Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-05 13:15
Beste Tweakers

In een poging om mijn Vaillant AuroCompact VSC D boiler slim te maken, en na vele mislukte pogingen met onder andere Tado en Vaillant zelf, heb ik toch ook maar een VR33 module aangeschaft. In de hoop dat het hiermee EINDELIJK zal lukken

Maar als ik deze aansluit op de printplaat van mijn boiler... Geen groen LEDje te bespeuren :'(

Normaal gezien is alles hier toch correct aangesloten? X31 op de boiler zelf, X32 op de VR33 module:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQUEvwf3PVHKQNmWoNT2rQLkRWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTAmDaQbTVF4FkGOOZKuumF8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfWXjq_EGOXA6SxH5E2YWFAoemY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nax0SDoE9p5YbG5mpVRvzX5I.jpg?f=fotoalbum_large

Het andere blauw/bruine kabeltje dat op X31 van de VR33 module zit, is het kabeltje dat oorspronkelijk op de printplaat van de boiler zelf zat. Ook als ik deze achterwege laat: Geen groen LEDje...

De grijze en zwarte kabels die uit de OT/T poort komen, gaan naar een Netatmo relay. Die nu uiteraard niet werkt. De Burner Off en 24V/RT zijn gebridged. Er zit nog een aansluiting in de EBUS poort.

Ik sta op het punt om alles weer gewoon retour te sturen en het hele debacle achter mij te laten. Het heeft lang genoeg geduurd allemaal. Maar in een laatste poging toch maar deze post. Heb ik misschien toevallig toch ergens iets verkeerd aangesloten? Of zie ik toch ergens iets over het hoofd? Alle ervaringen zijn zeer welkom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Maar volgens mij heb ik alles onder de zon al geprobeerd. Ebus eruit trekken, ebus laten zitten, X31, X32, met het bestaande kabeltje, zonder,... Combinatie van dit alles, maar geen LED op de VR33 module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-05 18:04
Nou heb ik echt geen idee wat je slim wil maken of aansturen en hoe die boiler werkt, maar… kun je niet iets met een slimme stekker?

#durftevragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Gramser schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:36:
Nou heb ik echt geen idee wat je slim wil maken of aansturen en hoe die boiler werkt, maar… kun je niet iets met een slimme stekker?

#durftevragen!
Tja, gewoon het gemak van tijdprogrammas instellen via een app, Home Assistant sturing, energiebesparing, warm water enkel als ik het vraag en niet de hele dag door,... Nog wel wat use cases te verzinnen.

Het probleem is dat letterlijk elk topic op heel het internet over die VR33 module doet uitschijnen dat het plug en play is, en ik frustreer me dood dat die hier niet aan de praat te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Wat je wil kan ook met een slimme stekker van bijvoorbeeld HomeWizard. Kun je hem ook laten schakelen op PV overschot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Gramser schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:08:
Wat je wil kan ook met een slimme stekker van bijvoorbeeld HomeWizard. Kun je hem ook laten schakelen op PV overschot :)
Niet echt? Wat als ik overdag 21 graden wil, en 's nachts 19, en op die en die tijdstippen wel warm water maar geen verwarming?

Maar dat is hier ook naast het punt. Mijn vraag was gericht aan de vele mensen hier die hun Vaillant al Opentherm hebben kunnen laten babbelen door de VR33 module te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Kijk, daar komt mijn onbekendheid om de hoek kijken. Je schreef boiler, waardoor ik ervan uit ging dat het hier een apparaat betreft dat alleen sanitair warm water maakt…

Mijn excuses, ik kan je niet helpen.
Pagina: 1