Waterkoeling setup verliest vloeistof maar geen lekkage?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-07 22:22
Hallo Tweakers.

Ik heb een vraag m.b.t mijn waterkoeling setup van mijn PC.

Ik heb al ruim een half jaar lang een eigen waterloop gemaakt.
Nooit problemen mee gehad tot dat ik van case verandert ben en ik 2 buizen heb moeten vervangen omdat de oude iets te kort waren.

Na dat ik de case en waterloop in elkaar gezet had heb ik uiteraard een lek test gedaan, lucht ingepompt tot 0,6 bar en deze bleef 2 uur lang stabiel, vervolgens gevuld met water en geen lekkages.

Nu komt het gekke ik verlies toch vloeistof, zoals te zien op de foto`s.
Ik had mijn loop weer bijgevuld afgelopen zondag (3-3) en nu vandaag is er weer een flink gedeelte uit.

Temperaturen zijn gewoon stabiel op idle en gewoon wat surfen op het internet is mijn GPU 22 graden en mijn CPU 30 graden. Met gamen word het allemaal rond de 65 graden.

Ik heb al een na gebruik overal keukenrol gelegd om te zien als er niets in de nacht lekt maar alles blijft kurkdroog, ook heb ik nogmaals een lek test gedaan zonder iets te veranderen en blijft weer stabiel op 0,6 bar voor 2 uur. Ik zou haast denken dat het verdampt maar dat lijkt me heel vreemd!

Distributie plaat en CPU koeler zijn van Bykski, GPU koeler is van Alphacool, buizen zijn van Corsair en de fitings zijn ook van Bykski.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eI09E2JHf6WXPyrk2XHUo4v0Ub8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzObz4TYXARVwRhl6WFFgh0H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0rgpuhjfkCz-5YXU51xlHgNAPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FP0NAo90hlduT0jagX5q90sk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Lucht dat langzaam aan door je systeem gaat?

Bij mij laatste herbouwen dacht ik klaar te zijn. Totdat is mijn 2 d5 pompen of vol gas had gezet. Reservoir was bijna direct leeg.

Daarom laat ik na het herbouwen tegenwoordig eerst 2 uur op full draaien. En na een paar dagen controleer ik het niveau nog eens.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Als ik mijn distro vul en mijn pomp op 100% zet blijft mijn distro gewoon vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Kijk over 2 uur nog eens. Met de pomp op 100%

Zolang je geen water ziet, heb je geen lek.

En verdamping kan, maar niet zo snel.
Na 1 jaar bij mij misschien een cm of 2.
In de basis is het een gesloten systeem(niet 100%)
Maar met de dop open verloor ik wel iets

[ Voor 21% gewijzigd door jack zomer op 06-03-2024 19:18 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Heb de pomp op 100% gezet, heb de vuldop ook eraf gelaten nu zodat eventueel lucht meteen weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06

sapphire

Die-hard pruts0r

Klinkt inderdaad als lucht in de radiator die langzaam met het water mee naar boven komt.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een customsetup zal sowieso altijd water verliezen. In het begin na het vullen best een hoop in de eerste paar weken. Ook als je nergens lucht ziet, dan nog ga je aardig wat verliezen omdat hele kleine luchtbellen toch naar de oppervlakte gaan.

Ook maanden na het vullen zal je nog steeds vloeistof verliezen. Ik gooi er iedere paar maanden een beetje water in. Heb je een distroplate dan lijkt het ook harder te gaan dan bij een reservoir. De dikte van de distroplate is niet zo heel dik, maar wel aardig breed. Dan lijkt het best hard te gaan terwijl het wel mee valt.

Als je zeker weet dat er niets lekt dan is het verder gewoon prima. Een setup zweet ook altijd wat vloeistof weg en dat is normaal. Hier al meer dan 20 jaar customwaterkoeling en iedere setup blijft gewoon steeds een beetje verliezen. In het begin na het vullen gaat het dus helemaal hard. Ik weet 100% zeker dat mijn setup niet lekt, maar toch gooi ik er iedere paar maanden weer wat extra vloeistof bij en na het vullen velies je de eerste dagen toch iedere keer weer meer dan je denkt.

Ik ga na iedere build altijd met een zaklamp langs iedere connectie en heb nooit een druppel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar Overclocking, cooling en tweaking. Tevens eens iets inhoudelijker titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Heb de pomp op 100% laten draaien voor 2 uur, het niveau bleef het zelfde.
Nu na bijvullen (6-3) tot nu is het niveau nog steeds het zelfde.

Aan de reactie`s te lezen hoef ik mij dus nergens druk om te maken.
Ik zal gewoon blijven bijvullen zolang er niets lekt.
Pagina: 1