Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatjeblos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-04 14:15
Galaxy Book4 Pro 14" (Intel Core Ultra 7 155H, 16GB LPDDR5X, Intel Arc Graphics)

Ik ga de laptop vooral zakelijk gebruiken voor het lichtere kantoorwerk (voornamelijk office applicaties), cloud CAD werk (Onshape) en zo nu en dan een film of een game (ik ben geen gamer, dus het zullen geen zware games zijn, daarnaast kan ik die ook op de PS5 spelen). Ik kwam bij deze laptop uit door zijn vormgeving (14" thin and light, ik ben veel onderweg), accuduur en dat deze stil zou moeten zijn.

Nou bestaat er een kans dat ik in de toekomst van Onshape naar een ander CAD programma zou willen switchen en daarvoor een sterkere videokaart nodig zou hebben. Maar omdat ik veel onderweg ben wil ik wel graag aan een 14" laptop vasthouden en heb ik onderweg geen sterke GPU nodig. Ik dacht dit op te lossen met een eGPU, maar ik kan nog geen reviews vinden (komt waarschijnlijk doordat de laptop nog niet lang uit is) of deze setup goed werkt voor CAD werk. De laptop heeft thunderbold 4, dat lijkt mij positief voor het gebruikt van een eGPU, maar ik mis hier kennis over.

Iemand ideeën of dit kan werken en met welke eGPU?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
Waarom zou dit bij deze laptop anders werken dan voor welke andere Thunderbolt 3/4 laptop?

Thunderbolt is niet voor niets een standaard.

Zoek naar de combi van jouw specifieke CAD-pakket met CPU’s en GPU’s, bij voorkeur met E-GPU’s. Dat is het enige dat belangrijk is.