Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-08 10:33
Ik zoek een?
Redmagic 9 Pro (de versie met 12gb ram- 256gb opslag)

Wat is je budget?
700,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Allround powerhouse, gamen, zeer lange accuduur

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik lees in de review op Tweakers dat het toestel tot 2026 wordt voorzien van updates. Dat is niet erg lang maar op hun eigen site lees ik dat ze het toestel 'more than 2 years' aan updates willen voorzien. Heeft iemand bijvoorbeeld met een voorgaand toestel ervaring met hun update policy? bestaat de kans dat het langer dan 2 jaar van updates wordt voorzien?

How Long Does REDMAGIC Software Support Last?

REDMAGIC offers more than 2 years of software support, with updates for devices being released at least every 2 months. We also provide at least one major Android update a year to ensure that each device is up to industry standard and can operate the latest technology and features. The regular updates include device optimization, security patch updates, bug fixes, and more.

En heeft iemand ervaring met de betrouwbaarheid en levertijd van dit bedrijf? Is het veilig om een toestel via hun site te kopen en hoe lang bedraagt de levertijd ongeveer?

ASUS ROG Strix B650E-F GAMING | 7800X3D | MSI RTX 5090 VENTUS 3X OC | 32GB DDR5 | 2,5 TB storage | Be quiet! Pure Base 500DX | Windows 10 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:23
Meer dan 2 jaar is natuurlijk glazen bol kijken of het 2 jaar en 1 maand is, of 3 jaar of ....?
Als je wil weten wat de geschiedenis is, zoek de Redmagic 6 op en kijk hoe lang de support daarvan was. Wanneer kwam de laatste update uit. Die telefoon zal schat ik 3 jaar oud zijn nu dus geeft een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarsV
Een blik werpen op de geschiedenis van de Redmagic 6 laat onderstaande zien.

Redmagic 6 release date: 11 maart 2021
Latest update: 24 juli 2023

Het toestel kreeg dus ongeveer 2 jaar en 4 maanden aan updates.

Hun update policy is inmiddels niet gewijzigd krijg ik te horen wanneer ik hun support mail:

Dear Valued RedMagic Customer,
Thank you for contacting us and appreciate your interest showing on our products.
According to our most recent update, we Redmagic smartphone manufacturers normally offer OS upgrades and security patches for two years following a device's launch. The precise length of update support, however, may differ based on the policies and procedures.

Ik las elders op Tweakers dat Redmagic bezig is om zich buiten Azië nu ook meer op de global market te gaan richten. In Europa zijn we gewend om langer updates te krijgen dus hopelijk wordt de 2 jaar en 4 maanden nog wat verlengd voor de Redmagic 9 pro.

Zelf heb ik op dit moment een Xiaomi Mi10T Pro die vanaf ongeveer oktober 2023 geen nieuwe updates meer ontvangt. Ik doe er verder niet al te gekken dingen mee en merk niet echt dat ik er last van heb dat ik ongeveer een half jaar lang al geen updates meer krijg.

Het blijft nog even wikken en wegen om de Redmagic 9 pro aan te schaffen voor 649,- :?

ASUS ROG Strix B650E-F GAMING | 7800X3D | MSI RTX 5090 VENTUS 3X OC | 32GB DDR5 | 2,5 TB storage | Be quiet! Pure Base 500DX | Windows 10 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Je huidige toestel is zo'n 3.5 jaar oud, dan zit je ongeveer een jaar zonder updates met de Red Magic als je er net zo lang mee doet. Dat valt te overzien als je alle apps en Play services up-to-date houdt.
In het beste geval krijg je 3 jaar updates, net als de hier onlangs verschenen Nubia Z60 Ultra (De Red Magic is ook een Nubia).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarsV
Ja en ik besefte laatst dat ik mijn Xiaomi toestel ook pas een half jaar na release gekocht had, en dat toestel kreeg 3 jaar aan updates waarvan ik dus ook 'slechts' 2,5 jaar aan updates heb gekregen. Ik heb daar nooit last van ervaren en gelukkig hou ik al mijn apps en playservices up to date dus dat komt wel goed. :)

Verder lees ik online dat er regelmatig couponcodes beschikbaar zijn die je op de site van Redmagic kunt activeren. Bij het zoeken op reddit e.d. kom ik niet verder dan een 10,- kortingscoupon dus als iemand weet waar je een betere coupon kunt vinden dan hoor ik het graag! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwer21000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-08 17:05

Bouwer21000

Bigger number better

Ik twijfel ook om dit toestel aan te schaffen. De hardware is echt fantastisch voor die prijs qua prestaties en accuduur, maar over de updates en software hoor ik wisselende verhalen. Hun support schijnt ook niet heel goed te zijn.

In principe zijn de toestellen qua hardware volgens mij prima en is de software meestal prima, maar qua hoe lang je updates krijgt wordt het volgens mij vooral hopen. Het is niet hetzelfde als Samsung en Apple waar je vrij zeker weet dat je gewoon 5+ jaar altijd updates gaat krijgen. Schijnbaar wordt de chinese ROM vaker en eerder geüpdate, misschien dat dat bij de nieuwe 9 Pro beter zal lopen, maar het blijft onzeker.

https://www.youtube.com/watch?v=WRI94x5MEMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drone121
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-03 23:15
volgens de site van Redmagic (04-06-2024) zijn dit de prijzen :

REDMAGIC 9 Pro with Screen Protector Bundle

12GB+256GB / Sleet : 658,90 euro
16GB+512GB / Cyclone (zwart) : 808,90 euro
16GB+512GB / Snowfall (zilver) : 808,90 euro

REDMAGIC 9 Pro