Belgische auto importeren naar Nederland. Schrappingsattest

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobaUnicat
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-06 14:28
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen en heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb onlangs een Belgische auto van mijn vader geërfd die paar maanden geleden overleden is. Nu is alles geregeld in Nederland en wil ik alles qua verzekeringen en belastingen stopzetten in België. Alleen hebben zij vanuit België een schrappingsattest nodig en deze kan alleen geregeld worden door de Belgische kentekenplaat in te leveren. Toen ik de NL kentekenplaat liet maken moest ik de Belgische kentekenplaat daar achterlaten. Deze kreeg ik niet mee van de erkende RDW kentekenplaatmaker. Zij gaven aan dat zij van RDW moeten inhouden anders mogen zij de NL kentekenplaat niet meegeven.
Ik heb hiervoor zowel contact opgenomen met RDW als DIV (Belgische RDW) opgenomen en ik word constant van het kastje naar de muur gestuurd. DIV geeft aan dat RDW een attest moet opmaken en bestempelen dat de Belgische kentekenplaat is vernietigd in NL maar RDW kan dit niet doen en geeft aan dat zij alleen een afmeldingsbrief richting DIV opsturen dat de auto geïmporteerd en ingevoerd is in NL. Van beide partijen word ik constant heen en weer opgestuurd zonder oplossing terwijl ik alle bewijzen heb geleverd met oude BE kentekenbewijs, nieuwe NL kentekenbewijs, dat oude kentekenplaat op geen auto is meer geregistreerd, overlijdensakte van mijn vader, foto's van toen kentekenplaat werd vervangen. Ik ben nu echt radeloos. Beide partijen werken niet mee terwijl de kosten verder doorlopen van de Belgische autoverzekering en belastingen...

Iemand hier ervaring mee of raad heeft? Ik ben echt ten einde raad....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:50

MeesterPieter

PnP Pinball

Snelste oplossing wellicht kentekenplaat als gestolen/verloren opgeven in BE, vervolgens nieuwe maken en direct weer inleveren, niet handig wel snel?

[ Voor 3% gewijzigd door MeesterPieter op 05-03-2024 16:42 ]

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobaUnicat
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-06 14:28
@MeesterPieter dank voor het meedenken. Kentekenplaat/auto stond alleen nog wel op de naam van mijn overleden vader. Ik lees online dat je 'persoonlijk' aangifte moet doen met de politie. en zouden ze dit niet raar vinden bij de DIV nadat ik al meermaals contact met hen hebt opgenomen en vervolgens nu als vermist opgeef?