Ik heb veel last van stemgeluid van de buren. Woon in een 1930 appartement en ik hoor ze letterlijk door de muur heen praten. Nu lees ik dat dmv een geisoleerde voorzetwand plaatsen je dit aardig dragelijker kunt maken. Nu onderzoek / Youtube ik dat wat maar dan zie je van die superstrakke voorzetwanden met aluminium profielen etc. Ziet er prachtig uit maar is er ook een cheap-maar-goed-genoege manier qua constructie om zoiets goedkoper te doen?
Paar latten overal op vastschroeven, geluidsisolatie ertussen, gipsplaat ervoor en klaar? Het hoeft van mij niet super strak te zijn. Functioneel. Wat betekent dat ik op de bank (die tegen die muur staat) een boek kan lezen zonder m'n buurman continu te willen vermoorden (hij praat de hele dag / ongeveer 20 uur per dag / is 24/7 thuis, drama. Ik woon alleen, hou van rust, geen ideale combi).
Maar het is een cheape kutwoning waar de verhuurder geen zak om geeft dus ik wil zo weinig mogelijk geld erin steken want waarschijnlijk moet ik het er toch weer uitroppen zodra ik (ooit) ga verhuizen.
Kan ik dit cheap zelf doen (wel brandveilig bijv)? Ik ben best handig
alle tips welkom!
Paar latten overal op vastschroeven, geluidsisolatie ertussen, gipsplaat ervoor en klaar? Het hoeft van mij niet super strak te zijn. Functioneel. Wat betekent dat ik op de bank (die tegen die muur staat) een boek kan lezen zonder m'n buurman continu te willen vermoorden (hij praat de hele dag / ongeveer 20 uur per dag / is 24/7 thuis, drama. Ik woon alleen, hou van rust, geen ideale combi).
Maar het is een cheape kutwoning waar de verhuurder geen zak om geeft dus ik wil zo weinig mogelijk geld erin steken want waarschijnlijk moet ik het er toch weer uitroppen zodra ik (ooit) ga verhuizen.
Kan ik dit cheap zelf doen (wel brandveilig bijv)? Ik ben best handig