HP dock ziet 2e scherm niet via DP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 14:20
Hi Tweakers,

Ik heb een computer says no-probleem. Ik probeer via mijn HP dock beide schermen naast elkaar te draaien, maar zoals gezegd...computer says no. De monitor die via HDMI aangesloten zit doet het perfect, maar degene die via DP aangesloten is, zegt dat ie geen signaal krijgt.

Ik heb de gebruikelijke zaken al uitgesloten:
- HDMI en DP kabels van monitor wisselen
- Andere kabels gebruiken
- Uit- en aanzetten/reset
- Nieuwste fireware op de dock
- Beide DP ingangen op het dock proberen

Helaas mag het niet baten. Dus tenzij beide DP ingangen op het dock dood zijn (ik acht de kans klein, maar theoretisch kan het), ligt het toch ergens anders aan. Ik zou verwachten dat de laptop niet zoveel te maken heeft met de dock-scherm-combinatie, dus ondanks dat mijn laptop vele jaartjes jonger is dan de rest, zou ik verwachten dat dit niets uitmaakt (toch?). Iemand ervaring met dit probleem en nog beter, een oplossing?

Mijn setup:
HP Elitebook 640 G10 laptop
2x HP E243d monitor (1x HMDI, 1x Display)
HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 11:00
Eerste reactie:
- kabels stuk (DP of usb-c)
- misschien kan die hdmi niet gecombineerd worden met een dp

Maar als je dit al geprobeerd hebt, dan is er iets stuk. En dan verwacht ik dat de dock de eerst aangewezene is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 14:20
De USB-C doet alles wat ie moet doen --> opladen + beeld naar de HDMI monitor. Dock lijkt verder ook alles te doen wat ie moet doen, dus beeld doorgeven + accepteren van signalen draadloze muis/keyboard (incl. ontwaken als ik input geef). DP kabel heb ik reeds omgewisseld met eentje die 100% zeker weten werkt vanaf een ander, vergelijkbare setup op het werk en ook die geeft geen beeld. Misschien toch iets los in de dock zelf?

Edit: ik zie op google wel veel issues met dit dock in combinatie met DP. Lijkt vooral een software-matige issue te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door HaydenNL op 05-03-2024 19:36 ]