Beste Tweakers,
Ik wil graag een PC samenstellen die hoofdzakelijk gebruikt gaat worden om te gamen. Het is voor mij de eerste keer dat ik zelf een PC ga bouwen, dus ik zou graag jullie feedback willen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 3440x1440 resolutie. Voorbeelden van games die ik speel of wil gaan spelen zijn CoD MW3 en Warzone, Hell let loose, Starfield, Cyberpunk 2077 en Cities Skylines (2). Voor shooters zou ik graag 120+ fps willen halen waarbij ik snap dat misschien niet alles op ultra kan staan. Voor de overige games vind ik 60 fps prima.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€2000-€2500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en monitor - uitvoering: LG 34WQ75C-B Zwart
De monitor wil ik later dit jaar vervangen voor een andere met een hogere refresh rate zoals deze: uitvoering: MSI MEG 342C QD-OLED Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Nvidia GPU vanwege DLSS en de betere raytracing ondersteuning.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Dat is voor nu niet het plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben tot bovenstaande build gekomen aan de hand van Best Buy Guides, reviews en andere topics hier op het forum, maar zoals gezegd is dit mijn eerste build dus ik zoek bevestiging dat wat ik wil haalbaar is met deze build, of wat ik zou moeten wijzigen.
Het belangrijkste wat ik in ieder geval graag zou willen weten is of bovenstaande build compatible is. Andere feedback is ook zeker welkom.
Ik wil graag een PC samenstellen die hoofdzakelijk gebruikt gaat worden om te gamen. Het is voor mij de eerste keer dat ik zelf een PC ga bouwen, dus ik zou graag jullie feedback willen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 3440x1440 resolutie. Voorbeelden van games die ik speel of wil gaan spelen zijn CoD MW3 en Warzone, Hell let loose, Starfield, Cyberpunk 2077 en Cities Skylines (2). Voor shooters zou ik graag 120+ fps willen halen waarbij ik snap dat misschien niet alles op ultra kan staan. Voor de overige games vind ik 60 fps prima.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€2000-€2500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en monitor - uitvoering: LG 34WQ75C-B Zwart
De monitor wil ik later dit jaar vervangen voor een andere met een hogere refresh rate zoals deze: uitvoering: MSI MEG 342C QD-OLED Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 364,- | € 364,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 253,- | € 253,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 TI Gaming X SLIM 12G | € 819,- | € 819,- |
| 1 | Behuizingen | Phanteks NV5 Zwart | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Waterkoeling | Phanteks Glacier One 360D30 Zwart | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Ventilators | Phanteks D30-120, Regular, Single pack, Zwart, 120mm | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Ventilators | Phanteks D30-120, Reverse, 3-pack, Zwart, 120mm | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Ventilators | Phanteks D30-120, Reverse, Single pack, Zwart, 120mm | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 131,90 | € 131,90 |
| 1 | Voedingen | ASUS TUF Gaming 750W Gold | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 124,90 | € 124,90 |
| Totaal | € 2.262,29 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Nvidia GPU vanwege DLSS en de betere raytracing ondersteuning.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Dat is voor nu niet het plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben tot bovenstaande build gekomen aan de hand van Best Buy Guides, reviews en andere topics hier op het forum, maar zoals gezegd is dit mijn eerste build dus ik zoek bevestiging dat wat ik wil haalbaar is met deze build, of wat ik zou moeten wijzigen.
Het belangrijkste wat ik in ieder geval graag zou willen weten is of bovenstaande build compatible is. Andere feedback is ook zeker welkom.