Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 18:46
Beste tweakers,

Sinds eind vorig jaar ben ik in het bezit van een Garmin Crossover Solar, deze bevalt me erg goed op één ding na: bij buitenactiviteiten ontstaat er geleidelijk een laag condens onder de glasplaat. In sommige gevallen is het zo dat ik hierdoor bepaalde gegevens niet meer kan aflezen.
Het condens trekt langzaam weer weg als ik weer binnen ben.

Hier heb ik contact over opgenomen met de klantenservice van Garmin. Ze verwijzen mij naar onderstaande link:

https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=alkPCDuvsx7uvG0I6QFffA

Met andere woorden, dit zou normaal moeten zijn en ik kom dus niet in aanmerking voor een vervanging of reparatie. Mijn gevoel zegt juist dat dit niet zou moeten met een dergelijk, relatief duur, apparaat die juist geschikt zou moeten zijn voor dit soort omstandigheden.

Nu heb ik hierover twee vragen:
- zijn hier meer mensen die deze ervaring hebben?
- kan ik genoegen nemen met deze uitleg, en moet ik hier dus maar genoegen mee nemen?

Voor de beeldvorming nog even een foto van de situatie na een stukje fietsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iw_ATbqc9eCKGANSFVP320_y_qE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYYaOh2KYnMy1peLdDmHaejA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen hierover.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Cpt.Iglo op 06-03-2024 17:01 ]

Beste antwoord (via rens-br op 20-03-2024 22:30)

• Cpt.Iglo
Inmiddels heb ik een nieuw toestel ontvangen. Helemaal compleet met usb kabel en bandje, terwijl ik deze bij het opsturen naar Garmin er niet bij hoefde te doen. Dus een mooie bijkomstigheid dat ik nu overal twee van heb. ;)

Van het condens heb ik vooralsnog geen last meer van gehad. Vanochtend tijdens een fietstocht kon ik alles gewoon aflezen. Nog even ‘fingers crossed’, maar het is in ieder geval beter dan bij het vorige toestel. Die zou geheid al vol met vocht hebben gezeten. :)

Wel jammer dat ik er tegenin moest gaan en dat ze me wilden afwimpelen met dat dit normaal zou moeten zijn. Dat ze dit notabene op hun website hebben staan vind ik niet netjes. Maar uiteindelijk voor mij netjes afgehandeld.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 16:17
Er staat "Daarom hebben alle elektronische toestellen, niet alleen Garmin toestellen, de kans op tijdelijke condensatie of vocht in het toestel wanneer er een grote temperatuurwisseling plaatsvindt. Om dit te voorkomen, raden wij u aan om een temperatuurwisseling zo langzaam mogelijk plaats te laten vinden."

Ik zou weer contact opnemen en de situatie waaronder de condensvorming voorkomt wat beter toe lichten. wellicht ook vermelden wanneer de aankoop gedaan is en aangeven dat het een horloge is voor buiten activiteiten en dat de temperatuur schommelingen niet iets zijn waar jij altijd invloed op kunt hebben. wellicht dat je via een andere medewerker meer succes hebt? Het gewoon accepteren kan altijd nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat een lariekoek. Mijn vijftien jaar oude Tissot Touch werd destijds al in een vochtvrije kamer op druk geassembleerd (alleen eindassemblage) en afgesloten. Daar moet hij ook weer in voor elke batterijwissel. Dat doet elk gerenommeerd sporthorlogemerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:57

dragonhaertt

@_'.'

Garmin produceert, zoals veel bedrijven, alle toestellen met een luchtvochtigheid die bevorderlijk is voor de ontwikkeling en de prestatie van de toestellen.
Haha, wat een onzin.
Je zou zo'n ding prima kunnen produceren met drogere lucht, of zelfs vullen met stikstof of argon.

Dit klinkt als een verhaaltje wat ze vertellen om goed te praten dat ze een goedkoop productieproces hebben.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Bedankt voor de reacties en de tips!
Ik ben gelukkig niet gek, blij dat jullie er ook zo over denken. ;)
Vanavond doe ik even een mail de deur uit met dat ik hier niet mee akkoord ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Update: Ik heb nogmaals contact gehad met Garmin en hoewel ik geen inhoudelijke reactie van de klantenservice kreeg, ontving ik wel een automatisch gegenereerde mail met daarin de oproep het toestel om te ruilen voor vervanging. Inmiddels ligt hij daar nu en ik verwacht dat ik deze week het vervangende toestel zal ontvangen. Ben benieuwd of bovenstaand probleem zich bij deze ook voor gaat doen. Als ik Garmin mag geloven wel. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Iglo op 17-03-2024 13:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Inmiddels heb ik een nieuw toestel ontvangen. Helemaal compleet met usb kabel en bandje, terwijl ik deze bij het opsturen naar Garmin er niet bij hoefde te doen. Dus een mooie bijkomstigheid dat ik nu overal twee van heb. ;)

Van het condens heb ik vooralsnog geen last meer van gehad. Vanochtend tijdens een fietstocht kon ik alles gewoon aflezen. Nog even ‘fingers crossed’, maar het is in ieder geval beter dan bij het vorige toestel. Die zou geheid al vol met vocht hebben gezeten. :)

Wel jammer dat ik er tegenin moest gaan en dat ze me wilden afwimpelen met dat dit normaal zou moeten zijn. Dat ze dit notabene op hun website hebben staan vind ik niet netjes. Maar uiteindelijk voor mij netjes afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricklahuis
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-08-2024
Hoi ik heb hetzelfde probleem….
Het schijnt bij alle crossovers herhaaldelijk voor te komen.
Mijn horloge in april gekocht. Met de koudere herfst dagen kwam het probleem . In oktober horloge omgeruild maar inmiddels weer problemen. Wat te doen?? €450 voor een smart sporthorloge van dit mooie merk met condens acceptabel noemen!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
patricklahuis schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:24:
Hoi ik heb hetzelfde probleem….
Het schijnt bij alle crossovers herhaaldelijk voor te komen.
Mijn horloge in april gekocht. Met de koudere herfst dagen kwam het probleem . In oktober horloge omgeruild maar inmiddels weer problemen. Wat te doen?? €450 voor een smart sporthorloge van dit mooie merk met condens acceptabel noemen!??
Hm, ik ben dus niet de enige met dit probleem. Vooralsnog heb ik met mijn nieuwe crossover geen problemen. Heb jij in de wintermaanden het probleem niet gehad? Kwam het ineens weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricklahuis
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-08-2024
Niet meteen nadat ik dit horloge heb ontvangen….. maar uiteindelijk wel last gekregen….. dus ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Als je op het Garmin forum zoekt is er ook geen oplossing te verzinnen. En Garmin vervangt het horloge met een zelfde type waarbij hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem zich zal voordoen. Ik wil eigenlijk een ander type met dezelfde specs en van dezelfde prijsklasse het is nogal veel geld wat we betaald hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoshitSherlock
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem met me nog geen twee maanden oude Crossover Tactical Solar horloge.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcxuicW7TMxQ-c-gVvBgxugCweQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRZspt5MIYOuM6R3DNKTex55.jpg?f=fotoalbum_tile

Maar het is niet alleen condens, ook het scherm is niet goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLj6fXphMKLW6fv5TdBaRNKAPlI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAAnbh2bJ8VZ2KdV0roRaMKb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cnlvpgmaOhe3kITRhEwanD9NNw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xehPyYp3QNPCxjwdmCVG5B5k.jpg?f=fotoalbum_tile

Je betaald veel geld voor een “rugged waterdicht outdoor horloge” en het kan niet eens tegen vocht.
Ik heb een melding gemaakt bij Garmin en hoop na het weekend een antwoord te krijgen wat ze hier aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Vervelend, los van het kapotte scherm inderdaad exact hetzelfde probleem als bij mij.
Mijn huidige (omgeruilde) Crossover heeft ook weer last van condens onder de glasplaat, maar het lijkt wel minder heftig aanwezig te zijn dan de Crossover waarover ik in mijn eerste post schrijf.
Ik twijfel nog of ik me hier bij neer ga leggen of dat ik weer contact op ga nemen met Garmin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoshitSherlock
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-12-2024
*Update

Ik heb contact gehad met Garmin en er zit een fout in het Crossover model, waardoor er
bij grote temperatuur wisselingen condens ontstaat.
Helaas kan Garmin dit niet verhelpen en ik heb mijn geld terug gevraagd.
Wat erg jammer is want het is een mooi horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oenemannemats
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-02 12:07
Ik heb hetzelfde probleem. Een simpele wandeling op het strand levert al een vochtig scherm op. Lijkt me niet de bedoeling van een waterdicht weersbestendig horloge. Contact gehad met de klantenservice. Die geven eigenlijk aan dat dit hoort bij het horloge. Ze willen hem wel vervangen, maar dan zal ik hetzelfde probleem weer krijgen. Ze was het overigens met me eens dat dit eigenlijk wel gek is. Ze bieden me nu uit coulance een upgrade (???) naar een Instinct 2. Ik heb ze laten weten dat dit verre van een upgrade is en dat ik wel een aanbod verwacht wat op zijn minst een hogere verkoopprijs heeft dan mijn huidige Instinct. Wordt hopelijk vervolgd...

• Cpt.Iglo
Een Instinct 2 is inderdaad geen upgrade, helemaal als je de nieuwprijzen van deze modellen met elkaar vergelijkt.
Ik ben benieuwd of ze met een nieuw aanbod komen. Mijn omgeruilde Crossover heeft er inmiddels ook weer last van. Weliswaar minder dan de vorige, maar het blijft frustrerend. Ik ga de klantenservice ook maar weer benaderen..

• Cpt.Iglo
Inmiddels weer contact gehad met de klantenservice en in eerste instantie kreeg ik te horen dat het probleem ‘by design’ zou zijn. Nadat ik even tot tien geteld had (:)), heb ik een mail terug gestuurd waarin ik aangeef dat ik vind dat het toestel door deze problemen buitenshuis vaak maar beperkt en soms helemaal niet bruikbaar is ivm een display die niet af te lezen is.
Inmiddels heb ik een aanbod om het toestel nogmaals om te ruilen voor een nieuw exemplaar met de boodschap dat de kans dat het probleem bij deze ook gaat ontstaan omdat het ‘erbij hoort’. Inmiddels een reactie de deur uit met het voorstel om hem om te ruilen voor een ander, qua prijs vergelijkbaar exemplaar zonder deze problemen. Afwachten maar weer. :)
Pagina: 1