Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:01
Het beeldscherm van de S9 van mn vriendin heeft eindelijk zn laatste adem uitgeblazen nadat ze hem duizend keer heeft laten vallen. Oftewel het is tijd voor een nieuwe telefoon voor haar. Ze was erg tevreden met de S9 en wil weer een Samsung. De S9 was wel langzamer geworden, vooral omdat ie vol was en ze m zou hebben moeten factory resetten om er weer goed gebruik van te kunnen maken. Zo ver is het dus niet gekomen.

Ze wil haar nieuwe telefoon refurbished kopen met 1 jaar garantie. Ze gebruikt de telefoon alleen voor surfen, bellen, foto's maken, the usual. Geen gamen ofzo. Zou fijn zijn als de batterij een tijdje meegaat. Jammer dat er geen micro sd kaart meer in kan, want ze gebruikt geen cloud voor haar foto's, dus dat wordt dan vaker een backup maken naar een HD drive. 256 GB is dus wel een minimum.

De S21 256 GB kost refurbished 336 euro, de S22 256 GB kost refurbished 423 euro en de S23 256 GB kost 488 (in "goede" ipv "heel goede" toestand vergeleken met de S22 en 21).

Wat raden jullie aan? Eerder goedkoper voor de S21 aangezien de kans sowieso niet klein is dat ze m weer sloopt, of toch liever de S22 of 23 omdat die waarschijnlijk langer meegaan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tegen duizend keer laten vallen is geen telefoon bestand. Ik zou een zo nieuw mogelijk toestel proberen te scoren ivm updateste scoren (binnen het gewenste budget) en desnoods naar een FE editie kijken als je perse een Samsung wilt. Hier op tweakers V&A staan ook weleens leuke dingen, toevallig nu maar 1 S23: categorie: Smartphones.

Overigens kun je ook zelf dingen uitzoeken. Er zijn ook alternatieven, zoals Google Pixel.
Foto's (alleen) op je telefoon betekent exit foto's bij crash of diefstal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Laatst online: 22:11

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

De A serie (bv. een A54 256 Gb) is geen optie?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
We hebben alleen naar de Galaxy serie gekeken omdat we die kennen, A serie hebben we nooit bekeken. Maar is misschien ook een optie, ik zie dat de A54 iets groter is dan bv. de S22, wat mn vriendin liever niet heeft (ze vindt de grootte van de S9 ideaal) maar ik zie ook dat ie een micro sd slot heeft, dat is natuurlijk perfect. Zijn er verder grote verschillen in de serie?

Het moet ook niet perse een Samsung zijn, maar zoals ik al zei, aangezien ze met de S9 en daarvoor de S8 blij was, hebben we niet iets anders dan een Samsung Galaxy bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
De S21 krijgt nog 2 jaar updates, de S22 nog 3 jaar en de S23 nog 4 jaar. De S23 heeft nog 1 jaar fabrieksgarantie, de andere modellen waarschijnlijk niet, kijk of er een bon bij zit als je tweedehands koopt van een particulier.

En serieus advies, neem een cloud backup oplossing. Voor 100 Euro per jaar heb je Microsoft Office 365 familie abonnement, die je met 5 mensen kunt delen (netto dus 20 Euro pp), en alle 5 krijgen 1 TB opslag per persoon. Plus het office pakket op 5 apparaten pp. Heb ik ook, deel het met mijn gezin en ouders. Nooit gedoe met foto's kwijt.

Verder, ik ben geen voorstander van SD kaarten, hoewel makkelijk voor backup heb ik ook regelmatig problemen gehad doordat de kaarten kapot aan het gaan waren, of niet goed meer waren, en dat was gewoon merk spul. Ook vertraagden ze het toestel als hun opslag trager was dan die ingebouwd in het toestel. Dus als het niet hoeft zoals vroeger met erg weinig opslag in de telefoons, zou ik het niet doen.

[ Voor 26% gewijzigd door swhnld op 07-03-2024 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
Heel erg bedankt, dat is een super goeie tip. Haar S9 kreeg toch ook nog updates? Ben dus beetje in de war waarom de S21 nog maar 2 jaar updates gaat krijgen. Of werd haar S9 helemaal niet meer geupdate? Ik heb er zelf ook eentje en dacht dat ie nog regelmatig werd geupdated.

Cloud backup gaan we naar kijken, 100 euro per jaar voor 5 mensen klinkt eigenlijk erg goed. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
gostevie schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:27:
Heel erg bedankt, dat is een super goeie tip. Haar S9 kreeg toch ook nog updates? Ben dus beetje in de war waarom de S21 nog maar 2 jaar updates gaat krijgen. Of werd haar S9 helemaal niet meer geupdate? Ik heb er zelf ook eentje en dacht dat ie nog regelmatig werd geupdated.

Cloud backup gaan we naar kijken, 100 euro per jaar voor 5 mensen klinkt eigenlijk erg goed. Bedankt!
Samsung garandeert 5 jaar op de S21/22/23. Dat kan langer zijn in de praktijk.

De S9 heeft sinds April 2022 geen officiële support meer en had minimaal 3 jaar support, dat werden er 4:
nieuws: Samsung stopt na vier jaar met regelmatige updates voor Galaxy S9-tel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
Bedankt voor de reactie. Ik heb nog wat meer gelezen over security updates en om het kort samen te vatten; dat is geen belangrijk punt voor mn vriendin. Ze neigt nu de S21 256 GB gebruikt te kopen vanwege de prijs (345 euro refurbished met 1 jaar garantie).We hebben het er nog eens over gehad en ze heeft haar wensen ook nog wat duidelijker gemaakt.

- ongeveer dezelfde grootte als de S9 / tenminste niet veel groter of kleiner (S9 is 147.7 x 68.7 x 8.5 mm )
- max 350 euro gebruikt (bv. op refurbed.de (we wonen in Duitsland))
- 256 GB (mocht er een SD kaart in kunnen, zijn 128 GB genoeg. ze wil geen cloud backup, kon haar niet overtuigen.)
- Android

Mocht iemand nog een tip hebben, horen we het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
gostevie schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:50:
Bedankt voor de reactie. Ik heb nog wat meer gelezen over security updates en om het kort samen te vatten; dat is geen belangrijk punt voor mn vriendin. Ze neigt nu de S21 256 GB gebruikt te kopen vanwege de prijs (345 euro refurbished met 1 jaar garantie).We hebben het er nog eens over gehad en ze heeft haar wensen ook nog wat duidelijker gemaakt.

- ongeveer dezelfde grootte als de S9 / tenminste niet veel groter of kleiner (S9 is 147.7 x 68.7 x 8.5 mm )
- max 350 euro gebruikt (bv. op refurbed.de (we wonen in Duitsland))
- 256 GB (mocht er een SD kaart in kunnen, zijn 128 GB genoeg. ze wil geen cloud backup, kon haar niet overtuigen.)
- Android

Mocht iemand nog een tip hebben, horen we het graag.
In ieder geval gaan voor 256GB. Toestellen uit de duurdere segmenten hebben vrijwel allemaal geen ruimte meer voor een SD kaart. Batterijduur is bij de S21 en S22 wel relatief matig, maar het zal beter zijn dan de S9. Als de batterijduur van de S9 geen probleem was zou ik gewoon voor die S21 gaan. Veel beters vind je niet voor die prijs en zeker niet met dat formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gostevie
Bedankt! Het is de S21 inderdaad geworden! En ik kar nog rustig voort met mijn eigen S9 tot die ook de geest geeft...
Pagina: 1