Hebben jullie al ervaring met het terugvragen van de BTW van een thuisbatterij? Verloopt dat soepel?
Wat is de vraag achter de vraag? Maw. waarom wil je dit weten?
De procedure zal beschreven zijn. Geeft die reden tot zorg? Het terugvragen van BTW op zonnepanelen (toen dat nog nodig was), was een abctje en verliep soepel.
Normaliter mag je van de leverancier verwachten dat ze je een instructie geven (had ik niet nodig) en sommigen doen het voor je. Meestal tegen een vergoeding, die het niet waard is ...
De procedure zal beschreven zijn. Geeft die reden tot zorg? Het terugvragen van BTW op zonnepanelen (toen dat nog nodig was), was een abctje en verliep soepel.
Normaliter mag je van de leverancier verwachten dat ze je een instructie geven (had ik niet nodig) en sommigen doen het voor je. Meestal tegen een vergoeding, die het niet waard is ...
[ Voor 29% gewijzigd door Boeryepes op 07-03-2024 09:43 ]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Er bestaat nog steeds veel onduidelijkheid of dat wel of niet kan, natuurlijk wel afhankelijk van je situatie. Ik overweeg eind van dit jaar een thuisbatterij aan te schaffen.
Zonder dynamisch contract ten tijde van de thuisbatterij installatie is het met de huidige regels niet mogelijk om btw terug te vragen.
Heb je reeds een dynamisch stroomcontract? Of ben je van plan om over te stappen?
Heb je reeds een dynamisch stroomcontract? Of ben je van plan om over te stappen?
Ik heb al een dynamisch energiecontract, dat is inderdaad een van de vereisten. Dat je een dynamisch energiecontract hebt voordat je de thuisbatterij aanschaft.
Heeft iemand dit uit kunnen vogelen?
Ik loop een beetje vast.
Het staat hier beschreven:
https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw
Dus ik ben "ondernemer voor de btw" geworden (ingeschreven)
Maar hoe doe ik nu dan aangifte?
En ik lees ook dat ik Prive gebruik per kwartaal moet opgeven, geen idee hoe dat dan werkt.
Kan iemand die weet hoe het zit in een paar simpele stappen uitleggen hoe het moet
?
Bedankt alvast
Ik loop een beetje vast.
Het staat hier beschreven:
https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw
Dus ik ben "ondernemer voor de btw" geworden (ingeschreven)
Maar hoe doe ik nu dan aangifte?
En ik lees ook dat ik Prive gebruik per kwartaal moet opgeven, geen idee hoe dat dan werkt.
Kan iemand die weet hoe het zit in een paar simpele stappen uitleggen hoe het moet
Bedankt alvast
Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110
@matrover , ik ben nieuwsgierig hoe het verder is verlopen bij jouw btw teruggave. Ik ga maandag de batterij installeren en heb inmiddels een dynamisch contract afgesloten (voorwaarde is dat deze binnen 2 maanden ingaat maar moet al wel afgesloten zijn).
Ik begrijp inderdaad dat je je eerst als ondernemer moet aanmelden middels ‘opgaaf startende ondernemer’ (dan ben ik wel nieuwsgierig wat je in de velden hebt opgegeven wat je als schatting aan inkopen en omzet zal krijgen (ca. €100 omzet en kosten batterij als inkopen?))
Daarna krijg je blijkbaar de vraag voor de aangifte van het eerste kwartaal, dan geef je de thuisbatterij op, heb jij die al gehad/gedaan?
Vervolgens aanmelden voor de KOR zodat je niet elke kwartaal de aangifte hoeft te doen (ik heb alles op naam van mijn partner staan omdat ik al een KOR heb ivm zonnepanelen.)
Ik begrijp inderdaad dat je je eerst als ondernemer moet aanmelden middels ‘opgaaf startende ondernemer’ (dan ben ik wel nieuwsgierig wat je in de velden hebt opgegeven wat je als schatting aan inkopen en omzet zal krijgen (ca. €100 omzet en kosten batterij als inkopen?))
Daarna krijg je blijkbaar de vraag voor de aangifte van het eerste kwartaal, dan geef je de thuisbatterij op, heb jij die al gehad/gedaan?
Vervolgens aanmelden voor de KOR zodat je niet elke kwartaal de aangifte hoeft te doen (ik heb alles op naam van mijn partner staan omdat ik al een KOR heb ivm zonnepanelen.)
Pagina: 1