Traphekjes baby

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undutchable020
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-04 13:02
Ik moet voor onze kleine traphekjes installeren, maar ik zou echt niet weten hoe en welke ik moet aanchaffen. Er is weinig plek om een normale te installeren. Hebben jullie ervaring en wat raden jullie aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-65ucXyhhCr_xthGh8XsJ720ZAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8SwPye1OzFc8UEEWcMmKSWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBstHZ4XQdLeo_5xlnPxn_kLryM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMKQZxacuNCA4cVLVZNeZW85.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via undutchable020 op 11-03-2024 10:13)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:56

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je kind opsluiten in de kamer vind ik één ding. Zelf zet ik de kleine nog wel eens in bed, zodat de deur open kan blijven en je hoort wat er gebeurt. Dat vind ik wel het minimum. Maar erop vertrouwen dat het het kind nooit de deur open zal krijgen (en dus ook geen hekjes plaatsen) vind ik wat naïef.

Anyhow: twee moeilijke trappen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bij de eerste heb ik de zijdes van de trap gelijk gemaakt met een tijdelijk hekje aan de zijkant.

De onderste is inderdaad een Babydan, met tierips vast aan de balustrade :P

[ Voor 5% gewijzigd door Thijsmans op 08-03-2024 20:49 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:41
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?

Er zijn enorm veel traphekjes. Je kan in jou geval een traphek doen met een hoek. Of 1 die net iets naar binnen valt.

Maar begin eerst met zelf kijken en meten. ( wat de maten zijn etc )

Je hebt genoeg verkoopsites en winkels waar je eventueel ook advies kan vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Onderste 2 tredes van de trap dichtmaken met een dun plaatje. En dan zo'n rolhek op de tweede tree. Trapleuning inkorten.

En de andere foto:

Tijdelijk een constructie aan de houten paal in het trappenhuis maken zodat je daaraan zo'n rolhek kunt bevestigen die dan precies naast de deur uitkomt. Je kunt geen hekje over de eerste trede naar beneden zetten. Kleine glipt daar zo doorheen.

Die zoldertrap is echt exact dezelfde constructie als in onze vorige woning. Ik heb het daar toen anders opgelost. Ik heb een mini-hekje met leuning naast de onderste twee treden van de zoldertrap gezet. En toen heb ik het hek op de eerste trede gezet. Maar da's meer werk en het is maar voor een paar jaar. Op een gegeven moment hou je ze toch niet meer tegen. Poosje terug heb ik onze kleine van de vliering geplukt. Die was daar een beetje aan het rondkijken. Maarja, die is 7 (toen 6). Kan ik wel heel mooi dat rolhek bij de (gevaarlijke) trap naar de vliering dichtdoen.... maar dan maakt ze hem gewoon zelf weer open.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-03-2024 13:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:20

Theck88

If it's hard just KISS!

Zoek eens op BabyDan Flex. Daar kun je zelf traphekjes samenstellen die geschikt zijn voor trappen met uitstekende treden of hoeken.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik had mijn kinderen op de begane grond in een box als ik even niet in de kamer was.
Voor boven (zodra ze begonnen te kruipen/lopen) gewoon een plaat stevige triiplex met twee scharniertjes op de paal van de trapleuning en een schuifslotje aan de muurkant. Makkelijk zelf op maat te maken, decoupeerzaag, priem en een accutol, meer heb je niet nodig.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yaksa schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:15:
Ik had mijn kinderen op de begane grond in een box als ik even niet in de kamer was.
Voor boven (zodra ze begonnen te kruipen/lopen) gewoon een plaat stevige triiplex met twee scharniertjes op de paal van de trapleuning en een schuifslotje aan de muurkant. Makkelijk zelf op maat te maken, decoupeerzaag, priem en een accutol, meer heb je niet nodig.
Precies wat bij die zodertrap niet echt praktisch gaat werken. Da's leuk als je genoeg ruimte hebt en die grote plaat (ongeveer 1 meter in breedte?) tegen een muur aan kunt scharnieren zonder dat er deuren of trapleuningen in de weg zittten. Je wil zo'n traphekje ook gewoon open kunnen zetten zonder dat het de deur van een kamer of de overloop blokkeert.

Het trappenhuis van onze vorige woning leek heel veel op dat van de TS. Probleem is dat je letterlijk pal naast beide trappen een deur (in onze vorige woning badkamer en kleinste slaapkamer) hebt zitten. Dan MOET je dus je traphekje dicht hebben om de badkamer in of uit te kunnen (deur van badkamer opent naar buiten). En de trap naar beneden, daar zit je met een trapleuning, wat ook wat lastig is. Je kunt je plaat niet vlak tegen de muur scharnieren, want daar zit dus de trapleuning.

In onze huidige woning zou ik in principe weg kunnen komen met een houten plaat inderdaad. Genoeg kaal muuroppervlak bij de trap naar de eerste verdieping en de trap naar de tweede verdieping zit achter een deur.... dan is een haakje op de deur al goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:01:
Onderste 2 tredes van de trap dichtmaken met een dun plaatje.
Dit. Vooral dit. Een hekje is echt maar een klein deel om de gevaarzetting te verminderen.

Wij hebben de trap in de woonkamer, zonder traphekje. Kind is inmiddels 4 jaar en iedere keer hebben we heel duidelijk gemaakt dat de trap geen plek is om te spelen. Sinds dat die kan lopen én zich vast kon houden aan de leuning mocht die onder begeleiding de trap op en af. Nu doet die dat zelf. Toch zou ik deze situatie niet op een verdieping willen hebben, je weet nooit wat een kind 's ochtends vroeg doet terwijl jij nog ligt te ronken.

De trap naar zolder zit wel een hekje voor, die zit meestal dicht maar kan die nu zelf open krijgen. Toch gaat die daar niet naar toe, terwijl er ook voor hem best interessante dingen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undutchable020
Het is inderdaad dat de trapleuningen en badkamerdeur in de weg zitten. Daarnaast heb je die twee traptreden naar de derde verdieping. Foto's zijn trouwens van de tweede verdieping. Er is geen zolder.
Voor nu heb ik een traphek installatie bedrijf gevonden en hun gecontacteerd. Ik ben benieuwd met wat zij aankomen. Ik ben zelf helemaal niet goed met klussen en besteed zoiets als veiligheid van mijn kind uit als zij beter en schoner werk dan mij doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
undutchable020 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:06:
Het is inderdaad dat de trapleuningen en badkamerdeur in de weg zitten. Daarnaast heb je die twee traptreden naar de derde verdieping. Foto's zijn trouwens van de tweede verdieping. Er is geen zolder.
Voor nu heb ik een traphek installatie bedrijf gevonden en hun gecontacteerd. Ik ben benieuwd met wat zij aankomen. Ik ben zelf helemaal niet goed met klussen en besteed zoiets als veiligheid van mijn kind uit als zij beter en schoner werk dan mij doen.
Zie de reactie boven jou.
Vreemd om als ouder de veiligheid van je eigen kind uit te besteden aan een ander.
Beter om gewoon de opvoeding een beetje aan te passen en aan te geven wat gevaarlijk is en wat niet.
Voor een kruipend (en half lopend) kind is het soms ook een oplossing om de deurklinken een kwart slag te draaien zodat ze niet van hun slaapkamer kunnen komen. Tegen de tijd dat ze die open krijgen kunnen ze meestal ook zelfstandig traplopen.
Alhoewel ik ook al een keer heb meegemaakt dat een van mijn kinderen beneden uit de box was gekropen en ik hem pas in de gaten kreeg toen ie op de zolder aankwam waar ik de was aan het ophangen was.
Je kunt niet alles voorkomen, wat je ook doet, bovendien, een kind leert ook van pijnlijke ervaringen (zoals struikelen, je hoofd stoten, enzovoort). Je kunt niet overal rubberen stoeptegels neerleggen en dat is ook niet nodig.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

Theck88 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:06:
Zoek eens op BabyDan Flex. Daar kun je zelf traphekjes samenstellen die geschikt zijn voor trappen met uitstekende treden of hoeken.
Deze hebben wij ook, makkelijk aan te passen aan je eigen situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yaksa schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:15:
[...]

Zie de reactie boven jou.
Vreemd om als ouder de veiligheid van je eigen kind uit te besteden aan een ander.
Beter om gewoon de opvoeding een beetje aan te passen en aan te geven wat gevaarlijk is en wat niet.
Voor een kruipend (en half lopend) kind is het soms ook een oplossing om de deurklinken een kwart slag te draaien zodat ze niet van hun slaapkamer kunnen komen. Tegen de tijd dat ze die open krijgen kunnen ze meestal ook zelfstandig traplopen.
Alhoewel ik ook al een keer heb meegemaakt dat een van mijn kinderen beneden uit de box was gekropen en ik hem pas in de gaten kreeg toen ie op de zolder aankwam waar ik de was aan het ophangen was.
Je kunt niet alles voorkomen, wat je ook doet, bovendien, een kind leert ook van pijnlijke ervaringen (zoals struikelen, je hoofd stoten, enzovoort). Je kunt niet overal rubberen stoeptegels neerleggen en dat is ook niet nodig.
Persoonlijk zou ik niet beginnen aan "zorgen dat ze hun kamer niet uit kunnen". Misschien overdrijf ik het wat, maar dan voelt het voor mij bijna als opsluiten. Als je dat dan zou willen, klem dan maar zo'n hek tussen het deurkozijn. Dan is het "4-muren-effecdt" misschien iets kleiner.

Als TS twijfelt of hij zelf handig genoeg is om er iets degelijks en praktisch van te maken, dan vooral iemand laten komen. Die dingen zijn er (onder meer) juist om ervoor te zorgen dat jij 's nachts gerust kunt slapen. Als je niet gerust bent op je eigen werk, dan schiet dat dus niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-03-2024 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
Wij hebben min of meer dezelfde indeling boven met de 2 vaste (en een open) trappen. Onze keuze:
Niet alleen laten en leren dat ze niet bij de trap mogen komen/spelen. Resultaat:
Een kind van 5 jaar dat nog nooit van de trap is gevallen en voorzichtig is bij de trap
Een kind van 2,5 jaar dat nog nooit van de trap is gevallen en voorzichtig is bij de trap

Opa en oma hebben ook geen traphekje als ze daar logeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lolgast schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:23:
Wij hebben min of meer dezelfde indeling boven met de 2 vaste (en een open) trappen. Onze keuze:
Niet alleen laten en leren dat ze niet bij de trap mogen komen/spelen. Resultaat:
Een kind van 5 jaar dat nog nooit van de trap is gevallen en voorzichtig is bij de trap
Een kind van 2,5 jaar dat nog nooit van de trap is gevallen en voorzichtig is bij de trap

Als je ze nooit alleen laat, weet je ook niet of het goed gaat zodra je ze wel alleen laat. Die van ons doet alles voorbeeldig hoor, als je haar niet alleen laat..... :) Het wordt al een stuk lastiger om haar te laten doen wat ze moet doen zonder dat je erbij bent. :)

Slaapkamerdeur stond altijd open met pal daartegenover een open trap naar de zolder. Ze gaan op een gegven moment gewoon uit hun bedje klimmen als ze wakker worden en dan is een open trap zonder toezicht in mijn ogen echt een no-no tot ze het echt zeker weten en kunnen. Als ze door zo'n open zoldertrap schieten, is het 2,5 meter naar beneden op de trap eronder.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-03-2024 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:35:
[...]Als je ze nooit alleen laat, weet je ook niet of het goed gaat zodra je ze wel alleen laat. Die van ons doet alles voorbeeldig hoor, als je haar niet alleen laat..... :) Het wordt al een stuk lastiger om haar te laten doen wat ze moet doen zonder dat je erbij bent. :)

Slaapkamerdeur stond altijd open met pal daartegenover een open trap naar de zolder. Ze gaan op een gegven moment gewoon uit hun bedje klimmen als ze wakker worden en dan is een open trap zonder toezicht in mijn ogen echt een no-no tot ze het echt zeker weten en kunnen. Als ze door zo'n open zoldertrap schieten, is het 2,5 meter naar beneden op de trap eronder.
Maar dan is de oplossing toch gewoon om die slaapkamerdeur dicht te doen?
Wanneer ze je nodig hebben zetten ze wel een keel op hoor.
Wat is nou het probleem dat (heel jonge) kinderen voor korte tijd hun slaapkamer niet af kunnen?
Als daar speelgoed of iets dergelijks ligt dan vermaken ze zich wel hoor.
Trouwens, zichzelf vermaken moeten ze ook leren. Ik krijg heden ten dage wel eens de indruk dat kinderen dat gewoon niet meer kunnen en continue vermaakt willen worden zonder er zelf aandacht of energie in te stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wij hebben ook geen traphekjes. De oudste is nu 4 die vertrouw ik volledig bij de trap, altijd zijn hand aan de leuning bij het omhoog en naar beneden gaan.

Bij de jongste van 1 zit de klink op de slaapkamer deur omhooggedraaid, die kan de deur dus niet zelf open krijgen.

De kinderen spelen nooit boven zonder toezicht. De trap is ook geen speelplek in ons huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb een soortgelijke overloop en wij hebben gewoon een houten plank in dezelfde kleur als de zoldertrap bevestigd aan het uitstekende gedeelte, en daar zouden in dit geval zowel de sluiting van het ene hekje als de bevestiging van de andere aan vast kunnen.

Edit: Oh wacht, jij zit met een klein stukje hek ertussen. Dus mijn oplossing zou enkel werken voor de zoldertrap. Voor de benedentrap zou je kunnen kijken in hoeverre het stoort als deze gewoon een beetje schuin zit.

[ Voor 29% gewijzigd door Seroczynski op 06-03-2024 15:19 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:48
Beetje afhankelijk van de situatie, mijn dochtertje wordt over 2 maandjes 3 en kan zeer gemakkelijk zelf de trap op en af, nog nooit gevallen en in het begin altijd onder begeleiding, ze weet dat ze voorzichtig moet zijn.
Dat gaat allemaal helemaal prima.

2e onderweg, en verwacht dat dit ook goed gaat komen. De trap is geen speelplek en boven enkel onder toezicht. Vanuit de woonkamer moet er overigens ook eerst een deur geopend worden naar de gang, dat helpt.

En de box erbij helpt ook als je heel even naar het toilet moet o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:22
ik heb het traphekje weggehaald toen de jongste 2 was.
ze ging al zelfstandig de trap op en af, en dat ging altijd goed.

Met traphekjes is het zaak er een te kiezen die je zelf met 1 hand makkelijk kan openen.
bij ons stond ik regelmatig bovenaan op de trap met een baby op mijn arm het traphek te openen omdat de oudste nog lekker middag tukjes deed. Dan wil je niet iets wat lastig open gaat.

Bij ons zat ook de trapleuning in de weg, ik had een houten balk met 2 blokjes op de muur bevestigd waarop het traphek sloot.

Wij hadden deze, ben er heel tevreden over.
https://www.karwei.nl/ass...out-68-102-5-cm/p/B154075

ik had alleen kuipjes geprint met een aanslag, zodat hij niet open kon draaien het trapgat in.

[ Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 06-03-2024 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
Ik heb een soortgelijke indeling en nooit een traphekje gemist. Sterker nog, ik heb ze weggehaald toen we het huis in trokken met een 2-jarige. De meningen over traphekjes zijn op z'n zachtst gezegd verdeeld. Het probleem is dat kinderen vanaf een jaar of 2 over het hekje heen kunnen gaan klimmen en dat is echt heel gevaarlijk. Ik zie traphekjes toch vooral als een oplossing voor woningen waarbij je een leefruimte hebt met een open trap naar beneden, zoals split-level gedoe of woonkamers boven. In die overloop van je zou je kind nooit zonder toezicht moeten rondlopen. Wat de situatie beneden is weet ik niet, maar als het gewoon een hal is dan zou ik eerder kijken of je kan zorgen dat je kind daar ook niet zonder toezicht komt.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:13
Exact dezelfde indeling als bij ons. Wij hebben nooit een traphekjes gehad. Wel 3 kinderen.
Er is alleen ooit een 7-jarige van de trap gevallen, die was niet op aan het letten.
Er zijn wel constructies voor, ik denk met vouwhekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Laatst online: 21:29
Zoals al eerder vermeld: ik geef ook de voorkeur om te zorgen dat ze niet hun kamer afkomen. Ik heb dat toentertijd zelf gedaan door zo'n ronde deurknop op hun deur te zetten. Die krijgen ze niet open.

Behalve dat ik de meeste traphekjes lelijk vind, vind ik ze ook gevaarlijk. Het houdt ze even tegen, daarna gaan ze proberen er overheen te klimmen, of andere grappen uithalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wij hebben nooit traphekjes gehad, ook nooit een situatie gehad waarbij je achteraf denkt 'had ik maar'.

Kwestie van duidelijk maken dat de trap geen speelplek is en je aandacht erbij houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:57
Wolly schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:35:
Wij hebben nooit traphekjes gehad, ook nooit een situatie gehad waarbij je achteraf denkt 'had ik maar'.

Kwestie van duidelijk maken dat de trap geen speelplek is en je aandacht erbij houden.
Succes met uitleggen aan een baby dat de trap gevaarlijk is. Zodra ze kunnen kruipen of tijgeren is het een risico bij de trap. Ik heb 2 kinderen die inmiddels al veel ouder zijn en al jaren geen traphekjes, maar zonder traphekjes vind ik wel een ding hoor. Kinderen zijn zo snel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je kind opsluiten in de kamer vind ik één ding. Zelf zet ik de kleine nog wel eens in bed, zodat de deur open kan blijven en je hoort wat er gebeurt. Dat vind ik wel het minimum. Maar erop vertrouwen dat het het kind nooit de deur open zal krijgen (en dus ook geen hekjes plaatsen) vind ik wat naïef.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bij de eerste heb ik de zijdes van de trap gelijk gemaakt met een tijdelijk hekje aan de zijkant.

[ Voor 5% gewijzigd door Thijsmans op 08-03-2024 20:49 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Laatst online: 21:29
Thijsmans schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:47:

***members only***

Ze klimmen eerder over het hekje, dan dat ze de deur open krijgen. Zo gauw ze daar sterk genoeg voor zijn, gaat het hekje ook niet meer helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:56
Wij hebben het hekje in de deuropening van de kinderkamer geplaatst (opdekdeur). En dochterlief kwam gewoon niet alleen in de buurt van de trap.

Ze kan inmiddels prima zelf de trap af, maar het blijft handig om dr af en toe in dr kamer te kunnen zetten met de deur open en hekje dicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:46
Advies vragen over een traphekje monteren en meteen een heel topic vol opvoedadvies, heerlijk dit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@undutchable020 Ik mis hier een beetje een klein, maar toch niet geheel onbelangrijk, aspect in jouw OP en jouw antwoorden op diverse vragen van anderen. Hoe oud is die kleine van je, bijvoorbeeld?

Kinderen vanaf een jaar of 1,5 á 2 hebben héél snel in de gaten hoe het systeem (lees: een traphek) waarmee je ze opsluit werkt en snappen ook hoe een trap wél of niet veilig af te dalen is zonder dat ze er vanaf rollen / vallen / donderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 08-03-2024 22:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mexflex1980 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:46:
[...]

Succes met uitleggen aan een baby dat de trap gevaarlijk is. Zodra ze kunnen kruipen of tijgeren is het een risico bij de trap. Ik heb 2 kinderen die inmiddels al veel ouder zijn en al jaren geen traphekjes, maar zonder traphekjes vind ik wel een ding hoor. Kinderen zijn zo snel.
Het is ons prima gelukt met een paar kleintjes. Sowieso niet spelen in de gang en op de trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09
@undutchable020
Kijk even naar oprolbare traphekjes.
Ideaal voor zulke lastige situaties, heeft ons goed geholpen de begin jaren.
Hadden er zelfs 2 omdat ze mooi compact waten

Zoiets bijvoorbeeld
Maar je hebt er meerdere.

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

[ Voor 13% gewijzigd door d-vine op 08-03-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 09-05 09:23
We hebben een haak aan de buitenkant van de deur, dus nee, dan is het niet naïef tenzij hij de deur in kan trappen. En de leeftijd / motoriek waarbij een traphekje van toepassing is, daarin is een kind absoluut niet zelfredzaam dus opsluiten is geen ding. Maar het hangt natuurlijk altijd van het kind af. Misschien heb je een kind wat zich helemaal niet fijn voelt bij een gesloten deur, natuurlijk wil je dan een traphekje, zeker omdat ze 's nachts gaan dolen.

Ik denk dat de meeste nieuwe ouders alleen denken dat een traphekje een must is. Ik kwam er pas achter dat dat wel meevalt toen ik research ging doen naar welk traphekje ik moest hebben. Inmiddels ken ik ook veel ouders die wel traphekjes hebben gehad maar zich achteraf afvroegen waarom, omdat hun kind nooit alleen bij het traphekje is geweest. En als ik dan op de foto van @undutchable020 kijk herken ik precies het soort woning waarop dat vaak van toepassing is. De open trap in de woonkamer die @Thijsmans post, dat vind ik dan weer een vrij logisch hekje.

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 10-03-2024 08:27 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undutchable020

***members only***

Precies wat ik zocht en nu ook een idee hoe ik het kan doen. Zijn ze stevig? Kleine is 1,5 jaar oud en best sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Beide hekjes zijn stevig. De eerste (Fenss) hangt als een huis aan het zij-frame. Dat frame steunt op de vloer en zit met drie dikke houtschroeven aan de wang van de trap. Je zou verwachten dat de bovenkant zijwaarts "hefboomt", maar er zit geen beweging in. De hekjes blijven ook hangen als er 15 kilo op de onderste stang gaat staan :|

De tweede (Babydan) staat fysiek op de vloer en zal dus sowieso niet doorzakken. Verwijderen gaat door het hekje opwaarts uit de wandbeugel te tillen. Naar de zijkant trekken (zoals kinderen plegen te doen) doet dus niks. Toen ik zelf eens van de trap gleed door het gesloten hekje heen, heb ik wel de schroeven van de wandhouder uit de muur getrokken 8)7

De eerste is steviger (en hoger) dan de tweede. De tweede volstaat echter bij ons ook prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

lolgast schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:23:

Ik heb nog nooit een gordel nodig gehad, misschien zijn die ook overbodig.
Ben ook nog nooit geraakt door een bliksemschicht, misschien is dat wel helemaal niet schadelijk.

Het gaat goed, tot het een keer niet goed gaat, en je kind onderaan de trap ligt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:00
Jeroenneman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Ik heb nog nooit een gordel nodig gehad, misschien zijn die ook overbodig.
Ben ook nog nooit geraakt door een bliksemschicht, misschien is dat wel helemaal niet schadelijk.

Het gaat goed, tot het een keer niet goed gaat, en je kind onderaan de trap ligt.
Aparte reactie :?, komt mij eerder over als appels met peren vergelijken.

Als ik jouw redenatie moet volgen, dan moet er pas gestopt worden met traphekjes als het risico 0 is, dus zullen traphekjes altijd verplicht moeten zijn, voor elke leeftijd. Je zou maar met je dronken kop van de trap af vallen, of mensen (b.v. hoge leeftijd) die wat minder stabiel zijn en van de trap af vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17:01
il-Principe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:23:
[...]

Als ik jouw redenatie moet volgen, dan moet er pas gestopt worden met traphekjes als het risico 0 is, dus zullen traphekjes altijd verplicht moeten zijn, voor elke leeftijd. Je zou maar met je dronken kop van de trap af vallen, of mensen (b.v. hoge leeftijd) die wat minder stabiel zijn en van de trap af vallen.
Is natuurlijk een kwestie van kans van optreden maal gevolg.
Een klein kind dat de trap af pleurt is misschien in sommige gezinnen een kleine kans van optreden, maar het gevolg blijft nogal groot.

Bij ons hadden we de Babydan Flex dingen, vooral ook omdat ze niet zoveel ruimte op de (kleine) overloop innemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

il-Principe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:23:
[...]

Je mag mijn redenatie volgen hoe je dat zelf zou willen.

Ik reageer op lolgast die een N=2 observatie denkt te kunnen extrapoleren naar "zolang je je kinderen maar goed opvoedt zijn traphekjes overbodig". Of nog erger: zonder traphekjes worden kinderen voorzichtiger.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

offtopic:
[quote]Luapper schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:09:
Advies vragen over een traphekje monteren en meteen een heel topic vol opvoedadvies, heerlijk dit _/-\o_
[/quote]
Menigeen vinden zichzelf de beste ouder(s) van de wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
undutchable020 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:16:[...]Precies wat ik zocht en nu ook een idee hoe ik het kan doen. Zijn ze stevig? Kleine is 1,5 jaar oud en best sterk.
Wanneer je kind sterk is dan klimt 'ie er gewoon overheen.
Je wilt helemaal niet aannemen dat die mogelijkheid er is en je bent bezig met schijnveiligheid te creëren.
Maar goed, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Pagina: 1