Reeds een jaar of 6 draai ik met tevredenheid mijn PC. Deze heb ik destijds samengeteld obv deze Best Buy Guide van januari 2018
Na een jaar of 2 Windows te hebben gedraaid ben ik overgestapt op Manjaro en heb eigenlijk nooit meer teruggekeken. Ik spel games als Cyberpunk, Flight Simulator, Jagged Alliance 3 en vele anderen. Meestal via Steam.
Nu merk ik dat ik toch wel een kleine upgrade zou willen doen. Zeker om Flight Simulator net een beetje een boost te geven en de andere games ook nog op een leuke resolutie en hoeveelheid detail te kunnen spelen.
Het hoeft voor mij echt niet op Ultra. Maar iets meer dan de laagste setting zou leuk zijn.
Ik heb het volgende in m'n kast zitten:
Wat zou een handig Upgrade pad zijn?
Ik zie zelf een aantal mogelijkheden, maar wil er niet teveel geld tegenaan gooien.
Budget is zo tussen de 300 en 800 euro. Maar mag er ietsje bovenuit komen als het echt retegoed is.
Mogelijkheid 1:
Nieuw moederbord + CPU (AM5) + Rammetjes uitbreiden
Mogelijkheid 2:
High end AM4 CPU erin en Videokaart uitbreiden
Mogelijkheid 3:
Alleen nieuwe videokaart
Wat is wijsheid?
Na een jaar of 2 Windows te hebben gedraaid ben ik overgestapt op Manjaro en heb eigenlijk nooit meer teruggekeken. Ik spel games als Cyberpunk, Flight Simulator, Jagged Alliance 3 en vele anderen. Meestal via Steam.
Nu merk ik dat ik toch wel een kleine upgrade zou willen doen. Zeker om Flight Simulator net een beetje een boost te geven en de andere games ook nog op een leuke resolutie en hoeveelheid detail te kunnen spelen.
Het hoeft voor mij echt niet op Ultra. Maar iets meer dan de laagste setting zou leuk zijn.
Ik heb het volgende in m'n kast zitten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B350 PC Mate | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX550M | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 0,- |
Wat zou een handig Upgrade pad zijn?
Ik zie zelf een aantal mogelijkheden, maar wil er niet teveel geld tegenaan gooien.
Budget is zo tussen de 300 en 800 euro. Maar mag er ietsje bovenuit komen als het echt retegoed is.
Mogelijkheid 1:
Nieuw moederbord + CPU (AM5) + Rammetjes uitbreiden
Mogelijkheid 2:
High end AM4 CPU erin en Videokaart uitbreiden
Mogelijkheid 3:
Alleen nieuwe videokaart
Wat is wijsheid?
[ Voor 3% gewijzigd door marapuru op 06-03-2024 13:20 ]