Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 00:37
Hallo,

Ik heb een probleempje met portforwarding, ik heb een AX600 router waarik ik mijn PC een vast IPadres heb gegeven :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajX9NCChIvYom3QjsQS3jGPtbIA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PgHY4ZT04hofjfsro2Zp9UkH.png?f=user_large

Ook heb ik hier de port ingesteld die ik wil forwarden :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YvhEfcWUTtEuuhQTx3Vy2axMr4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IgH7xjXBGmD1Ob9TVjBBuaKI.jpg?f=user_large

Tevens heb ik in Eset de firewall aangepast voor deze poort :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOv5uk98UAvS5Q9_oF0SLVJAHmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkyCDp86vOdnAdVQxNZDWPts.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik nu op yougetsignal test of de poort openstaat krijg ik steeds de melding dat de poort gesloten is :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Eswjg7GONDLNO_mLvuzojZzRqY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k80bDTATnz7smUnao60Y1GvK.jpg?f=user_large

Wat doe ik vaut?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Denk dat je externe host leeg moet laten in de Eset Firewall, nu accepteerd de PC alleen verbindingen van zichzelf.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
Dank je voor je reactie,

Ik heb het leeg gemaakt helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:17
Ik denk dat ook de externe port in eset eruit moet.
Ik ken eset niet maar ik vermoed een Windows applicatie firewall.
If yes, dan kan de externe port alles zijn, net als het externe ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
Dank je,

Maakt helaas ook geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTPBlokje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07:09
Hoe is je netwerk ingericht. Heb je de ax600 als vervangende router draaien of staat deze achter de isp router.

Als de ax600 achter de isp router is gehangen kan je port forwarden wat je wilt maar wordt het in de isp router geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Let op dat de poort niet als open wordt gemarkeerd zolang dat verkeer niet ook daadwerkelijk ergens uit komt.

Je instellingen staan zo op het zicht wel goed. Ik heb overigens nog nooit een poort open hoeven zetten voor utorrent en gebruik die software toch al bijna 20 jaar, dus wellicht wordt die poort wel helemaal niet inkomend gebruikt, dan wordt die ook niet als open gerapporteerd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
De AX 6000 is de router di rechtstreeks aan het glasvezelmodem zit.

Ik was het wel nodig met Utorrent, het heeft altijd wel gewerkt maar waarom nu niet?

Ook als ik een andere poort openzet werkt het ook niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
Als die eset firewall op je Pc draait dan is het lan adres van je router de externe host en daar moet je dus niet het ip adres van je pc invullen

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:17
Ben(V) schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:43:
Als die eset firewall op je Pc draait dan is het lan adres van je router de externe host en daar moet je dus niet het ip adres van je pc invullen
Niet persé, sterker nog, waarschijnlijk niet. Het source IP zal dmv NAT nog steeds het originele publieke IP zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:14
Activate schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:40:
De AX 6000 is de router di rechtstreeks aan het glasvezelmodem zit.
Je "glasvezelmodem" is ook een router dus waarschijnlijk zit je met dubbel nat. Of zit de AX 6000 direct aan de media converter? (Als ik dit allemaal goed zeg hoor)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:58
Je IP-adres begint niet toevalling met 100.64 tot 100.127?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
@Ben(V)
Dank je hoe zou het ingevuld moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
@sig69
Je "glasvezelmodem" is ook een router dus waarschijnlijk zit je met dubbel nat. Of zit de AX 6000 direct aan de media converter? (Als ik dit allemaal goed zeg hoor)
Het glasvezelmodem is alleen een convertor van glas naar UTP verder helemaal niets daar kan ik niets aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
@hcQd
Je IP-adres begint niet toevalling met 100.64 tot 100.127?
Volgens iplookup is mijn IP 62.45.104.229 intern is het IP-adres: 100.80.179.201 en het Standaard gateway:
100.80.128.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Activate schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:35:
@hcQd

[...]

Volgens iplookup is mijn IP 62.45.104.229 intern is het IP-adres: 100.80.179.201 en het Standaard gateway:
100.80.128.1?
Dat heb je CGNAT en heb je geen mogelijkheid tot poort forwarding.

Welke ISP zit je bij? Delta Fiber zo te zien.

Ik lees zoiets:
Klanten kunnen Cgnat uitzetten in de Mijn-omgeving." Cgnat staat voor Carrier Grade Network Address Translation en zorgt ervoor dat klanten hun IP-adres delen met andere klanten. De meeste vaste Nederlandse internetproviders bieden klanten een eigen IPv4-adres aan. Onder meer Starlink werkt met Cgnat

[ Voor 34% gewijzigd door Vorkie op 06-03-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
@Vorkie
Dat heb je CGNAT en heb je geen mogelijkheid tot poort forwarding.

Welke ISP zit je bij?
Het heeft altijd gewerkt, dt is het vreemde.

ISP is Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Activate schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:50:
Het heeft altijd gewerkt, dt is het vreemde.
Delta heeft aanpassingen gedaan waardoor deze situatie is ontstaan. Laat even weten of het met bovenstaande informatie gelukt is.

[ Voor 44% gewijzigd door lier op 06-03-2024 08:59 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
@lier

Dank je ik kan helaas op de website van Caiway er niet over vinden, ik zal de link eens doorspitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
Bellen met de helpdesk van caiway en vragen of je CGNAT hebt en als dat zzo is of ze het om willen zetten naar een niet gedeelt ipadres.

Of je kunt overgaan op ipv6

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Activate
Het is gelukt!

Heb idd contact opgenomen met de helpdesk en het stond idd aan :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8IBCo84OKk98T4uJtap72Ayt-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RMrGvpv1M7aamBJJoYWuIWxg.jpg?f=user_large

Nu maar even wachten dus!!

Dank jullie wel allemaal voor jullie hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Activate schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:07:
@lier

Dank je ik kan helaas op de website van Caiway er niet over vinden, ik zal de link eens doorspitten!
Check deze reactie:
Starke in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Je kan een Dynamisch ip 'bestellen' via Mijn Caiway, en dan heb je geen GNAT meer.

Invoegen doe je zo!

Pagina: 1