[Aruba Instant On 1960 12XGT 4SFP+] Advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Omdat ik niet tevreden ben over mijn uitvoering: Ubiquiti EdgeSwitch 16 XG zoek ik een vervangende switch. Nu zijn redelijk geprijsde 10Gb switches zeldzaam en ik was dan ook erg verbaasd toen ik de uitvoering: Aruba Instant On 1960 12XGT 4SFP+ in de Pricewatch vond. Hij is in 2021 uitgekomen maar ik heb deze over het hoofd gezien omdat ik alleen naar de budget-merken keek.

De Aruba is bij meerdere leveranciers minder dan € 800 en ik snap niet waarom. 12x 10Gb UTP poorten, 4x 10G SFP+ slots, geen online account of onderhoudscontract vereist, klinkt allemaal heel goed. Hij mist weliswaar 2.5Gb maar dat is geen dealbreaker. Maar de prijs maakt me wat achterdochtig. If it sounds too good to be true...

Online kan ik weinig over deze switch vinden. Je zou zeggen dat er wel interesse is als Aruba een switch uitbrengt die qua prijs UBNT en Mikrotik benaderd. Maar ik zie eigenlijk alleen reviews van andere modellen (zonder 10Gb) in deze serie. Dus wat mis ik? Om welke reden kan ik deze switch beter niet kopen?

Ter info: Buiten de EdgeSwitch bestaat mijn netwerk uit twee uitvoering: HP PS1810-24G switches, een uitvoering: Ubiquiti EdgeRouter ERPro-8 router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De Aruba Instant-On switches is prima spul.
Alleen geen SSH of telnet. SNMP weet ik niet zeker, of beperkt.

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 06-03-2024 22:11 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien dat het energie verbruik van 160 W veel mensen afschrikt. Wordt nogal makkelijk over het hoofd gezien het veel hogere energie verbruik van een 10Gb netwerk. Persoonlijk zie ik er weinig tot geen nut voor, voor in huis. Zelfs als je video bewerking doet, zeker gezien het feit dat de meeste software de originele bestanden niet bewerkt tijdens montage.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Dat is dus precies wat ik bedoelde. Wel een test van deze serie maar niet specifiek van de 10Gb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Zoek je performance testen dan, want de functionaliteit is gewoon hetzelfde over de hele serie.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Frogmen schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:08:
Misschien dat het energie verbruik van 160 W veel mensen afschrikt. Wordt nogal makkelijk over het hoofd gezien het veel hogere energie verbruik van een 10Gb netwerk.
Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik die 160W zie als piekverbruik als alle poorten op maximale snelheid data verwerken. Het is me niet opgevallen dat het stroomverbruik wezenlijk toegenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Ben(V) schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:17:
Zoek je performance testen dan, want de functionaliteit is gewoon hetzelfde over de hele serie.
Nee, ik zoek ervaringen (of reviews want dat zijn ook ervaringen), omdat ik het gevoel heb dat ik iets over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:27
Aruba is gewoon goeie stuff hoor ... buiten al gezegde enorme stroomverbuik & flinke cooling ivm warmte zou ik het wel vertrouwen.

Ik vermoed dat de prijzen van die hardware gewoon gezakt zijn , en het blijft "maar" een layer 2 apparaat.
Als je vergelijkt met bv Cisco Catalyst'en , zit deze switch gewoon in een lagere categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

InstantOn is hun MKB serie min of meer, het is geen enterprise spul dus ook geen enterprise prijskaartje. Je ziet niets over het hoofd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Aruba is in ieder geval een stuk beter dan het gemiddelde consumentenspul zoals ubiquiti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Bedankt allemaal. Ik ben redelijk gerust gesteld en denk dat ik er binnenkort eentje ga bestellen. Ze komen hier glasvezel aanleggen en dan moet ik toch spullen verplaatsen (want de kabel komt op een andere plek het huis binnen) en kabels leggen. Mooie gelegenheid om in één moeite door de switch te vervangen.
Pagina: 1