Schuurwerk op plafond zelf verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-02 14:52
Hi! Ik heb net een huis gekocht en helaas was de vorig bewoner fan van licht schuurwerk (van die cirkels) op het plafond. We zouden dit graag egaal maken voordat we er in gaan, en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft om dit zelf te egaliseren?

Ik heb begrepen dat er schuurmachines speciaal voor het plafond zijn, maar zouden die ook geschikt zijn voor deze klus? Ik heb al contact opgenomen met een stucadoor maar die het liefst meteen gewoon het hele plafond opnieuw stucen.

Iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQcivtvO7lmyyw_qq8UE2aTl5R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdTszIkLimRYl70r7NmZx5Yh.jpg?f=fotoalbum_large

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30
Ik geloof er niks van dat je met schuren een mooi resultaat gaat krijgen. Zelfs als je de structuur er al uit krijgt, dan ga je altijd hoogteverschil krijgen. Een mm klinkt niet veel, maar als je allemaal kuilen hebt, en de zon valt er op ga je keihard huilen.

Gewoon een laagje dunpleister erover, kosten zullen zo'n 15 euro per m2 zijn.

Ter info, hier een muur welke bij ons gestuct is, maar niet goed is afgeschuurd. Zonder licht zag het er prima uit, maar met zonlicht was het huilen. Deze heb ik uiteindelijk zelf opnieuw gestuct omdat het niet aan te zien was wanneer strijklicht erop viel.

Wanneer je gaat schuren, is de kans groot dat je hele plafond er zo uit gaat zien, wat zichtbaar wordt wanneer je een lamp aanzet of de zon in de woonkamer valt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D00Z-Hw_91iYOiu6m1UJNiHIYDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v69RKOYd9Ek7UjzQq56ejSaI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door ConQuestador op 06-03-2024 08:48 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Pagina: 1