Eenvoudig van 1 naar 3 fase groepenkast ivm PV installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benthuisje
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-01 16:33
Allen,

Ik ga binnenkort voor een PV installatie 3 fase. Ik heb thans een relatief nwe groepenkast 1 fase, deze kan uiteraard relatief makkelijk omgezet worden naar 3 fase.
Mijn vraag: Ik wil de oude hoofdschakelaar vervangen door een door een 3 fase nwe hoofdschakelaar die nog past in mijn overgebleven posities. Maar, als ik dan de oude weghaal, blijft daar een gat over. Hoe is dat op te lossen?
Ik heb zodadelijk 3 PV groepen en 1 3 fase hoofdschakelaar, dus dat zijn 7 posities, terwijl ik er nog maar 6 vrij heb.
Enige suggesties hoe dit zo gemakkelijk mogelijk (en zo voordelig mogelijk) op te lossen?
Misschien goed ook gelijk mee te nemen dat er een warmtepomp aan komt en in de toekomst wellicht wel electrisch gekookt gaat worden. Zou een extra kastje met posities passen/kunnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htAdCTF5iw0l8CwCd3Dc0zPdw90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVJz6EqXqmQDj2oErj94X8XX.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast hartelijk dank! Rudolph.

Beste antwoord (via Benthuisje op 07-03-2024 10:49)

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-05 18:03
Gewoon die oude hoofdschakelaar en het kastje vervangen door een 11cm kastje van je favoriete fabrikant, zoals deze of deze. Daarin dan de nieuwe hoofdschakelaar zetten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-05 18:03
Gewoon die oude hoofdschakelaar en het kastje vervangen door een 11cm kastje van je favoriete fabrikant, zoals deze of deze. Daarin dan de nieuwe hoofdschakelaar zetten.