winroute pro probleem no. 100032568222.... :-(

Pagina: 1
Acties:

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ok. Ook ik heb weereens een winroute probleem.

Oude situatie: M'n broertje's pc (HP Vectra VEi8 p3 128mb) heeft een 905b netwerkkaart en een Teles BRI/16.3 ISDN adapter. De rest v/h netwerk internet via deze pc, met behulp van winroute 4.1.27 (of zoiets). Dit werkte prima.

Omdat m'n broertje last had van afsluitende en vastlopende progs zodra een ander op internet ging (lees: inbelde) heb ik besloten een van de oude p1 75's uit het stof te trekken.

Win95C d'r op, winsock 2 d'r op, NE2000 netwerkkaartje d'r in (ISA) en geinstalleerd (incl. protocollen en de andere shit ingesteld). Rebooten en zien of het werkt: mission accomplished. Dan: ISDN kaart (ook ISA trouwens) d'r in en geinstalleerd, meerdere keren ivm de bijbehorende software rebooten en werken. Aangezien ik er zonder monitor mee moet werken (wegens plaatsgebrek) heb ik er ook pcAnywhere opgezet. Ook dat werkt allemaal perfect.
Nu komt het.
Winroute wil niet werken via NAT. Dwz: ik heb de config precies (en dus ook echt precies) hetzelfde gezet als op de pc van m'n broertje, maar het werkt niet!!! Ik heb wel netjes van de clients de gateway veranderd naar de 'nieuwe' server, maar ik kan dus helemaal noppes.
Toen heb ik de proxyserver eens ingesteld op de clients (dwz opgeven welke proxy en port). Met als resultaat dat ik nu kan internetten. (ik zit nu dan ook achter m'n eigen pc, ook een client dus) Maar: mailen, msn'nen, icq'en etc werkt voor geen meter!!!! Ik ben er al een paar avonden mee zoet, maar ik kan de juiste instellingen niet vinden.
Kan iemand me aub helpen ;(

Voor de duidelijkheid: ip server: 172.16.85.26 (interne netwerk dus, niet op internet). Rest netwerk: 172.16.85.20-25 , een mix tussen win98 1st ed (HP oem versie) en een microsoft versie win95C, waarvan allemaal netjes de winsock is geupdate...

Ik ken maar 1 kreet die hier op z'n plaats is...
Komt ie hoor!!!
HELLUP!!!! alzjebliev.... ;(
alvast bedankt...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:58
Hier hetzelfde... :(

• _JGC_
ff wat aanvullende info:

Pingen werkt, server op 3 IPs pingen werkt (vanuit beide netwerken), proxy werkt.

Mail kan ik wel ophalen rechtstreeks op een pop server, maar surfen via poort 80, ICQ, MSN, etc dus niet. Iemand een idee?

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Niet lullig bedoeld, maar dat NAT, staat die aan op de Externe of Interne adapter (NIC/ISDN)?

Hij moet op de Externe NIC/ISDN 'aan' staan, en op de Interne altijd 'uit'...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

en ff aanvinken "exclude this computer from NAT"

dan krijg je NAT! (met die !)

verder gateway, dns, ip ingevuld?

zeker dat je NAT op de goede netwerk kaart hebt?

• _Hades_
  • Laatst online: 08:56
Op zaterdag 08 september 2001 22:44 schreef Limited het volgende:
en ff aanvinken "exclude this computer from NAT"
/offtopic
Wat betekend dat precies?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 22:56 schreef _Hades_ het volgende:
/offtopic
Wat betekend dat precies?
Letterlijk wat het lijkt te zeggen:

Winroute is een router, door die computer uit te sluiten van NAT gebruik je de computer waar winroute op draait niet via NAT, maar zet je die als het ware rechtstreeks op de internet verbinding. Het heeft zowel voordelen als nadelen, je zit dan bijv. ook niet meer achter de firewall van winroute.

• _JGC_
Winroute was zo slim om de binnenkomende data te droppen, omdat het om unsecure packets of suspicious packets ging :(

ben ff naar www.nat32.com gegaan en heb die router gedownload. Veel compacter dan Winroute, veel beter dan windgat.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Alles wat hierboven staat beschreven heb ik idd goed ingevuld (kan ook niet anders: in de oude situatie werkte het toch ook?! En toen stond het toch precies hetzelfde!?)

En die andere router die je hebt gedownd, werkt die ook goed? Kun je ook mailen msn'nen, icq'en etc??

[edit]
En welke versie heb je precies gedownd?
[\edit]
Pagina: 1