Mijn vraag
Wifi optimaliseren
Relevante software en hardware die ik gebruik
Experia box v10, asus lyra, asus lyra voice
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
wifi kanaal veranderen, lyra voice verplaatst. Set-up diverse malen opnieuw opgestart.
Eerder ook powerline geprobeerd maar dat was nog slechter.
Zoals hierboven vermeld heb ik een experia box v10, een asus lyra (begane grond) en een asus lyra voice (eerste verdieping). De asus lyra is met een netwerk kabel verbonden met de experiabox en hangt in de gang. De lyra en lyra voice hebben een mesh setup (aimesh).
Nu is de kwaliteit van de wifi wisselend.
Er is (vooral ‘s-avonds) wel connectie maar slecht internet en vooral op zolder is het ruk (2e verdieping).
Helaas heb ik geen loze leidingen om kabels naar boven te trekken.
Is het tijd voor nieuwe wifi apparatuur? En zo ja, wat zou dan een goede set zijn voor de meest stabiele wifi/internet (zonder een gat in mn portemonnee te branden).
Alvast bedankt voor de tips.
Wifi optimaliseren
Relevante software en hardware die ik gebruik
Experia box v10, asus lyra, asus lyra voice
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
wifi kanaal veranderen, lyra voice verplaatst. Set-up diverse malen opnieuw opgestart.
Eerder ook powerline geprobeerd maar dat was nog slechter.
Zoals hierboven vermeld heb ik een experia box v10, een asus lyra (begane grond) en een asus lyra voice (eerste verdieping). De asus lyra is met een netwerk kabel verbonden met de experiabox en hangt in de gang. De lyra en lyra voice hebben een mesh setup (aimesh).
Nu is de kwaliteit van de wifi wisselend.
Er is (vooral ‘s-avonds) wel connectie maar slecht internet en vooral op zolder is het ruk (2e verdieping).
Helaas heb ik geen loze leidingen om kabels naar boven te trekken.
Is het tijd voor nieuwe wifi apparatuur? En zo ja, wat zou dan een goede set zijn voor de meest stabiele wifi/internet (zonder een gat in mn portemonnee te branden).
Alvast bedankt voor de tips.