Mappen in Finder staan vaak uitgeklapt, hoe pas ik dit aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy22100
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-02 20:52
Mijn vraag
Bij het openen van mijn finder (lijstweergave) staan in bepaalde mappen enkele submappen uitgeklapt. Hierdoor zie je direct alle bestanden die hierin zitten, waardoor het erg onoverzichtelijk wordt. Is er een mogelijkheid om de mappen standaard dichtgeklapt te laten bij het openen van een map?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook pro2017
Ventura 13.3.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In weergave opties enkele zaken aangepast, maar maakt geen verschil

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56

talin

ES-MA

Apple/Command-A

Click links <-- pijl op keyboard

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy22100
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-02 20:52
talin schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:25:
Apple/Command-A

Click links <-- pijl op keyboard
Het dichtklappen lukt me wel, ik wil ze alleen standaard dichtgeklapt hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je ze dichtklapt blijven ze dicht. Maar er is geen manier om ze standaard allemaal dicht te hebben, aangezien ze onthouden of je ze open gemaakt hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56

talin

ES-MA

roy22100 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:18:
[...]

Het dichtklappen lukt me wel, ik wil ze alleen standaard dichtgeklapt hebben staan.
ik ken het, als ik op mn NAS aan het zoeken ben geweest en kom dan de volgende keer via Finder terug gaat ie eerst alle mappen die ik de vorige keer open heb laten staan voor me openen.

" zo heb je het achtergelaten, dus zo zal je het wellicht wel willen"

geen idee als ik alles netjes sluit en ik reboot ( wat ik nooit doe ) of dan alles ingeklapt staat.

had ook al zitten zoeken op: "nest close folders" of "finder folded folders" maar geen bevredigend andtwoord daarom doe ik altijd bovenstaand.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!