Hi!
Ik ben bezig met de opstartfase van mijn project om de keuken uit te breiden in een oude jaren 30 woning.
Het uitbreiden van de keuken zal gerealiseerd moeten worden door een uitbouw (of aanbouw).
Nu ben ik er benieuwd wat de minst complexe manier van uitbouw zal zijn.
Ik overweeg de volgende opties:
1) de woonkamer met ca 2 meter verlengen.
Hier voorzie ik mogelijk wat gedoe met de buren gezien er dan bij de erfgrens gebouwd moet worden. Hoewel het een goede optie blijft.
2) de bestaande aanbouw waar de keuken en wc zit met ca 1 meter verbreden waardoor je een bredere keuken krijgt. Dan blijf ik weg bij de erfgrens.
3) de bestaande aanbouw waar de keuken en wc zit met ca twee meter verlengen. Dit is lastig omdat de tuindeur naar de centrale mandelige gang hier zit. Ik zie hier nog een mogelijkheid dat ik een nieuwe tuindeur realiseer aan de achterzijde waar zich ook een gang bevindt.
Ik hoor graag jullie ideeen hierover die ik kan meenemen in de uitwerking van een eerste opzet voor de aannemer.
Aanzicht van buiten met links de bestaande uitbouw waar de keuken met daarachter een mini halletje en wc zit:
:strip_exif()/f/image/fdsT6lGbIg7CdGg3T20sFEUn.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanbouw achterzijde met links de tuindeur:
:strip_exif()/f/image/c0PjUNpXhvgu00TNrHPNCuOc.jpg?f=fotoalbum_large)
Links achter de kozijnen de keuken en rechts de woonkamer.
:strip_exif()/f/image/PRLjB51joF9RXsiTXhV7mufr.jpg?f=fotoalbum_large)
De veel te kleine keuken
:strip_exif()/f/image/5ddZSJJLwDwlXp4yGPOLHjE4.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanzicht vanuit de woonkamer met rechts achter de deur dus de keuken:
Ik ben bezig met de opstartfase van mijn project om de keuken uit te breiden in een oude jaren 30 woning.
Het uitbreiden van de keuken zal gerealiseerd moeten worden door een uitbouw (of aanbouw).
Nu ben ik er benieuwd wat de minst complexe manier van uitbouw zal zijn.
Ik overweeg de volgende opties:
1) de woonkamer met ca 2 meter verlengen.
Hier voorzie ik mogelijk wat gedoe met de buren gezien er dan bij de erfgrens gebouwd moet worden. Hoewel het een goede optie blijft.
2) de bestaande aanbouw waar de keuken en wc zit met ca 1 meter verbreden waardoor je een bredere keuken krijgt. Dan blijf ik weg bij de erfgrens.
3) de bestaande aanbouw waar de keuken en wc zit met ca twee meter verlengen. Dit is lastig omdat de tuindeur naar de centrale mandelige gang hier zit. Ik zie hier nog een mogelijkheid dat ik een nieuwe tuindeur realiseer aan de achterzijde waar zich ook een gang bevindt.
Ik hoor graag jullie ideeen hierover die ik kan meenemen in de uitwerking van een eerste opzet voor de aannemer.
Aanzicht van buiten met links de bestaande uitbouw waar de keuken met daarachter een mini halletje en wc zit:
:strip_exif()/f/image/fdsT6lGbIg7CdGg3T20sFEUn.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanbouw achterzijde met links de tuindeur:
:strip_exif()/f/image/c0PjUNpXhvgu00TNrHPNCuOc.jpg?f=fotoalbum_large)
Links achter de kozijnen de keuken en rechts de woonkamer.
:strip_exif()/f/image/PRLjB51joF9RXsiTXhV7mufr.jpg?f=fotoalbum_large)
De veel te kleine keuken
:strip_exif()/f/image/5ddZSJJLwDwlXp4yGPOLHjE4.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanzicht vanuit de woonkamer met rechts achter de deur dus de keuken:
:strip_exif()/f/image/TJGGNmCPQOaPvd7TgDl97inZ.jpg?f=fotoalbum_large)