Scherm met hogere verversingssnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 09:59
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een scherm ter aanvulling danwel ter vervanging van een van mijn Dell Ultrasharp schermen. Op het moment heb ik een Dell Ultrasharp U2715h en een Dell Ultrasharp U2515h. Prima schermen, maar ik wil graag naar een scherm met een hogere verversingssnelheid. De U2*15h serie is gelimiteerd tot 60hz. Dit scherm wordt wel mijn hoofdscherm, 27" zou prettig zijn.

Wat is je budget?
Ik denk dat ik rond de 350 euro een leuk scherm kan krijgen? Er zit rek in, 350 is meer een richtlijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben dik tevreden over Dell en denk dat de onderstaande monitor een goede opvolger kan zijn. Mogelijk dat er een betere optie is? Misschien is een ultrawide ook wel iets?
https://tweakers.net/pric...rasharp-u2724d-zwart.html

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming en home entertainment.
PC bevat o.a. een Ryzen 7, RX 6800 XT, 32GB ram geheugen, voldoende opslag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Met filteren in de pricewatch kan je de keuze voor een geschikte vervanger van je huidige scherm wellicht vereenvoudigen.

https://tweakers.net/moni...w2e2QG0Xfi74gy-Cqd5Mg5fwA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik weet dat je dell fan bent. Als extra optie kan ik nog de LG ultragear series aanraden. Elke keer verbaas ik me over hoe mooi fel de kleuren zijn en snel scherm. Afgelopen jaar heb ik die zelf aangeschaft en ben er heel tevreden mee ook vaak best buy geweest.

Specs vergeleken met de dell die je hebt gevonden en lijkt LG ultragear de winnaar:
165 hz ipv 120
Nano ips ipv normaal ips
DCI-P3 = mooie kleuren
Gsync en freesync heeft de dell niet
Maximale helderheid 400cd/m² ipv 350cd/m²

Dell heeft wel net iets diepere zwart kleuren

(Enig klein nadeel LG ultragear is dat het beelscherm niet zijwaarts kan draaien)

uitvoering: LG UltraGear 27GP850P-B Zwart

[ Voor 39% gewijzigd door HansAnderson op 10-03-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 09:59
Goede tip, ik ga er naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 10:54

Thomg

Aww yiss

Check ook reviews, let dan vooral op response times, overshoot en of het een single-overdrive experience heeft. Specs zijn bij lange na (helaas) niet alles en fabrikanten sjoemelen hier erg mee.
Rtings heeft de grootste database en is "relatief" overzichtelijk. Scores in gaming categorie vergelijken geeft je een makkelijke referentie.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 11-03-2024 10:00 ]