijn "stad" helemaal kwijt ben. Je bewoners aantallen zeggen mij ook helemaal niks. Tijdens de prologue gingen er constant 30 bewoners dood en ik had niet het gevoel dat dit wat uitmaakt.

Als je van micromanagen en echt een citybuilder wilt spelen, ga dan voor deel 1. Wil je een stad managen en boeit het je niet hoe het er echt uitziet, speel dan deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
Ja, het is helaas wel echt een ander spel ja. Ik moest erg wennen en toen dat achter de rug was, was ik al bijna door de story mode heen. Met Officer difficulty nooit echt in de problemen gekomen, behalve helemaal aan het einde
spoiler:
waarbij ik de peace niet geaccordeerd kreeg.
Ik mis ook een beetje het micromanagen van deel 1 waarbij het echt uitmaakte als er mensen doodgingen en je zelf kon managen hoeveel kinderen je in die ene mijn of fabriek aan de slag had.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Oh nou als ik dat lees dan laat ik hem helemaal schieten. Ik vond het in de vervolgsscenario's van deel 1 al minder leuk dat je met een hele stad begon ipv from scratch beginnen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, weet je, het is niet alsof het geen goede game is. Het is vooral dat deel 1 een veel betere game is, het zijn nogal grote schoenen om te vullen...

• invine
MrAngry schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:41:
Ja, weet je, het is niet alsof het geen goede game is. Het is vooral dat deel 1 een veel betere game is, het zijn nogal grote schoenen om te vullen...
Ja Frostpunk 1 is uniek in zijn soort en het is een gedurfde actie om te wisselen van gameplay vind ik. Helaas pakt het voor mij niet echt goed uit. Het voelde voor mij ook als een soort mobile game qua gameplay. Helaas ik had veel zin in deze game.

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
invine schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:56:
[...]

Tijdens de prologue gingen er constant 30 bewoners dood en ik had niet het gevoel dat dit wat uitmaakt.
Helemaal mee eens.
Deel 2 vind ik ook maar meh. Ik heb te weinig binding met de inwoners en het voelt meer als een citybuilder dan een survivalgame.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• invine
DaWizza schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:28:
[...]

Helemaal mee eens.
Deel 2 vind ik ook maar meh. Ik heb te weinig binding met de inwoners en het voelt meer als een citybuilder dan een survivalgame.
Ja maar dan zonder het echt building principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 11:36
mij stoort het economosche aspect dan weer wat. FP1 was daar vrij rechtaan in, huizen te kort ? Per house plaats voor X mensen. Hout te kort ? opbrengst van sawmill of walldrill was snel en duidelijk te vinden.

An sich hier geen probleem dat de dingen wat meer verbonden zijn met elkaar, maar de exacte impact van je handelingen wordt nergens snel visueel gemaakt, het is teveel klik- en zoekwerk.
Maakt het niet makkelijk om een goed evenwicht te vinden. Op zich mag dat evenwicht moeilijk zijn, maar dan wel door goeie gameplay en niet gewoon doordat info te vaag is of niet helemaal goed afgesteld voelt.

Het nieuwe wettensysteem is wel leuk, het politieke aspect heeft potentieel, maar er zijn wel enkele no-brainer wetten en bij sommige paden is het ook vaak duidelijk welke optie de beste optie is.

Hier gespeeld tot aan het herkoloniseren van Winterfell. Maar daar opeens weer tegen een missende muur van informatie gebotst en dat in combinatie met de soms erg vervelende GUI als je districten moet plaatsen tegen hellingen/in valleien/... heeft ertoe geleid dat ik de game even weggelegd heb en zelfs deel 1 terug opgepakt heb.

Het is zeker geen slecht spel, we vergelijken natuurlijk een launch game ook tegen een volwassen game die afgerond is. Districten kunnen zeker een meerwaarde hebben, het politieke aspect en ook het exploratie-aspect heeft veel potentieel, maar het voelt me nog iets teveel "net niet" aan op dit moment.
Over pakweg 6 maand ga ik het boeltje daar nog eens bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb voor science het origineel nog even gespeeld (op hard), maar daarbij doet het echt pijn als er iemand overlijdt, of al die zieken. 30 sick, dan zit je al heel dicht tegen game over aan. In FP2 krijg je af en toe een pop-up: 165 ziek of neergestoken of whatever. En het doet je weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:12
MrAngry schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:21:
Ik heb voor science het origineel nog even gespeeld (op hard), maar daarbij doet het echt pijn als er iemand overlijdt, of al die zieken. 30 sick, dan zit je al heel dicht tegen game over aan. In FP2 krijg je af en toe een pop-up: 165 ziek of neergestoken of whatever. En het doet je weinig.
Wel een correct beeld hoe het gaat in het besturen van een grote of kleine gemeenschap :)
Pagina: 1