Onmogelijke toegang tot FB account door tweestapsverificatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EClaeys
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-03-2024
Mijn vraag
Sinds augustus werd ik systematisch overal uit Facebook uitgelogd (alle laptops, werk gsm, iPad etc.). Wanneer ik me terug wou inloggen kreeg ik telkens de vraag om tweestapsverificatie uit te voeren. Dit heb ik nooit ingesteld, dus ik krijg op geen enkele manier de 6-cijferige code binnen (geen mail/sms en Google Authenticator of Duo Mobile werken ook niet). De enige plaats waar ik nog op Facebook en Messenger kon was via mijn iPhone. Maar door de storing gisteren ben ik daar ook uitgelogd en geraak ik niet meer ingelogd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb allerhande troubleshoots al geprobeerd. Wachtwoord veranderd, profiel gerapporteerd, poging tot chatten met FB (onsuccesvol), foto van mijn ID sturen (ook onsuccesvol), ... Los van de sentimentele waarde (Facebook generatie weet je wel), is het gewoon erg vervelend voor alle groepsgesprekken op Messenger en alle uitnodigingen voor evenementen die ik mis.

"Maar je kan toch een nieuw profiel aanmaken?" Zeker waar! Maar ik zou graag toch eerst terug toegang krijgen tot mijn eigen account, waar ik zonder reden ben uit gesmeten.

Iemand die mij kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 14:51
Er zijn meerdere topics hier bij tweakers, met exact jou probleem.

Kort gezegd. Je hebt verzaakt om twee traps authenticatie aan te zetten, nu heeft iemand anders dat voor jou gedaan.
Als je geluk hebt, is dat een familielid, als je pech hebt heeft Poetin en Co dat voor je gedaan. Bij pech… neem je verlies en maak een leermoment van en maak een nieuw account.

Persoonlijk zou ik nooit op FB gaan, maar dat is off topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:30

nelizmastr

Goed wies kapot

EClaeys schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:38:
Mijn vraag
Sinds augustus werd ik systematisch overal uit Facebook uitgelogd (alle laptops, werk gsm, iPad etc.).
En dit deed geen alarmbellen rinkelen om je accountinstellingen na te kijken?
De enige plaats waar ik nog op Facebook en Messenger kon was via mijn iPhone. Maar door de storing gisteren ben ik daar ook uitgelogd en geraak ik niet meer ingelogd.
Dit was eigenlijk je laatste redmiddel, maar je hebt helaas verzaakt tussen augustus en nu daar iets mee te doen. Je iPhone die nog was ingelogd was je enige ingang om je account instellingen te herstellen en je MFA bijv. uit te zetten en opnieuw te registreren en daarna alle onbekende apparaten van je account te gooien.

Nu ben je naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid je account kwijt :'(

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

internet4me schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:06:
Persoonlijk zou ik nooit op FB gaan, maar dat is off topic.
Het is niet waar TS op zoek is natuurlijk, maar geen account hebben is wel dé manier om niet gehackt te worden.

Voor TS ook een mooie kans om dan direct een Recht op Vergetelheid verzoek in te sturen waarmee Facebook verplicht is om alle data te verwijderen (danwel anonimiseren). De keuze om dan wel of niet een nieuw account aan te maken is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:50

Eix

Mijn indruk is dat de storing bij Facebook nog niet volledig is opgelost. Althans, ik kan ook nog altijd niet inloggen omdat de verificatie-sms niet bij mij aankomt. En ik lees op Twitter dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Verschil met jouw situatie is dat ik in het verleden dan weer geen issues had met inloggen. Maar mogelijk dat er op de achtergrond dus nog meer stuk is bij Meta waardoor het troubleshooten nu bij jou ook niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

SMS is ook één van de meest onbetrouwbare protocollen, omdat je afhankelijk bent van diverse partijen waar de SMS langs gaat. Ik heb het idee dat door de vele SMS'jes die er verstuurd zijn dat ze bij de SMS-gateway ergens in de spambak gaan.

Probeer het later nog eens? En daarna lekker 2FA gebruiken met een passkey (TOTP).
Ik kreeg overigens ook geen SMS.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 06-03-2024 17:48 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1