Hoi
Ik ben op zoek naar een netwerkadapter omdat door de positie van mijn desktop en modem ik nu steeds manueel een ethernet draad moet leggen doorheen de kamer (circa 4 meter) wat niet handig is (paar keer gestruikeld, kat die de ethernet draad als speelgoed ziet, vrouw die klaagt).
Omdat ik Linux gebruik (Pop OS/Fedora) werken realtek usb dongles niet echt naar behoren. Intel wifi adapters zouden wel werken. In de nabije toekomst wil ik mijn ouder wordende desktop vervangen door een Asrock Deskmini met inbegrepen wifi moduke, maar voorlopig werkt alles nog en ik ben gamer dus kan nog wel enkele jaren voort.
Mijn internet verbinding is niet supersnel: 150Mbps down in theorie. Een 1Gbps fiber verbinding zal pas voor over 1 à 2 jaar zijn (fiber ligt in de straat, nog niet in het gebouw).
Mijn moederbord heeft geen vrij M.2 slot:
Desktop:
Ik twijfel tussen deze kaarten. Ze zouden allemaal out-of-the-box werken op de laatste Linux kernels.
Nu vraag ik me af of de Asus de beste keuze is voor mijn situatie of niet?
Ik zal vooral 5Ghz gebruiken. Mijn modem kan helaas geen Wifi6 aan.
Ik ben op zoek naar een netwerkadapter omdat door de positie van mijn desktop en modem ik nu steeds manueel een ethernet draad moet leggen doorheen de kamer (circa 4 meter) wat niet handig is (paar keer gestruikeld, kat die de ethernet draad als speelgoed ziet, vrouw die klaagt).
Omdat ik Linux gebruik (Pop OS/Fedora) werken realtek usb dongles niet echt naar behoren. Intel wifi adapters zouden wel werken. In de nabije toekomst wil ik mijn ouder wordende desktop vervangen door een Asrock Deskmini met inbegrepen wifi moduke, maar voorlopig werkt alles nog en ik ben gamer dus kan nog wel enkele jaren voort.
Mijn internet verbinding is niet supersnel: 150Mbps down in theorie. Een 1Gbps fiber verbinding zal pas voor over 1 à 2 jaar zijn (fiber ligt in de straat, nog niet in het gebouw).
Mijn moederbord heeft geen vrij M.2 slot:
Desktop:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus Prime B450M-A | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C Window | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | Samsung LU28R550UQR Grijs, Zwart | € 339,- | € 339,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Rood) | € 43,45 | € 43,45 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-8GVKB | € 29,- | € 29,- |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 10 400W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 184,95 | € 184,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 596,40 |
Ik twijfel tussen deze kaarten. Ze zouden allemaal out-of-the-box werken op de laatste Linux kernels.
Nu vraag ik me af of de Asus de beste keuze is voor mijn situatie of niet?
Ik zal vooral 5Ghz gebruiken. Mijn modem kan helaas geen Wifi6 aan.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Netwerkadapters | ASUS PCE-AX3000 (v2) | € 34,90 | € 34,90 |
1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 47,90 | € 47,90 |
1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX2400R | € 47,90 | € 47,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 130,70 |