Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 16:19
Omdat ik me redelijk erger m'n Sony UBP x800 te gebruiken als CD-speler (voornamelijk door het gebrek aan scherm) ben ik op zoek gegaan naar een redelijke, pure, CD-speler die ook SACD's aankan, maar hier lijken m'n opties helaas redelijk beperkt.

De best 'betaalbare' optie lijkt de Pioneer PD-50AE te zijn, maar helaas kan ik deze alleen in het zilver vinden en zoek ik wat in het zwart. Daarbij is 900 euro natuurlijk ook nogal wat voor een cd-speler. Dat is ook meteen m'n maximum budget, maar bij voorkeur wat redelijker.

Ik wil ook een pure CD-speler, dus geen DVD/Blu-ray speler vanwege onhandigheid en het idee wat beters te hebben als het puur voor CD's is. Hiervoor heb ik nog even een oude Marantz ud5005 blu-ray speler van m'n vader geprobeerd, maar deze heeft helaas de reis niet overleefd en heeft nu enkel kuren. Hierdoor koop ik ook liever niet wat tweedehands.

Zijn er nog redelijke opties verkrijgbaar, of zit ik vast aan een 1200+ budget mocht ik echt wat willen? De reden dat ik geen normale speler wil is dat ik de surroundmixen van sommige SACDs toch wel erg mooi vind, en deze zijn niet in andere vorm te krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:20
Heb je überhaupt gezocht op SACD Speler?

Als je daar op zoekt vind ik redelijk wat voor 400-900 euro. ( Denon, Pioneer, Yamaha etc etc )

Daarnaast wil je nu een normale CD-Speler of geen normale speler? ( of gaat het puur om de SACD )

[ Voor 26% gewijzigd door corporalnl op 06-03-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Sommige Blu-ray spelers kunnen ook SACD's afspelen. Vroeger had ik hiervoor een Oppo (primair voor SACD), maar die maakt geen spelers meer. Kijk eens bij Sony, Reavon of Pioneer.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:48
Alleen “een idee” lijkt me wat magertjes. Ik zou gewoon ff naar de DAC specs kijken. Ik heb een oude Pioneer dvd speler die ook SACD speelt en een prima DAC heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
Shanling-scd13 is een hele mooie cd/sacd speler. Het is net op de markt gekomen, dus voorzien van de nieuwste dac en mooie VU-meters. Zie: https://www.audiophonics....-scd13-black-p-18758.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
olafmol schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:39:
Alleen “een idee” lijkt me wat magertjes. Ik zou gewoon ff naar de DAC specs kijken. Ik heb een oude Pioneer dvd speler die ook SACD speelt en een prima DAC heeft.
Het is enorm magertjes. En ik heb in principe niet heel veel tegen een Blu-ray speler, maar heb dan het liefste wel kwaliteit en daar zie ik dan meteen door de bomen het bos niet meer. De Sony UBP x800m2 is sowieso niet geschikt voor mij. Geen scherm en rare haperingen via HDMI in mijn geval.
corporalnl schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:36:
Heb je überhaupt gezocht op SACD Speler?

Als je daar op zoekt vind ik redelijk wat voor 400-900 euro. ( Denon, Pioneer, Yamaha etc etc )

Daarnaast wil je nu een Normale CD-Speler of geen normale speler?
Ik wil een normale SACD-speler, als in, bij voorkeur geen Blu-ray speler omdat ik in die functie enkel ergernissen ondervind mbt m'n Sony.

Ik heb ook redelijk lang gezocht naar SACD-spelers, maar de meeste spelers onder de 900 euro staan foutief aangemerkt als SACD ondersteunend. Zo staat bij Smits Arnhem de DCD-900NE, maar deze kan het niet aan.
timovd schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:37:
Sommige Blu-ray spelers kunnen ook SACD's afspelen. Vroeger had ik hiervoor een Oppo (primair voor SACD), maar die maakt geen spelers meer. Kijk eens bij Sony, Reavon of Pioneer.
Die Oppo had ik enorm graag gehad, maar ben ik helaas te laat voor. Sony is voor mij geen optie (wegens genoemde redenen), Reavon ken ik niet per se als merk maar kan ik wat onderzoek naar doen en Pioneer is een optie. Het liefst zou ik alsnog een pure SACD-speler hebben dus, maar een redelijke Blu-ray speler die het aankan en gewoon direct zonder problemen, met schermpje, (SA)CD's afspeel is ook een optie.
Luukjr schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:43:
Shanling-scd13 is een hele mooie cd/sacd speler. Het is net op de markt gekomen, dus voorzien van de nieuwste dac en mooie VU-meters. Zie: https://www.audiophonics....-scd13-black-p-18758.html
Die ken ik niet, dus ik zal eens wat onderzoek doen. Bedankt voor de optie. Hij lijkt jammer genoeg wel ook binnen dat 1200+ budget te vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door iuuk op 06-03-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:21

Videopac

Rommelt wat aan.

Is een tweedehands SACD speler geen optie? Ik zie op Marktplaats onder andere een mooie Denon staan voor 300 euro:

https://www.marktplaats.n...0ae-super-audio-cd-speler

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
Tweedehands is eventueel een optie, maar wegens m'n ervaring met de UD5005, die enkel in met de auto vervoerd is en daarna kapte met werken, ben ik nog een beetje bang voor de levensduur.

Nu staat Marantz ook wel bekend om problemen met hun spelers en zijn pure (SA)CD-spelers waarschijnlijk wat duurzamer, maar het is vooral een optie mocht er niks betaalbaars nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-05 22:55
iuuk schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:32:
Tweedehands is eventueel een optie, maar wegens m'n ervaring met de UD5005, die enkel in met de auto vervoerd is en daarna kapte met werken, ben ik nog een beetje bang voor de levensduur.

Nu staat Marantz ook wel bekend om problemen met hun spelers en zijn pure (SA)CD-spelers waarschijnlijk wat duurzamer, maar het is vooral een optie mocht er niks betaalbaars nieuws zijn.
Enkel met de auto vervoerd zegt natuurlijk helemaal niks.
Er is een reden dat fabrikanten kwetsbare apparatuur helemaal dubbel op in karton en piepschuim verpakken wanneer hun producten de assemblagehal verlaten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
Yaksa schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:34:
[...]

Enkel met de auto vervoerd zegt natuurlijk helemaal niks.
Er is een reden dat fabrikanten kwetsbare apparatuur helemaal dubbel op in karton en piepschuim verpakken wanneer hun producten de assemblagehal verlaten.
Ik bedoel meer ten opzichte van met de post vervoeren, waar er nogal wat meer mee gaat gebeuren aangezien ze via marktplaats zeer waarschijnlijk niet zo verpakt worden. Niet dat het totaal onverwachts is dat hij daarna de geest geeft (al helemaal niet omdat hij al eens eerder dezelfde problemen had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even zoeken naar de wat oudere Denon / Marantz DVD spelers. Staan er zat op MP. Doen volgens mij ook allemaal SACD.

Overigens is een SACD in principe qua fysieke disc niet anders dan een DVD, ik heb wel eens ISO's gebrand zo, werkt prima, ook multichannel. In geval van multichannel kun je nog wel met een uitdaging qua aansluiting zitten. Die oudere apparaten hebben vaak een 6channel analoge uitgangen met tulp, terwijl een beetje receiver tegenwoordig hdmi verwacht. Maar prima op te lossen als je op beiden een spdif aansluiting hebt (optisch of coax).

Een BR speler snapt ook SACD. Probleem met die dingen is dat ze vaak nogal traag opstarten, en het dus even duurt voordat je eindelijk muziek kunt luisteren. Mijn Denon DBP1611UD is in principe een zusje van de eerder genoemde Marantz UD apparaten, en die zijn zonder uitzondering een stuk trager dan een reguliere cd speler.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Services
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-01 00:21
Producten aanbieden via https://tweakers.net/aanbod/, niet via het forum.

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 21-07-2024 16:48 ]

Pagina: 1