Ik wil een 80Watt peltier koelen dmv een grote heatsink. Het is iets van 20x30cm. De hoogte weet ik niet, maar het is denkelijk zo'n 5cm. Het is van alu gemakkt. Zitten gewoon standaard ribben op. Ik doe er wel een systeemfan op ofzo, maar is dit koelblok groot genoeg? Het is dus wel een hele grote heatsink.
en hoe wou jij dat op je mobo doen 
lijkt me een beetje te groot he (als het tenmiste over een peltier voor op je CPU hebt )
lijkt me een beetje te groot he (als het tenmiste over een peltier voor op je CPU hebt )
ik ben bang dat je er wel wat actieve koeling op moet zetten hoorOp zaterdag 08 september 2001 19:45 schreef Aico het volgende:
Nee geen Peltier op mijn mobo. Gewoon....Is het voldoende om te koelen? Dit hoef ik alleen te weten
lekker fannetje erop bouwen, gaat het zekers goed
Verwijderd
ik zou der wel een iets grotere fan opzetten... of 2x 120mmx120mm @ 7v of 1x 120mmx120mm @ 12v...
Er is emand die een test hiermee gedaan had, maar de resultaten vielen tegen. 20x30 cm is voldoende, echter een goede airflow icm met een lage omgevingstemperatuur is belangrijk. Dit soort combinatie's vind je namelijk ook terug in een koelbox.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
maakt niet uit wie, maar wel DAT.Op zondag 09 september 2001 14:09 schreef Aico het volgende:
Wie heeft er dan al tests mee gedaan?
Maar je krijgt het nooit voor elkaar om met een 20x30xm heatsink een peltier te koelen (als het tenminste van alu is) het zit nl zo: al is de heatsink 1x1m, je kan de warmte niet spreiden over zo'n grote afstand. Je moet de warmte rond pompen (dus door middel van waterkoeling) of een heatsink van koper (en nog steeds geen MEGA heatsink) die dan wat hoger zijn. Dan kan je hem wel koelen, maar met eenalu heatsink van 20x30cm, is niet mogelijk.
Ik heb even gezocht en dat is frostyfox.http://www.frostyfox.com/Op zondag 09 september 2001 14:09 schreef Aico het volgende:
Wie heeft er dan al tests mee gedaan?
Deze is op het moment even niet bereikbaar helaas.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
ff je url opgeknaptOp zondag 09 september 2001 15:08 schreef marco899 het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht en dat is frostyfox.
Deze is op het moment even niet bereikbaar helaas.
Op deze site verkopen ze alpha luchtkoelers en nog wat andere die een peltierelement van 80 watt wel kunnen koelen volgens hun.
http://www.leufkentechnologies.com
Ik wil daar trouwens wat dingen gaan bestellen heeft iemand ervaring met dit bedrijf, qua levertijden en service?
http://www.leufkentechnologies.com
Ik wil daar trouwens wat dingen gaan bestellen heeft iemand ervaring met dit bedrijf, qua levertijden en service?
Verwijderd
Die koelrib is wel voldoende, die gebruiken ze ook in die mini koelkastjes, samen met een 80x80 casefan.
Maar als je onder 0 graden C wilt komen zal je waarschijnlijk aan de waterkoeling moeten.
Maar als je onder 0 graden C wilt komen zal je waarschijnlijk aan de waterkoeling moeten.
Pagina: 1