Nefit Uba Error dagelijks om 19.31

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTME
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-03-2024
Weet iemand hoe het kan dat dagelijks om exact 19.31u mijn Nefit Ecomline hr in Error E/F (=UBA defectcode) gaat?

Drie jaar geleden heb ik de Google Nest aangesloten, maar nu gaat de afgelopen twee maanden om exact 19.31u de ketel in deze foutmelding. Ik heb er voorgezeten en getimed. Precies 19.31u elke dag. Even een reset en hij loopt weer verder.

Voor zover ik weet heeft de UBA geen 24 uurs klok, dat zou betekenen dat het uit het internet dus de Google Nest komt. Het cv-schema van de Nest is dagelijks anders heeft qua tijden geen enkel relatie met 19.31u.

Het is dus heel bijzonder dat dit dagelijks om exact 19.31u gebeurd!
Wie heeft een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:07
In de handleiding van de ecomline staat als oplossing:

Netspanning of ModuLine thermostaat wordt extern beïnvloed:
- controleer de ModuLine thermostaat.
- controleer het elektrisch netwerk of zich piekspanningen voordoen die veroorzaakt kunnen
worden door windmolens en/of aggregaten.
- UBA is mogelijk defect. Controleer de UBA door tijdelijk een andere UBA aan te sluiten.

De UBA werkt met een oud IRT protocol, en uw nest staat ingesteld op welk protocol? Converter geplaatst? Zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTME
Dag Kees, dank voor je reply. Het heeft drie jaar lang uitstekend gewerkt. Alle converters geplaatst en actief. Zonet weer precies om 19.31u schiet de ketel in Error. Mogelijk idd netspaningsdip op exact dat moment. Vrees dat de energiemij mij dat nooit gaat vertellen!!

Nog meer tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgshEL_QOEXwve_SOByChc2xhGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnDqSTPgVK3JVGdsCTGkYgq4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
Je kunt altijd een goede volt of multimeter meter in het stopcontact prikken en kijken wat er omstreeks 19.31 gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTME
Inderdaad Kees!
Gisteren de wifi afgesloten, maar het issue blijft.
Nu wil ik eerst de Nest geheel loskoppelen. Mogelijk dat deze zonder wifi alsnog de ketel stuurt.
Als dat het niet is gaan we over op het meten van de stabiliteit van ~230V.
Ik geloof niet dat de gastoevoer het issue is ;).
Als dat allemaal niet helpt, wordt het een 2de hands UBA aanschaffen, ....vrees ik... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
@HTME En hoe is het afgelopen, zijn er vorderingen, of heb je een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Kees85 op 27-03-2024 19:49 ]

Pagina: 1